Geld & Recht alle pijlers

Kippen gegrepen door hond.. eigenaar betaalt?

13-02-2009 19:51 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn 2 kippen zijn vanmiddag gegrepen door de buur-hond,

Ze hebben diverse bijtwonden die moeten worden gehecht..

1 kip is er zo slecht aan toe (shock) dat het niet zeker is of hij het wel overleefd.

Mijn vraag aan jullie is kan ik de dierenartsrekening op hem verhalen? Hij is WA verzekerd...
Nou, zoals ik het nu lees wel, maar heb er natuurlijk geen verstand van.

Liepen de kippen los op straat, of zaten ze in jou tuin, met een omheining, mss dat dat nog verschil uitmaakt?
Ja, dat kan. Zijn bezit heeft jouw bezit kapot gemaakt, dus dan mag hij betalen. En niet alleen de dierenartsrekening, maar ook een kip, mocht die ee kip het iet redden.



Ik zeg hier duidelijk bezit, omdat dieren voor de wet zo gelden. Onze oudste kat is ooit van het dak door een serre van de onderburen gevallen, en volgens de verzekermeneer moesten we kat als een 'ding' zien, zodat de buren hun serredak vergoed kregen.
Alle reacties Link kopieren
kan zijn dat hij zijn hond verzekert heeft, anders zou ik het hem lekker uit eigen zak laten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je snelle reaktie!



Ja, de kippen liepen in mijn tuin omheind met schutting en hekwerk.. de hond woont niet rechtstreeks naas mij, er zit een huis tussen, hij is via de tuin van mijn buurvrouw mijn tuin in gesprongen...
Nou, dan heb je volgens mij wel een erg grote kans hoor, om dit op hem te verhalen! Maar nogmaals, ik heb er geen verstand van, dus mss zitten er aan zoiets nog wel veel haken en ogen..
Alle reacties Link kopieren
ja, de rekening loopt wel hoog op; opname, narcose, hechten pijnstilling etc. De schatting is 200,- (per kip)
Alle reacties Link kopieren
Heb je de eigenaar van de hond al gesproken, weet hij al dat dit is gebeurd? Ik zou hem zeker de gelegenheid geven zelf op de proppen te komen met een vergoeding. Doet hij dit niet, dan kun je hem er op aanspreken. Gaat van zijn wa-verzekering, daar hoeft de hond niet apart voor verzekerd te zijn.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
quote:Poezewoes schreef op 13 februari 2009 @ 19:59:

Heb je de eigenaar van de hond al gesproken, weet hij al dat dit is gebeurd? Ik zou hem zeker de gelegenheid geven zelf op de proppen te komen met een vergoeding. Doet hij dit niet, dan kun je hem er op aanspreken. Gaat van zijn wa-verzekering, daar hoeft de hond niet apart voor verzekerd te zijn.



Ja, hij kwam aan de deur om te zeggen dat zijn hond mijn kippen greep, ik was op dat moment boven en heb niks gehoord,

Hij zei dat hij verzekerd was, en ben er later nog heen gegaan en hij wou het rechtstreeks betalen, maar ik heb de rekening nog niet en hij schrok van het hoge bedrag van E200.
Alle reacties Link kopieren
Nou dan komen jullie hier toch wel uit? Hij heeft al aangegeven te willen betalen en dat hij er voor verzekerd is. Waarom dan alsnog je vraag hier, ben je bang dat hij dat niet na gaat komen?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Nou poezewoes, eigenlijk ben ik er wel een beetje bang voor dat hij er niks aan wil doen, hij was op dat moment erg geschrokken en ik was natuurlijk de hele buurt bij elkaar aan het krijsen niet tegen hem trouwens.. Maar dat ik er later langs ging, had hij weinig te zeggen en zoiets van 't zal mij worst wezen.. En de rekening wordt wel hoog..



Hij heeft trouwens al heel wat gezeur gehad over die hond, met overlast enzo, en nou dit weer.
Alle reacties Link kopieren
Een hij kip is een haan..

Hoop voor je dat hij of zij het wel redt.

Voor de rest niets toe te voegen aan de andere posts.
Alle reacties Link kopieren
quote:kitty elastic schreef op 13 februari 2009 @ 20:10:

erg netjes van hem dat hij het kwam zeggen.

De hond van mijn zusje heeft ooit ook een andere hond gegrepen. Dierenarts kosten werden door haar WA verzekering betaald.



Je kan de dierenarts eerst om een rekening vragen zodat de buurman dat bedrag kan claimen en dat hij de rekening betaalt zodra zijn verzekering uitbetaald ( of mischien dat de verzekering de rekening direct aan de dierenarts kan betalen? )



Ja, het is zeker netjes van hem om het te komen zeggen dat zijn hond in mijn tuin bezig was mijn kippen aan stukken te scheuren terwijl mijn kinderen stonden te kijken..

Ook erg laks en dom van hem dat hij het zover laat komen, hij weet dat hij zijn hond niet onder controle heeft en achter katten aangaat en overal en tegen iedereen blaft.



Ik moet de dierenarts eerst betalen en dan het bedrag van hem zien terug te halen, maar als ik dit allemaal lees moet het niet zo'n probleem zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik spreek uit ervaring, niet met kippen, maar vreemde hond grijpt andere hond van een kennis van ons. Gevolg, schade ca 3500 euro, hondje moest geopereerd, poot gebroken, spieren gescheurd enz. Nou komt het dus, dieren kunnen geen letselschade hebben volgens een verzekering, dus wordt er gekeken naar dagwaarde! Toen onze kennis voor 3500 dierenarts rekeningen had werd de dagwaarde van de hond geschat op 500 euro. Uit coulance is er ietsje meer uitgekeerd. Maw de eigenaar kun je aansprakelijk stellen, de verzekering zal misschien een deel uitkeren maar voor de rest heb je denk ik pech.
Alle reacties Link kopieren
Niet ingaan op opmerkingen als dat de rekening hoog is. Zodra de rekening komt ga je er heen en geeft hem een kopietje. "Kijk eens buurman, voor de verzekering. Hier zijn mijn gegevens en hier is mijn telefoonnummer, dan kunnen ze contact met me opnemen". Niet vragen, gewoon er vanuit gaan dat hij het doet. Wasarschijnlijk maakt hij dan geen stennis.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
quote:mamzelle schreef op 13 februari 2009 @ 20:15:

Een hij kip is een haan..

Een haan is nog steeds een kip, net als een hen...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Jetty1969 schreef op 13 februari 2009 @ 20:20:

Ik spreek uit ervaring, niet met kippen, maar vreemde hond grijpt andere hond van een kennis van ons. Gevolg, schade ca 3500 euro, hondje moest geopereerd, poot gebroken, spieren gescheurd enz. Nou komt het dus, dieren kunnen geen letselschade hebben volgens een verzekering, dus wordt er gekeken naar dagwaarde! Toen onze kennis voor 3500 dierenarts rekeningen had werd de dagwaarde van de hond geschat op 500 euro. Uit coulance is er ietsje meer uitgekeerd. Maw de eigenaar kun je aansprakelijk stellen, de verzekering zal misschien een deel uitkeren maar voor de rest heb je denk ik pech.En hier was ik al bang voor, want de dagwaarde is nul, (het zijn geredde slachtkippen)
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 13 februari 2009 @ 20:22:

[...]





Een haan is nog steeds een kip, net als een hen...

Online VanDale:

 kip de 1 v -pen; -petje bep. vrl hoenderachtige vogel
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 13 februari 2009 @ 20:22:

[...]





Een haan is nog steeds een kip, net als een hen... Ok ok het is een hen, 2 zelfs, een zij dus.. Sollie hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:mamzelle schreef op 13 februari 2009 @ 20:15:

Een hij kip is een haan..

Hoop voor je dat hij of zij het wel redt.

Voor de rest niets toe te voegen aan de andere posts.En een zij-kip is een hen.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Voor-kip zij-kip achter-kip, Caaf?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Vergeet de boven- en onderkant niet . Ik had niet door dat ik al mosterd was .
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
OK. Boven-kip en onder-kip!



Sorry to, beetje flauw. Ik hoop dat je kipjes er weer helemaal bovenop komen en je de schade vergoed krijgt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat de beestjes er bovenop komen. Arme kippies
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven