Geld & Recht alle pijlers

Betrouwbare hypotheekadviseur omgeving Rotterdam gevraagd

18-03-2018 17:19 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn voornemens een nieuw huis te kopen en zoeken hiervoor een hypotheekadviseur. Van belang is dat het advies op maat is, dus geen totaalpakket zoals bij de grote ketens (de Hypotheker ed) wordt aangeboden. We gaan namelijk de hypotheek zelf afsluiten bij de beoogde verstrekker waar we nu ook al een hypotheek hebben lopen.

Er is op internet natuurlijk van alles te vinden, maar referenties zijn fijn...dus wie?
Wij hebben Wouter Rijneveld, en zijn daar vooralsnog tevreden over. Maar we hebben t huis nog niet gekocht. Kost 3000,-, niet goedkoop, maar we hebben wel het idee dat ie onafhankelijk is en advies op maat geeft, en raad weet met onze complexere hulpvraag. Je hebt ze ook wel goedkoper, maar je weet niet of je dan ook op kwaliteit inboet.

Maar als je toch al zeker weet waar je een hypotheek wil, waarom dan een hypotheekadviseur? Kan je niet gewoon praten met iemand van die bank?
Alle reacties Link kopieren
Fundament advies schirdam! Zeer tevreden over.
dekoekisop schreef:
18-03-2018 17:19
We gaan namelijk de hypotheek zelf afsluiten bij de beoogde verstrekker waar we nu ook al een hypotheek hebben lopen.

Als je dat toch al weet kun je ook een adviseur van die hypotheekverstrekker inschakelen.
Overigens kun je De Hypotheker ook prima inschakelen zonder een totaalpakket af te nemen hoor.
Alle reacties Link kopieren
op independer.nl
kun je op regio zoeken naar onafhankelijke adviseurs, mèt reviews.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
18-03-2018 17:59
Als je dat toch al weet kun je ook een adviseur van die hypotheekverstrekker inschakelen.
Overigens kun je De Hypotheker ook prima inschakelen zonder een totaalpakket af te nemen hoor.
Bij de hypotheker betaal je minimaal €1000,- extra voor alle (tv) reclame die ze moeten maken. Dat is zonde van je geld.
jo12345 schreef:
18-03-2018 18:08
Bij de hypotheker betaal je minimaal €1000,- extra voor alle (tv) reclame die ze moeten maken. Dat is zonde van je geld.

Nee hoor, je kunt gewoon onderhandelen over het tarief als je maar beperkte diensten afneemt. Dat heb ik tenminste wel gedaan, daardoor waren ze goedkoper dan andere adviseurs.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk toevallig bij die ene grote keten en je kunt ook prima alleen advies inwinnen hoor. Natuurlijk betaal je hier voor, maar je krijgt wel een goed en onafhankelijk advies over de mogelijkheden die het beste past bij jullie situatie en wensen. Je kunt altijd een vrijblijvend 'oriënterend' gesprek plannen waarbij dan wordt verteld welke kosten ze vragen voor het advies wanneer je het zelf regelt :)
Alle reacties Link kopieren
Wij waren erg tevreden over Poelhekke. Stond toen bovenaan op Independer en een stuk goedkoper dan de ketens. Wij hebben destijds een paar onafhankelijke hypotheekadviseurs geselecteerd, met hen een oriënterend gesprek gehad (gratis) en aan de hand daarvan de definitieve keuze gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele goede ervaringen met Viisi. Goed betaalbaar en onwijs snelle hypotheekaanvraag gedaan, reageren ook snel op al je vragen.

Weet niet zeker of en waar precies ze in Rotterdam een kantoor hebben, maar ik dacht van wel. In Den Haag in ieder geval wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee goede ervaringen gehad bij 'Jazeker, de .....' op de Westblaak, beide keren betrof het maatwerk.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
18-03-2018 18:08
Bij de hypotheker betaal je minimaal €1000,- extra voor alle (tv) reclame die ze moeten maken. Dat is zonde van je geld.
Precies dat
Alle reacties Link kopieren
Mvr-pieker schreef:
18-03-2018 17:28
Fundament advies schirdam! Zeer tevreden over.
Wat zijn de kosten? Kam ik zo niet vinden op de website ..
Alle reacties Link kopieren
dekoekisop schreef:
18-03-2018 20:29

Precies dat
Maar het feit dat je onderdeel uitmaakt van een keten brengt ook weer kostenvoordelen met zich.
De eenpitter om de hoek adverteert misschien dan weer niet, maar moet alle kosten zelf dragen, en die worden ook doorberekend aan de klant...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
tigri schreef:
18-03-2018 17:23
Wij hebben Wouter Rijneveld, en zijn daar vooralsnog tevreden over. Maar we hebben t huis nog niet gekocht. Kost 3000,-, niet goedkoop, maar we hebben wel het idee dat ie onafhankelijk is en advies op maat geeft, en raad weet met onze complexere hulpvraag. Je hebt ze ook wel goedkoper, maar je weet niet of je dan ook op kwaliteit inboet.

Maar als je toch al zeker weet waar je een hypotheek wil, waarom dan een hypotheekadviseur? Kan je niet gewoon praten met iemand van die bank?
Das omdat de bank ook best nog wat vraagt voor het afsluiten van de hypotheek. Juist dat deel doen we zelf ...
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
18-03-2018 17:59
Als je dat toch al weet kun je ook een adviseur van die hypotheekverstrekker inschakelen.
Overigens kun je De Hypotheker ook prima inschakelen zonder een totaalpakket af te nemen hoor.

Nope..is een hypotheek d8e je zelf afsluit dmv een kennistoets, of door een tussenpersoon=onafhankelijke hypotheekadviseur
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
18-03-2018 20:34
Maar het feit dat je onderdeel uitmaakt van een keten brengt ook weer kostenvoordelen met zich.
De eenpitter om de hoek adverteert misschien dan weer niet, maar moet alle kosten zelf dragen, en die worden ook doorberekend aan de klant...
Zit ook wat in! En ik lees dat je toch ook wat kunt afspreken mbt de dienst en prijs
dekoekisop schreef:
18-03-2018 20:36
Nope..is een hypotheek d8e je zelf afsluit dmv een kennistoets, of door een tussenpersoon=onafhankelijke hypotheekadviseur

Dan heb je dus helemaal geen tussenpersoon nodig? En als je jezelf niet geschikt acht om 'm zonder adviseur af te sluiten, vraag ik me af hoe je dan wel nu al kunt bepalen dat je je hypotheek alleen bij je huidige hypotheekverstrekker wilt afsluiten.
dekoekisop schreef:
18-03-2018 20:29
Precies dat

Gelul, echt gelul van de bovenste plank. Ik betaalde 1.000 euro voor het afsluiten van mijn hypotheek bij De Hypotheker. Het is dus pertinente onzin dat je bij De Hypotheker altijd 1.000 euro meer betaalt dan bij een zelfstandige adviseur, want dat zou betekenen dat die gratis werken.
Zoals iemand anders al schreef; juist door de grote schaal waarop dat soort ketens werken kunnen de overheadkosten per klant een stuk lager zijn dan bij iemand die zelfstandig werkt.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
18-03-2018 20:40
Dan heb je dus helemaal geen tussenpersoon nodig? En als je jezelf niet geschikt acht om 'm zonder adviseur af te sluiten, vraag ik me af hoe je dan wel nu al kunt bepalen dat je je hypotheek alleen bij je huidige hypotheekverstrekker wilt afsluiten.
Dat klopt, geen tussenpersoon nodig.

We hebben wat andere vragen, is verder niet relevant om te weten. Hoor graag advies mbt een betrouwbare adviseur,
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
18-03-2018 20:45
Gelul, echt gelul van de bovenste plank. Ik betaalde 1.000 euro voor het afsluiten van mijn hypotheek bij De Hypotheker. Het is dus pertinente onzin dat je bij De Hypotheker altijd 1.000 euro meer betaalt dan bij een zelfstandige adviseur, want dat zou betekenen dat die gratis werken.
Zoals iemand anders al schreef; juist door de grote schaal waarop dat soort ketens werken kunnen de overheadkosten per klant een stuk lager zijn dan bij iemand die zelfstandig werkt.
Ok duidelijk. Jij zou de Hypotheker adviseren
dekoekisop schreef:
18-03-2018 20:49
Ok duidelijk. Jij zou de Hypotheker adviseren

Ik zou helemaal geen adviseur nemen als dat niet hoeft en je toch al weet wat je wil. Maar dat schreef ik al eerder.
Waarom heb je nog advies nodig als je toch al weet welke hypotheek je waar af gaat sluiten? Ik zou toch echt verder kijken. Soms loont overstappen naar een andere bank wel. Ook al is het rentepercentage elders misschien gelijk, het kan voor de een belangrijker zijn om tussendoor extra af te lossen dan een ander, wel/geen NHG of overlijdensrisicoverzekering, wel/geen betaalrekening moeten hebben bij de bank, etc.
Alle reacties Link kopieren
goede ervaringen bij de sns bank tegen over de bibliotheek in rotterdam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven