Geld & Recht alle pijlers

Wat is redelijke vraagprijs?

18-03-2018 18:10 25 berichten
Hoi

Ik wil mijn samsung Galaxy s7 verkopen. Hij is nog nieuw in de doos. Heb hem voor kerst gekregen van mijn vader. Maar ik heb van mijn moeder haar s8 gekregen omdat zijn een nieuw abonnement heeft. Hij is nog als nieuw. Ik heb ook geld nodig vandaar dat ik de nieuwe s7 wil verkopen. Maar wat vraag ik?

Heb hem te koop gezet duidelijk erbij nieuw sealed in doos. Ik krijg 130 geboden en die persoon zegt dat dat een normale prijs is en ik er niet meer voor zal krijgen. Wat denken jullie dat een redelijke vraagprijs is?
anoniem_64f8a32e2081d wijzigde dit bericht op 18-03-2018 18:13
Reden: Fouten
7.80% gewijzigd
[quote=coco95 post_id=28278953 time=1521393053 user_id=119173]
Hoi

Ik wil mijn samsung Galaxy s7 verkopen. Hij is nog nieuw in de doos. Heb hem voor kerst gekregen van mijn vader. Maar ik heb van mijn moeder haar s8 gekregen omdat zijn een nieuw abonnement heeft. Hij is nog als nieuw. Ik heb ook geld nodig vandaar dat ik de nieuwe s7 wil verkopen. Maar wat vraag ik?

Heb hem te koop gezet duidelijk erbij nieuw sealed in doos. Ik krijg 130 geboden en die persoon zegt dat dat een normale prijs is en ik er niet meer voor zal krijgen. Wat denken jullie dat een redelijke goede prijs is?
Zoek eens op MP op Samsung S7 nieuw.
Dan krijg je heel snel een goed beeld.
Ik kreeg in december 130 euro voor een gebruikte Samsung S5 van 2 jaar oud. Dus lijkt mij dat dit niet echt een reële prijs is.
Alle reacties Link kopieren
Nou 130 lijkt me aan de lage kant. Kreeg ook een keer ergens een bod op van 5 euro bij mijn vraagprijs van 25. Ow zegt die ik ben nog gul want 5 euro is aan de hoge kant.
Uiteindelijk voor 30 verkocht. Het is gewoon wat druk op je zetten om sneller te verkopen voor een te lage prijs.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Scratte schreef:
18-03-2018 18:14
Zoek eens op MP op Samsung S7 nieuw.
Dan krijg je heel snel een goed beeld.
En was net zo snel als een topic openen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij nog helemaal nieuw is en niet gebruikt: 275-300
Nieuw is hij er vanaf 385
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op zo'n online verkoopsite wat ze bieden voor je telefoon. Wel even een paar sites bekijken want onderling kan er weleens verschil in zitten. Gewoon googlen dus op 'telefoon verkopen'.

Ik heb zelf de beste prijs gekregen door gewoon naar zo'n winkeltje te gaan en hem daar te verkopen. Mijn ervaring is dat je er dan meer voor krijgt dan via Marktplaats. Plus je hebt meteen je geld en via Marktplaats is dat altijd maar weer afwachten (en een gedoe).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst mijn Samsung s6 edge verkocht voor 180 mét een scheur op het glas aan de achterkant. Ik denk dat je eerder rond de 350 ervoor moet vragen.
If you can dream it you can do it
Lullig voor je vader.
Ondanks dat zulke vragen mij lichtelijk irriteren (want je kan gewoon even google aan slingeren en op MP kijken)
Kijk eens op tweakers wat ze vragen voor dat model.
Misschien kan je hem daar ook wel kwijt.
vrouwjagersma schreef:
18-03-2018 18:39
Lullig voor je vader.
Dat ook.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
18-03-2018 18:35


Ik heb zelf de beste prijs gekregen door gewoon naar zo'n winkeltje te gaan en hem daar te verkopen. Mijn ervaring is dat je er dan meer voor krijgt dan via Marktplaats. Plus je hebt meteen je geld en via Marktplaats is dat altijd maar weer afwachten (en een gedoe).
Ik denk niet dat je bij een winkel de beste prijs krijgt. Hun moeten de telefoon ook weer doorverkopen. Je hebt wel gelijk dat het een boel gedoe scheelt. Bij mijn s6 edge kwam er iemand bij ons thuis. Hij keek de hele telefoon na met een programma en alles werkte perfect. Ging hij toch nog in discussie om af te dingen want ja... de zijkant was toch wel erg beschadigd (heel klein schrammetje, bijna niet zichtbaar én ik had er een foto van op mp gezet). Mijn man heeft hem zonder pardon de deur gewezen maar voelde me er niet fijn bij. Zo iemand weet toch je huis te vinden.
If you can dream it you can do it
vrouwjagersma schreef:
18-03-2018 18:39
Lullig voor je vader.
Ja dat was ook mijn gedacht. Koop je een hartstikke dure telefoon voor je dochter, verkoopt ze hem op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
KimberleySTH schreef:
18-03-2018 18:41
Ik denk niet dat je bij een winkel de beste prijs krijgt. Hun moeten de telefoon ook weer doorverkopen. Je hebt wel gelijk dat het een boel gedoe scheelt. Bij mijn s6 edge kwam er iemand bij ons thuis. Hij keek de hele telefoon na met een programma en alles werkte perfect. Ging hij toch nog in discussie om af te dingen want ja... de zijkant was toch wel erg beschadigd (heel klein schrammetje, bijna niet zichtbaar én ik had er een foto van op mp gezet). Mijn man heeft hem zonder pardon de deur gewezen maar voelde me er niet fijn bij. Zo iemand weet toch je huis te vinden.
Zij.

En verder; ik geef aan dat dit mijn ervaring is. Kan zijn dat jij andere ervaringen hebt.

En hoezo 'weet zo iemand je huis te vinden'? Je bent toch niet verplicht aan iemand te verkopen die bij je aan de deur is geweest? Wat denk je dat die persoon gaat doen? Je huis in de fik steken omdat jullie niet tot een akkoord zijn gekomen?
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
18-03-2018 18:39
Lullig voor je vader.
Dacht ik ook meteen. Een cadeau verkopen :sarcastic: Het zou TO sieren als ze de telefoon terug zou geven aan vader: 'Pa, ik heb een andere gekregen, je kan met deze iemand anders blij maken'. Zal pa denk ik ook niet heel blij van worden, maar is in elk geval fatsoenlijker.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
18-03-2018 18:44

Wat denk je dat die persoon gaat doen? Je huis in de fik steken omdat jullie niet tot een akkoord zijn gekomen?
You never know :-D Hij was in ieder geval niet blij dat hij wegging zonder telefoon.
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat vindt je vader ervan datvhet zijn dure nieuwe kado zo op marktplaats zet?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Als ik je vader was zou ik not amused zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
gelderka schreef:
18-03-2018 19:57
volgens mij zit TS precies daarop te wachten, anders had ze die informatie - die voor haar vraag niets uitmaakt - er niet zo uitgebreid bij gepost.
Neuh, denk ik niet. Als ze gepost had: 'Telefoon in gesealde doos verkopen' dan zou de eerste vraag zijn waarom ze hem dan uberhaupt gekocht had. Dus toelichting. Maar ze had deze reacties denk ik niet verwacht.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
De helft van de nieuwprijs

In en winkel krijg je garantie, en zonder aankoopbewijs zou iets wat je koopt van een partikulier ook gestolen kunnen zijn?
Mijn vader vind het goed dat ik hem verkoop hoor heb het natuurlijk overlegd met hem. Aan 2 telefoons heb ik ook niks en vind de s8 toch fijner.

Bedankt voor alle tips verder kan er zeker wat mee.
gelderka schreef:
18-03-2018 19:57
volgens mij zit TS precies daarop te wachten, anders had ze die informatie - die voor haar vraag niets uitmaakt - er niet zo uitgebreid bij gepost.


Uhm nee, wat een rare gedachte überhaupt! Ik zet die info erbij omdat mensen anders denken hoe ik aan de telefoon kom en waarom ik hem wil verkopen.

En nogmaals mijn vader vind het helemaal oke dat ik hem verkoop.
gelderka schreef:
18-03-2018 19:10
Wat een hoop nutteloze achtergrondinformatie als je gewoon een prijs voor een S7 wilde vragen.
Wat maakt het uit voor de prijs, als je hem van je vader kreeg en van iemand anders een andere telefoon kreeg?

Als het antwoord is: "Dat maakt voor de eventuele koper geen klap uit", waarom dan dat hele verhaal erbij? Wil je een reactie uitlokken?

Nog maar een keer.

Het hele verhaal erbij is juist om vragen als
hoe kom je aan de telefoon. Waarom koop je hem en wil je hem nog nieuw in de doos weer verkopen.
Is hij gestolen ect te voorkomen.

Dacht ik het goed te doen vind men weer iets anders om moeilijk over te doen. En reacties uitlokken met dit topic? Dan had ik wel wat spannenders verzonnen hoor!

Maar bedankt voor de reacties waar ik wat mee kan.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon ff googlen (niet refurbished) op 'zo goed als nieuw' en 'in doos'.
Op MP vindt je ook de gemiddelde prijzen.
130 euro is te laag.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven