Geld & Recht alle pijlers

10% sparen van al je uitgaves

19-03-2018 16:24 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben best veel vrij te besteden.
Zo'n 1600 per maand.
Dus na alle vasten lasten ( inclusief sparen) is dit het bedrag wat over is.
Daar gaat nog ongeveer 700 euro voor de boodschappen af en 100 euro aan benzine.
Dan blijft er dus nog een bedrag over van zo'n
800 euro over voor de rest, kleding kapper etc.
ik vind het meer dan zat maar toch is het altijd op einde van de maand of zelfs eerder nog.
Ik wil bewuster worden van mijn uitgave en een beetje extra sparen kan geen kwaad.
Daarom heb ik vandaag besloten om van alles wat ik koop 10% over te maken naar een aparte spaar rekening.

Dus bv:
19 maart 18 euro supermarkt
3 euro drogisterij
2 euro O.v= 23 euro.
Dus 2.30 naar de spaar rekening.

Ik denk zo 2 vliegen in een klap te slaan.
Bewuster bezig zijn met mijn uitgave en op een leuke manier wat extra's te sparen.

Goed idee, doe gezellig mee zou ik zeggen....
Alle reacties Link kopieren
Met het risico dat ik reclame maak: dit kan bij abn amro automatisch door pinsparen in te stellen, doe ik al een tijd :)
Alle reacties Link kopieren
Dropmaan schreef:
19-03-2018 16:27
Met het risico dat ik reclame maak: dit kan bij abn amro automatisch door pinsparen in te stellen, doe ik al een tijd :)
.

Bedankt voor de tip.
Ik zit bij de ING , ik ga even kijken wat zij daar voor aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
ik wil geen spelbederver zijn hoor, maar als je per maand 1600 opmaakt en je besluit daar vanaf nu 10 procent van te willen sparen, is het dan niet efficiënter om gewoon zo gauw je salaris gestort wordt 160 euro naar je spaarrekening over te boeken?
gemberpannekoek schreef:
19-03-2018 16:36
ik wil geen spelbederver zijn hoor, maar als je per maand 1600 opmaakt en je besluit daar vanaf nu 10 procent van te willen sparen, is het dan niet efficiënter om gewoon zo gauw je salaris gestort wordt 160 euro naar je spaarrekening over te boeken?

Dit! Of gewoon een ander substantieel deel van je salaris sparen.
Alle reacties Link kopieren
gemberpannekoek schreef:
19-03-2018 16:36
ik wil geen spelbederver zijn hoor, maar als je per maand 1600 opmaakt en je besluit daar vanaf nu 10 procent van te willen sparen, is het dan niet efficiënter om gewoon zo gauw je salaris gestort wordt 160 euro naar je spaarrekening over te boeken?
+1
Alle reacties Link kopieren
Gewoon 10% van je inkomen sparen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik spaar al meer dan 10 % van mijn inkomen.
Het gaat mij erom bewuster van mijn overige uitgaven te worden.
Ik wil weten waaraan die 1600 opgaat. Als ik bij iedere uitgave dus 10 % overmaak naar een spaar rekening sta ik meer bij mijn aankopen stil.
En kan ik hoogstwaarschijnlijk meer dan die 160 sparen.
Als je al meer dan 10% spaart, waarom is het dan erg om de rest uit te geven?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet erg.
Maar ook niet perse nodig.
We willen binnenkort extra gaan aflossen op onze hypotheek.
Voor mij is het denk ik de manier om wat meer te monitoren wat ik uitgeef .
Nadenken voor dat ik uitgeef.
Wat het klinkt misschien naïef maar soms weet ik echt niet waar die 800 naar toe is gegaan. Buiten dat vind ik het een leuke manier om wat extra te sparen.
Ik heb vandaag samen met mijn dochter de 2.30 in een spaarpotje gedaan.
Zo leert zij misschien ook voor later na te denken over haaruitgaves.
Ik heb dat duidelijk niet geleerd vroeger.
Financieel best zwaar gehad, tot 3 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Houd je al een kasboekje bij, dan kun je precies zien waar het geld blijft. Dat is volgens mij het probleem: je weet niet waar het precies aan op gaat. Daar is maar 1 oplossing voor in mijn ogen, moet het gaan opschrijven. Krijg je inzicht ;)
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 19:50
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee. Ik spaar sowieso, maar weer een beetje opletten kan geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel, 700 euro aan boodschappen... Hoeveel mensen moeten daarvan eten?

Ik begrijp nooit dat mensen moeite hebben met sparen als ze veel overhouden. Wat is er nou heerlijker dan te zien dat je bankrekening explosief groeit?
vivaldi2000 schreef:
19-03-2018 18:16
Het is niet erg.
Maar ook niet perse nodig.
We willen binnenkort extra gaan aflossen op onze hypotheek.
Voor mij is het denk ik de manier om wat meer te monitoren wat ik uitgeef .
Nadenken voor dat ik uitgeef.
Wat het klinkt misschien naïef maar soms weet ik echt niet waar die 800 naar toe is gegaan. Buiten dat vind ik het een leuke manier om wat extra te sparen.
Ik heb vandaag samen met mijn dochter de 2.30 in een spaarpotje gedaan.
Zo leert zij misschien ook voor later na te denken over haaruitgaves.
Ik heb dat duidelijk niet geleerd vroeger.
Financieel best zwaar gehad, tot 3 jaar geleden.
Dan stel je dat toch in via je internetbankieren. Dus naast het vaste spaarbedrag ook een vaste aflossing instellen.
Alle reacties Link kopieren
Hamsterweken schreef:
19-03-2018 19:31
Doen eens niet zo walgelijk rationeel! Economie is emotie ;)
:-D :-D :-D
Hamsterweken schreef:
19-03-2018 19:32
Omdat je ook wel 20 of 30 of misschien zelf wel 50% kunt sparen.
En dan? Heb je na tien jaar een heel grote berg geld om naar te kijken.
Ik vind sparen heel goed en heel nuttig, je moet iets hebben voor onvoorzien en misschien een groter doel als eerder stoppen met werken. Maar je mag het ook nu uitgeven. Weinig zo zonde om nu heel zuinig te leven en dan op je 50e dood neervallen met 2 ton op de bank. Lijkt mij dan.
Alle reacties Link kopieren
test.. sorry
Doe gezellig mee?
Die snap ik niet :@@:

Maar ik heb zulke problemen niet moet ik eerlijk zeggen, bofkont die ik ben.

Wat ik niet begrijp: je hebt een auto waar je voor 100,- benzine ingooit en dan 23,00 euro voor het openbaar vervoer o_o
Plechtig 2,30 in een potje stoppen met je dochter.

Que????

Ik heb een veel betere tip voor je: je zegt ik heb het heul zwaar gehad financieel tot 3 jaar geleden. Bedenk wat je toen niet kon kopen en nu wel :idee:

Of leef van het bedrag waar je 3 jaar geleden moest rondkomen en schrijf op wat je had willen kopen maar helaas, geen geld voor.
Kan je ook bedenken mss? Wat koop je nu waarvan je 3 jaar geleden alleen maar kon dromen? Daar heb je je antwoord.

Hoe is het mogelijk dat je opeens zoveel geld hebt gekregen dat je van gekkigheid niet meer weet waar je het laat? Serieuze vraag, ik had na een forse loonsverhoging ook geld over omdat ik gewend was heel zuinig te moeten leven.

Het kost me nog steeds moeite om echt veel geld uit te geven aan luxe dingen, kom ook niet uit een rijk nest en denk bij een duur iets heel lang na of ik er wel zoveel geld aan wil besteden. Of gewoon de kachel lekker hoog zetten als het koud is.
Idioot, ik krijg altijd geld terug van Eneco en doe hartstikke moeilijk, ik moet nu bv een kamer schilderen en zou het eigenlijk willen laten doen maar als ik dan hoor wat dat gaat kosten denk ik ja doei, ik doe het zelf wel met goed spul, dan verdien ik een paar honderd euro op een vrije dag....

Terwijl ik het echt wel kan betalen, een schilder. En ik kan het helemaal niet zo goed en snel, heb ook een hekel aan zulke klusjes.

Zijn er mensen die zich hierin herkennen?
Gek genoeg heb ik geen enkele moeite met etentjes betalen, of dure cadeautjes voor goede vrienden, familie en hun kinderen te kopen.
Omdat ik dan iets wil kopen waarvan ik weet dat ze er echt blij mee zijn maar voor mezelf.. terwijl ik alleen woon en helemaal zelf mag weten wat ik met mijn geld doe.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
20-03-2018 00:42

Wat ik niet begrijp: je hebt een auto waar je voor 100,- benzine ingooit en dan 23,00 euro voor het openbaar vervoer o_o
Plechtig 2,30 in een potje stoppen met je dochter.
Lezen is ook een kunst :facepalm:

Ik doe ook mee To! Vanaf morgen! Dit gaat zeker een goed inzicht geven! Succes :yes:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties allemaal.

Ik wil nog maar even aangeven dat dit absoluut niet als klaag topic bedoeld is.
Nog even een reactie op wat antwoorden
Zo heb ik niet financieel" heul" zwaar gehad maar best zwaar.
Voor het O.V was 2 euro 30 kwijt, niet 23 euro
En ik geef ongeveer 700 euro uit voor boodschappen voor een gezin met 2 kinderen (waarvan 1 puber, en man wat kan hij veel eten )en 1 kat.
Dat is de ene maand meer maar ook soms minder.

We hebben in het verleden een eigen bedrijf gehad.
En om een lang verhaal kort te maken liet onze partner ons achter met een schuld van 30000 euro.
We hebben dat samen in 3 jaar afbetaald door keihard te werken.
We hebben nu beide gelukkig een goede baan en daarom best wat over iedere maand.
Ik geef niet bijzonder om luxe in de zin van kleding etc
Waar ik wel blij van wordt is een mooi boek een dag naar het museum ( waar dan ook vaak een hapje gegeten wordt)
Ik hou van fotografie en geef daar ook nog wel eens wat vooruit.
Ik koop goede kleding maar wel altijd in de uitverkoop.
Kortom ik probeer altijd al op te letten en toch is het geld iedere maand op.
Dat ik nu zoveel uitgeef zal ongetwijfeld de nasleep zijn van de financieel slechte jaren waar ik ieder dubbeltje moest omdraaien.
Maar dat is nu genoeg geweest.

Ik vind het voor mezelf gewoon een leuke uitdaging om nog bewuster met mijn geld om te gaan en wellicht zijn er meer mensen die dit ook een leuke manier vinden om wat extra's opzij te zetten.
Alle reacties Link kopieren
gemberpannekoek schreef:
19-03-2018 16:36
ik wil geen spelbederver zijn hoor, maar als je per maand 1600 opmaakt en je besluit daar vanaf nu 10 procent van te willen sparen, is het dan niet efficiënter om gewoon zo gauw je salaris gestort wordt 160 euro naar je spaarrekening over te boeken?
Dit.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
19-03-2018 23:20
En dan? Heb je na tien jaar een heel grote berg geld om naar te kijken.
Ik vind sparen heel goed en heel nuttig, je moet iets hebben voor onvoorzien en misschien een groter doel als eerder stoppen met werken. Maar je mag het ook nu uitgeven. Weinig zo zonde om nu heel zuinig te leven en dan op je 50e dood neervallen met 2 ton op de bank. Lijkt mij dan.
Heerlijk :proud: :cheer:
Letterlijk gedaan in mijn leven. ;)
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven