Geld & Recht alle pijlers

Hoe verdien je wat extra geld?

20-03-2018 08:19 30 berichten
Hallo!

Ik heb al een tijdje een hele leuke baan die ik met plezier uitvoer, maar het probleem is dat ik een flexibel uurcontract heb. Dit houd dus in dat ze me een week 40 uur kunnen inplannen en een ander week maar 5 uurtjes, net hoe het uitkomt.
Nu heb ik de laatste tijd weer dat ze me maar steeds maximaal 20 uur inplannen, en hierdoor heb ik veel tijd over. Ik verveel me dan ook vaak (woon nog thuis).
Een 2de baan bijnemen word lastig, omdat ik dus flexibele tijden en dagen werk.

Heeft iemand tips of ideëen voor mij hoe ik wat extra bij kan verdienen?
Wil je wat extra bijverdienen of wil je tijdsinvulling?
Alle reacties Link kopieren
andere baan zoeken?
suusssss1983 schreef:
20-03-2018 08:20
Wil je wat extra bijverdienen of wil je tijdsinvulling?
Eigenlijk beide wel, maar het liefste wat extra bijverdienen!
lilalinda schreef:
20-03-2018 08:21
andere baan zoeken?
Nou ik vind het werk erg leuk om te doen, en heb het naar mijn zin dus ik blijf liever haha
Alle reacties Link kopieren
honeymoonavenue schreef:
20-03-2018 08:22
Nou ik vind het werk erg leuk om te doen, en heb het naar mijn zin dus ik blijf liever haha
je nieuwe baan wordt weer net zo leuk of leuker hoor
en stabielere uren en meer inkomsten. En vooral dat laatst is belangrijk, het is geen vrijwilligerswerk he? Het hoofddoel van een baan is geld verdienen
Alle reacties Link kopieren
Vragen om een vast urencontract en niet meer flexibel, als je toch niet weg wilt.
lilalinda schreef:
20-03-2018 08:24
je nieuwe baan wordt weer net zo leuk of leuker hoor
en stabielere uren en meer inkomsten. En vooral dat laatst is belangrijk, het is geen vrijwilligerswerk he? Het hoofddoel van een baan is geld verdienen
Ja heb je misschien gelijk in, maar ik heb niet echt een opleiding voor deze baan en ben hier met geluk ingekomen. Dus ben bang dat ik niet ongeveer hetzelfde werk vind. En wil wel in deze brache blijven
lilalinda schreef:
20-03-2018 08:21
andere baan zoeken?
+1
Alle reacties Link kopieren
In welke branche zit je? Ik heb naast mijn werk als docent nog een baantje. Dat baantje kan ik zelf indelen op urem dat het mij uitkomt en is uitsluitend via mail qua contact. Maar dan zit je al gauw in de teksten/vertalen etc. Zoiets zou voor jou ook een uitkomst zijn.

Toen ik jonger was stond ik ook ingeschreven bij van die uitzendbureaus voor productiewerk. Vaak werd er dan een dag van tevofen gevraagd wie er kon werken. Dat is ook een optie misschien?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer word je ingeroosterd? Alleen van ma - vrij van 09:00 - 18:00? Of kunnen ze je 24/7 inroosteren?

In het eerste geval kan je kijken naar banen in de avonduren, weekenden, 's morgenvroeg etc.

Nog beter, ga eens praten bij je baas. Jij vindt het werk leuk, misschien zijn ze dan wel net zo tevreden over jou. En geef aan dat je graag voltijds wil werken, en wat zijn de mogelijkheden.

En anders opzoek naar een andere baan met meer vaste uren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Meld je aan bij een uitzendbureau, of zoek ergens anders nog een flexcontract.
Hoe lang van te voren weet je hoe veel uur je ingepland staat? Word je per keer opgeroepn ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je kan zoeken op thuiswerk.
Maar dat zijn meestal niet de leukste klussen.

Ik werd gebeld voor een telefonische enquête.
Terwijl de dame me vragen stelde, begon haar baby op de achtergrond te kraaien.
Toen dacht ik: "Hé, die doet thuiswerk."

Er zijn ook bedrijven die je betalen om hun hun online vragenlijsten in te vullen.
Je moet dan best veel vragenlijsten invullen om er een leuk extraatjes aan over te houden.
Alle reacties Link kopieren
Bij iemand gaan poetsen oppassen etc.
Krant of post bezorgen.
Oproepkracht bij een winkel
Alle reacties Link kopieren
honeymoonavenue schreef:
20-03-2018 08:26
Ja heb je misschien gelijk in, maar ik heb niet echt een opleiding voor deze baan en ben hier met geluk ingekomen. Dus ben bang dat ik niet ongeveer hetzelfde werk vind. En wil wel in deze brache blijven
Dan ga je een opleiding in deze branche volgen.... gelijk meer toekomstperspectief.
De beste mogelijkheden heb je bij een uitzendbureau.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens besproken dat dit voor jou een probleem is? Misschien als je aangeeft dat je echt X uur in de maand wilt kunnen werken (en dat je wilt sparen voor een huis of rijbewijs of waar je ook maar geld voor nodig hebt) en anders overweegt te vertrekken, dat er dan iets mogelijk is.

Als je jong bent en thuis woont denkt een werkgever soms heel makkelijk dat je superflexibel bent. Ik zou het eens ter sprake brengen, dat je sommige weken echt te weinig werk hebt.
Je kunt méér.
Je kunt ook vrijwilligerswerk doen waarvoor je een kleine vrijwilligersvergoeding krijgt. Ik doe vrijwilligerswerk achter de bar in een sportkantine en verdien 4,50 per uur. Je mag maximaal 1500 euro belastingvrij bij verdienen per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt beste wel veel mogelijkheden om vanuit huis was bij te verdienen, als je flexibel wil blijven. Probeer alleen buiten de "standaard" werken-voor-een-werkgever paden te denken. Je kan bijvoorbeeld teksten schrijven via een site als Textbroker, of een Marktplaats/Facebook handeltje starten (goedkoop inkopen en duurder weer verkopen). Of als je creatief bent kan je ook zelf dingen maken en ze via Etsy verkopen. Een vriendin van mij verkoopt zo handgemaakte gebreide spulletjes. Enquetes afnemen en online vragenlijsten invullen zou ik persoonlijk niet doen. Verdient erg weinig en ook nog eens niet leuk om te doen als je het mij vraagt. Maar ieder zijn ding :)
Alle reacties Link kopieren
Wat voor een contract heb je? Min-max, nuluren?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
20-03-2018 09:41
Je kunt ook vrijwilligerswerk doen waarvoor je een kleine vrijwilligersvergoeding krijgt. Ik doe vrijwilligerswerk achter de bar in een sportkantine en verdien 4,50 per uur. Je mag maximaal 1500 euro belastingvrij bij verdienen per jaar.
TO kan beter schoonmaken voor een tientje per uur
Alle reacties Link kopieren
Als je er al langer werkt kun je om een contractaanpassing vragen.

https://www.juridischloket.nl/werk-en-i ... oepkracht/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
20-03-2018 10:14
Wat voor een contract heb je? Min-max, nuluren?
3-38 uren contract voor bepaalde tijd
Alle reacties Link kopieren
honeymoonavenue schreef:
20-03-2018 10:26
3-38 uren contract voor bepaalde tijd
Jeetje, dat is rottig. Maar zitten er geen grenzen aan min-max? Ik werk in het onderwijs en had een tijdje 0.45-0.7 wtf als min-max. Daarin kon niet geschoven worden omdat daar blijkbaar (en niet onterecht) regels voor zijn.

Ik zou mijn vrije tijd besteden aan een opleiding in die richting. Dat lijkt me het meest zinvol en in je eigen tijd te doen. (levert op korte termijn natuurlijk niks op, maar op langere termijn wel meer baanzekerheid)
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakwerk erbij, dat kun je vaak redelijk flexibel inplannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven