Geld & Recht alle pijlers

Rechtsbijstand verzerkering

04-04-2018 21:05 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben de verzekeringen eens aan het bekijken.
We hebben al jaren een rechtsbijstand verzerkering waar we nog nooit gebruik van hebben gemaakt.
Is het slim om deze te behouden of een onzinnig dure verzerkering en opzeggen maar?
Tsja, wij hebben er al een aantal keren gebruik van gemaakt dus ik vind m niet onzinnig
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is die verzekering niet mega-duur, en ik zou hem zeker houden. Het kan zomaar gebeuren dat je hem een keer nodig hebt, en misschien ook je hele leven niet (des te beter dan).

Ik heb ook een glasverzekering, die ik al 25 jaar trouw betaal zonder hem nodig te hebben gehad, Tuurlijk kan ik hem dan opzeggen, maar als je hem volgend jaar goed kan gebruiken, door een zware storm of andere perikelen, ben je blij dat je hem hebt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
De DAS en ARAG kunnen je tegenwoordig ook bijstaan als je geen verzekering hebt. Je spreekt dan vooraf een bedrag af om je bij te laten staan.
Tja, kan je het risico zelf dragen als er wel wat misgaat?

Ik heb al 25 jaar een inboedelverzekering zonder geclaimd te hebben en zal die ook niet opzeggen.
Het heet een verzekering.
En geen verzekering is onzinnig. Morgen kan alles anders zijn en dan zit je zonder verzekering zomaar in de problemen.
Alle reacties Link kopieren
Pennywise, pound foolish.
Ja. Een van de weinige die ik echt nuttig vind.
Als een gebruikt bij conflict met werkgever/uwv en een ongeluk met de auto. En zeer nuttig gebleken.
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
04-04-2018 21:13
De DAS en ARAG kunnen je tegenwoordig ook bijstaan als je geen verzekering hebt. Je spreekt dan vooraf een bedrag af om je bij te laten staan.
Klopt, maar dat is best prijzig geloof ik, dan kun je volgens mij beter een doorlopende verzekering hebben
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Verzekeringen zijn "dingen" die je betaalt maar waarvan je hoopt dat je er geen gebruik van hoeft te maken.
Alle reacties Link kopieren
Bij verzekeringen moet je kijken of je de kosten zelf kunt dragen.
Een verzekering bij een bril vind ik onzin, ik kan zo een nieuwe betalen. Een begrafenisverzekering ook, dat geld hebben we wel liggen. Maar bijv. een inboedelverzekering vind ik wel nodig, bij brand kan ik niet alles zelf vervangen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn dolblij met ARAG.
Deze verzekering zeggen we nooit op.

Problemen op het werk, opgelost.
Kind problemen met school, opgelost.
Ruzie met de klusjesman, opgelost.

Het scheelt je zoveel tijd en stress,
Je belt, levert dingen aan per mail en ze knappen het voor je op. Je hoeft niet zelf het wiel uit te vinden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
04-04-2018 21:23
Het heet een verzekering.
En geen verzekering is onzinnig. Morgen kan alles anders zijn en dan zit je zonder verzekering zomaar in de problemen.
Nou.... er zijn echt wel onzinnige verzekeringen te bedenken....
Kaaaaaaaatje schreef:
05-04-2018 09:51
Nou.... er zijn echt wel onzinnige verzekeringen te bedenken....
Of waar het idee wel goed is maar de voorwaarden zo zijn opgesteld dat je er niet tot amper gebruik van kan maken.

Dus naast of het wel of niet nuttig lijkt is het uitzoeken wat de voorwaarden tot uitbetaling ook nodig. Klachten over de verzekeringmaatschappij zelf bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Premie van een complete rechtsbijstandsverzekering bedraagt zo circa 20 euro per maand en dat loopt op. Soms ook met eigen risico van paar honderd euro in ruil voor lagere premie, afhankelijk van abonnement. Stel je maakt eens in de 5 jaar gebruik van de verzekering dan kun je van het uitgespaarde geld ook een naar een voordelige advocaat gaan of alsnog naar die rechtsbijstandsverzekeraar.

Wel/ niet verstandig hangt ook van je situatie af. Wil je een huis gaan kopen of een tweedehands auto bij een dealer ofzo dan wellicht verstandig voor even.

Ben je lid van een vakbond dan ben je daarmee meestal ook verzekerd voor juridische arbeidsconflicten.
Boogschutter10 schreef:
05-04-2018 10:06
Premie van een complete rechtsbijstandsverzekering bedraagt zo circa 20 euro per maand en dat loopt op. Soms ook met eigen risico van paar honderd euro in ruil voor lagere premie, afhankelijk van abonnement. Stel je maakt eens in de 5 jaar gebruik van de verzekering dan kun je van het uitgespaarde geld ook een naar een voordelige advocaat gaan of alsnog naar die rechtsbijstandsverzekeraar.

Wel/ niet verstandig hangt ook van je situatie af. Wil je een huis gaan kopen of een tweedehands auto bij een dealer ofzo dan wellicht verstandig voor even.

Ben je lid van een vakbond dan ben je daarmee meestal ook verzekerd voor juridische arbeidsconflicten.

Dat is echt bizar veel. Ik betaal 8 euro voor het hele gezin en dat is een van de uitgebreidere pakketten. Zonder eigen risico.
Je hebt ze al voor een paar euro per maand voor meerdere personen.
Helemaal als je ook inboedel enz. van de zelfde partij afneemt.
Google zegt tussen de 6 en 11 euro bij de meeste verzekeraars en dat is een losse verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er niet voor, maar ik heb genoeg geld achter de hand om zelf een advocaat in te huren. Dat is de overweging die ik heb gemaakt.
Ik wil niet dat een verzekering zegt dat het niet haalbaar is. Soms is een principe zwaarder wegend. Heb ik 1x meegemaakt. Zelf goede advocaat gezocht en het is geregeld. Wel duur, maar spaar het geld maar op. Dan kan het bij mij uit.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
05-04-2018 10:15
Dat is echt bizar veel. Ik betaal 8 euro voor het hele gezin en dat is een van de uitgebreidere pakketten. Zonder eigen risico.
Je hebt ze al voor een paar euro per maand voor meerdere personen.
Helemaal als je ook inboedel enz. van de zelfde partij afneemt.
Waar ben je dan verzekerd?
Alle reacties Link kopieren
Bij de afweging moet je de kans op het onheil vermenigvuldigen met de mogelijke schade. En dat afzetten tegen de kosten van de verzekering. Dan is de kans dat je hem nodig hebt aanwezig maar niet heel groot, maar het mogelijke schadebedrag als het onzeker voorval, namelijk de behoefte aan rechtsbijstand zich voordoet is hoog. Advocaten kosten klauwen met geld. En de kosten van de verzekering zijn relatief laag.

Ik zou hem ook houden.
óu sont les neiges d'antan

We hebben DAS rechtsbijstand voor prive en zakelijk. kost ca 1300 euro dit jaar maar heeft zich over alle jaren heen dubbel en dwars terugverdiend.
En het is niet alleen de advocaatkosten maar ook de kosten van de rechtbank,je hoeft niets te betalen ook niet als je de zaak verliest en jij de proceskosten moet betalen dat betaalt ook de rechtsbijstandverzekeraar. Bovendien 1 brief van DAS en de meesten laten het niet tot een rechtszaak komen. Laatst hadden we een zaak met Canon.Een printer die net over de garantiedatum heen zat maar we hebben ook KASSA gezien via consuwijzer dat dat nog niets zegt.Canon wou niet vergoeden,1 brief van DAS en CANON vergoedde de maakkosten. Zonder dat briefje van DAS hadden we niets ontvangen en om nou zelf een rechtszaak te beginnen voor een bedrag van 150 euro doe je ook niet. Bij een rechtszaak met alle kosten erbij zit je al over je kosten voor de rechtsbijstandverzekering.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
04-04-2018 21:08
Volgens mij is die verzekering niet mega-duur, en ik zou hem zeker houden. Het kan zomaar gebeuren dat je hem een keer nodig hebt, en misschien ook je hele leven niet (des te beter dan).

Ik heb ook een glasverzekering, die ik al 25 jaar trouw betaal zonder hem nodig te hebben gehad, Tuurlijk kan ik hem dan opzeggen, maar als je hem volgend jaar goed kan gebruiken, door een zware storm of andere perikelen, ben je blij dat je hem hebt.
Glasverzekering zou ik in veel gevallen dan wel opzeggen. Stormschade valt onder de opstalverzekering. Dus in praktijk heb je de glasverzekering voor als kinderen een bal door je ruit trappen, zij hard wegrennen en jij niet weet wie het was. Ook handig om uit te rekenen wat je duurste ruit kost, meestal valt dat best mee. Wanneer breekt er nu een raam?
Boogschutter10 schreef:
05-04-2018 17:02
Waar ben je dan verzekerd?
Interpolis. Rechtsbijstand vanaf 0.59 cent. Is beperkt mbt de onderwerpen maar geen eigen risico.

Meest uitgebreidde pakket is 9,20 voor het hele gezin en bijna elke denkbare situatie voor ons. Die hebben wij niet want het pakket eronder voor nog geen 8 euro is al uitgebreid genoeg en ook geen iegen bijdrages of risico's.

Ik vraag me af waar jij verzekerd bent voor zo'n bedrag. Gouden klokjes voor het management verzekering?
Echt hoor, de meeste rechtsbijstandverzekeringen voor de niet zakeleijke klant zijn echt geen 20 euro.


https://www.rechtsbijstandverzekering.com/
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk, ik ga hem niet opzeggen maar wel even goed bekijken wat wel en niet verzekerd is.
-Janna- schreef:
05-04-2018 22:49
Glasverzekering zou ik in veel gevallen dan wel opzeggen. Stormschade valt onder de opstalverzekering. Dus in praktijk heb je de glasverzekering voor als kinderen een bal door je ruit trappen, zij hard wegrennen en jij niet weet wie het was. Ook handig om uit te rekenen wat je duurste ruit kost, meestal valt dat best mee. Wanneer breekt er nu een raam?
Hangt van je ruiten af.We hebben een serre met zonwerend glas en HR++ glas.Als er 1 ruit moet worden vervangen (mijn man had eens een breukje veroorzaakt door het electrisch schuren voor het verven) heb je bijna 10 jaar glasverzekering er weer uit. Dakraam of lichtkoepel heeft ook veel te lijden door stortregen.Een lek raam wordt ook vervangen door de glasverzekering.En wat velen niet weten een glazen douchecabine,hebben we ook maar die heeft nog geen breuk gehad.O ja we hebben ook eens een ruit kapot gehad van onze garagedeur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven