Geld & Recht alle pijlers

Webshop Wish experts, ik heb een vraag!

09-04-2018 16:01 34 berichten
Hallo dames,

Ik heb gisteren een (wat ik dacht kabeltje) gekocht op wish, nu keek ik vanochtend en nu blijk ik geen kabeltje maar smartphone te hebben gekocht voor (met kortingcode erbij) €0,95! Nu zag ik net dus dat de prijs omhoog was geschoten naar 200 nogwat dus ik ben eerst gaan kijken of ik geen 200 nogwat had afgerekend en dat was niet het geval.

Dik geluk voor mij zou je denken maar ik ben bang dat de winkel dit bedrag van mij zal afketsen want ik heb natuurlijk veel te weinig betaald, maar mogen ze dat überhaupt wel? Ik kan nergens de spelregels vinden maar misschien is er hier iemand die mij meer kan vertellen!

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Misschien de klantenservice van wish benaderen? Heb zelf nog geen ervaring die lijkt op de jouwe maar ben benieuwd hoe het afloopt
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
De kans dat je de phone krijgt voor 95 ct is miniem, de leverancier hoeft niet te leveren als de prijs fout en onaannemelijk is.
Ik adviseer je ervaringen met Wish op internet even te bekijken, dan kom je daar vreemdste dingen tegen.
Ik zou er nog geen kopspeld bestellen.
Als je kan verwachten dat een prijs onjuist staat bij een product mag de webshop de koop ongedaan maken.
Cateautje schreef:
09-04-2018 16:06
Ik adviseer je ervaringen met Wish op internet even te bekijken, dan kom je daar vreemdste dingen tegen.
Ik zou er nog geen kopspeld bestellen.
Heb zeker 30+ bestellingen daar gedaan, nooit iets mis gegaan mits je weet hoe je het gebruiken moet (je bestelt uit China dus altijd even reviews lezen hoe maten uitvallen e.d.). Wish is ook niet 1 winkel maar net zoals bv Ebay, een platform waar meerdere winkels zich bij aan kunnen sluiten.
Neoflux schreef:
09-04-2018 16:06
Als je kan verwachten dat een prijs onjuist staat bij een product mag de webshop de koop ongedaan maken.
Of ze krijgt een schoenzool toegestuurd. Alles kan.
Dat probeer ik te doen maar ik kan alleen via die bestelling een vraag stellen en ik ben bang dat ik slapende honden wakker ga maken :$ ik weet t, slecht eigenlijk :whistle:

Edit : ik probeer dit op mijn telefoon te doen dus ik zie niet al jullie berichtjes, daarom wil ik graag de spelregels weten, ik snap ergens ook wel dat het absoluut niet reëel is maar je hebt toch stiekem wel een beetje hoop dat je een keer mazzel hebt
😂
anoniem_173507 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 16:12
Reden: Toevoeging
43.27% gewijzigd
Cateautje schreef:
09-04-2018 16:08
Of ze krijgt een schoenzool toegestuurd. Alles kan.
Je kan achteraf betalen bij Wish, dus mocht dat (onwaarschijnlijk) gebeuren ben je je geld niet kwijt.
spieker27 schreef:
09-04-2018 16:09
Dat probeer ik te doen maar ik kan alleen via die bestelling een vraag stellen en ik ben bang dat ik slapende honden wakker ga maken :$ ik weet t, slecht eigenlijk :whistle:
Ik zou niks zeggen en afwachten wat er over een paar weken op je deurmat valt ;)
Neoflux schreef:
09-04-2018 16:10
Ik zou niks zeggen en afwachten wat er over een paar weken op je deurmat valt ;)
Ja voor nu staat er dat hij in verzending is maar ik kan nog niet track and tracen dus ik hen er ergens een hard hoofd in :proud:
Alle reacties Link kopieren
Juridisch heb je geen poot om op te staan als je de verkoper aan de koop houdt. Dus of je krijgt iets anders toegestuurd of je hebt mazzel. Nou ja mazzel, als de douane je pakket onderschept moet je nog invoerrechten betalen (21% BTW) en inklaringskosten en in het slechtste geval houden ze je aan de werkelijke waarde van de telefoon.
Neoflux schreef:
09-04-2018 16:07
Heb zeker 30+ bestellingen daar gedaan, nooit iets mis gegaan mits je weet hoe je het gebruiken moet (je bestelt uit China dus altijd even reviews lezen hoe maten uitvallen e.d.). Wish is ook niet 1 winkel maar net zoals bv Ebay, een platform waar meerdere winkels zich bij aan kunnen sluiten.
Ik denk dat je dan tot nu toe geluk hebt gehad.
Ik zag foto's van poppenhuistoeltjes, waar de koper dacht echte eethoekstoelen te hebben gekocht, voor een goed en redelijke prijs. Schoenen in maat 40 met een zool maat 36 eronder geplakt, leggings van 5 centimeter groot en ga zo maar door.
Was zeer vermakelijk mag ik zeggen.
Cateautje schreef:
09-04-2018 16:27
Ik denk dat je dan tot nu toe geluk hebt gehad.
Ik zag foto's van poppenhuistoeltjes, waar de koper dacht echte eethoekstoelen te hebben gekocht, voor een goed en redelijke prijs. Schoenen in maat 40 met een zool maat 36 eronder geplakt, leggings van 5 centimeter groot en ga zo maar door.
Was zeer vermakelijk mag ik zeggen.
Tsja het blijft een China shop he ;) Maar bij elk product staan reviews, als er niks bijstaat bestel ik het niet. Afgaande op de reviews kan je heel veel conclusies trekken. En je kan er ook niet vanuit gaan dat bv designerkleding te koop is voor een prikkie. Ik koop er ook nooit iets duurder dan een tientje, dan gaat het eigenlijk altijd wel goed :)
Neoflux schreef:
09-04-2018 16:30
Tsja het blijft een China shop he ;) Maar bij elk product staan reviews, als er niks bijstaat bestel ik het niet. Afgaande op de reviews kan je heel veel conclusies trekken. En je kan er ook niet vanuit gaan dat bv designerkleding te koop is voor een prikkie. Ik koop er ook nooit iets duurder dan een tientje, dan gaat het eigenlijk altijd wel goed :)
Dat is een wijs besluit. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele goede ervaringen met wish. Mocht een bestelling niet aankomen of niet kloppen dan krijg je meteen je geld terug. En als je een berichtje stuurt altijd dezelfde dag nog antwoord.

Soms adverteren ze met een foto van een telefoon voor 95 cent en als je dan alle plaatjes bekijkt is de laatste een kabeltje. Als je dan op bestellen klikt blijkt die telefoon 200 te zijn en het kabeltje 95 cent.
Zo extreem heb ik het nog niet gezien, maar wel een oliebrander voor een spotprijs en dan blijkt de olie een euro te zijn en het brandertje 5 euro ofzo.

Misschien is dat nu het geval?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
ouwewijsneus schreef:
09-04-2018 16:05
De kans dat je de phone krijgt voor 95 ct is miniem, de leverancier hoeft niet te leveren als de prijs fout en onaannemelijk is.

Het vervelende van wish is dat het vaak heel dubbelzinnig aangegeven staat waardoor je vaak iets koopt wat naderhand totaal niet overeen komt. Later zie je vaak in de beschrijving staan (ergens tussen een lap tekst) dat het procuct bijvoorbeeld maar (ik noem maar wat) 1 makeup kwast betreft ipv een set van 11. Dat is wish, je moet gewoon heel erg goed Lezen zo word je oa belazerd. Maar ik heb ook vaak leuke dingen mogen ontvangen dus het is altijd een gok :biggrin:
Wedden dat je gewoon je kabeltje krijgt. :-D :-D
Spotty schreef:
09-04-2018 16:21
Juridisch heb je geen poot om op te staan als je de verkoper aan de koop houdt. Dus of je krijgt iets anders toegestuurd of je hebt mazzel. Nou ja mazzel, als de douane je pakket onderschept moet je nog invoerrechten betalen (21% BTW) en inklaringskosten en in het slechtste geval houden ze je aan de werkelijke waarde van de telefoon.
Als dat gebeurt mogen ze dat ding lekker houden :hihi: volgens mij krijg je die invoerrechten alleen als je boven een bedrag van €22 uit komt, ik weet t natuurlijk niet zeker....
Alle reacties Link kopieren
Een smartphone uit China heb je hier niks aan denk ik.. Mijn vader heeft ook ooit eens een telefoon in Dubai gekocht, komt ie hier is ie niet compatibel met t netwerk en om de 5 min een blauw crashscherm met Chinees/Koreaanse tekens. Was dus toch duurkoop :P
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
wiezel schreef:
09-04-2018 16:34
Ik heb hele goede ervaringen met wish. Mocht een bestelling niet aankomen of niet kloppen dan krijg je meteen je geld terug. En als je een berichtje stuurt altijd dezelfde dag nog antwoord.

Soms adverteren ze met een foto van een telefoon voor 95 cent en als je dan alle plaatjes bekijkt is de laatste een kabeltje. Als je dan op bestellen klikt blijkt die telefoon 200 te zijn en het kabeltje 95 cent.
Zo extreem heb ik het nog niet gezien, maar wel een oliebrander voor een spotprijs en dan blijkt de olie een euro te zijn en het brandertje 5 euro ofzo.

Misschien is dat nu het geval?
Nee in dit geval lijkt het toch echt dat de verkoper heeft geblunderd met de prijs want hij is van €2 naar €266 gegaan, wellicht heeft de verkoper hij het invoeren van de prijs wat verkeerd gedaan.

Ik pluis altijd heel de advertentie goed na, bij beschrijving etc. Ik moet zien staan: this package contains ; En dan het product anders begin ik er niet eens aan....
Lucifermiauww schreef:
09-04-2018 16:35
Wedden dat je gewoon je kabeltje krijgt. :-D :-D
dan hebben we er een kabeltje bij :proud: die verslijten we hier toch als een malle :rofl:
carrie-bradshaw schreef:
09-04-2018 16:40
Een smartphone uit China heb je hier niks aan denk ik.. Mijn vader heeft ook ooit eens een telefoon in Dubai gekocht, komt ie hier is ie niet compatibel met t netwerk en om de 5 min een blauw crashscherm met Chinees/Koreaanse tekens. Was dus toch duurkoop :P
Goed dat je dat zegt ; bij sommige advertenties staat dit inderdaad ook. Maar om eerlijk te zijn zal dat ding waarschijnlijk weinig gebruikt worden om te bellen, het zal meer een spelletjes ding worden, nogmaals de intentie was dat ik een kabeltje bestelde :hihi:
normaal is toch een gratis kabeltje bij aankoop telefoon, is deze verkoper toch wat guller, bij aankoop van een kabeltje een gratis telefoon. :-D
ouwewijsneus schreef:
09-04-2018 16:53
normaal is toch een gratis kabeltje bij aankoop telefoon, is deze verkoper toch wat guller, bij aankoop van een kabeltje een gratis telefoon. :-D
Nou echt hé :biggrin: zo zie je maar weer wat een vrijgevige mensen er nog zijn op de wereld :rofl: ik heb weer hoop in de mensheid...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven