Geld & Recht alle pijlers

incasso

17-04-2018 15:54 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
in het kort:

op mijn emailadres is een aanvraag gedaan voor een dienst. Ik heb hierop nooit gereageerd maar de mails wel geopend om te kijken wat het precies was.

Nu komen er mails binnen dat ik hen moet betalen omdat ze iets voor mij gedaan hebben en ze kunnen zien dat ik de mails gelezen heb etc.

Ook een mail waarin ze dreigen met incasso. Zover ik weet hebben ze alleen een e-mailadres van mij en verder niets... wat kan een incassobureau hier nou mee dan? Niets toch?

Iemand hier ervaring mee? Of tips die hierbij kunnen helpen?

Heb al gebeld met het bedrijf en zij geven volhard aan dat ze betaald willen worden voor hun dienst (35 euro)... ik heb daar niet omgevraagd en ga dus niet betalen.
En wat hebben ze dan voor dienst geleverd?

Daarnaast wordt er zonder jouw akkoord geen leesbevestiging verzonden.
anoniem_357955 wijzigde dit bericht op 17-04-2018 15:57
7.48% gewijzigd
Ik denk dat je wordt opgelicht.
dit is te weinig informatie voor een goed antwoord.
Dus je krijgt ongevraagd mails, doet er helemaal niets mee (als in reactie) en krijgt vervolgens de rekening?
Ik zou een tegenrekening sturen voor de tijd die het me heeft gekost om onzin te lezen. Verder zou ik ze hard uitlachen, op mijn social media de conversatie delen en waarschuwen voor oplichting en voor de rest mijn schouders ophalen. Mocht er een incassobureau komen, dan lach je deze ook even uit en maak je de deur dicht.
Post en mails wel bewaren. Sommige mensen hebben een werkende molen van te dichtbij bekeken...
Klinkt als oplichting. Heb je hun bedrijfsnaam al gegoogled, staan ze op de site van Opgelicht, Kassa, Radar?

Het gebeurt regelmatig dat oplichters gaan voor relatief kleine bedragen in de hoop dat mensen denken: ach, laat ik die 35 euro maar betalen want ik wil geen incassobedrijf op mijn dak. Al die keren dat 35 euro wordt betaald, tikt lekker aan!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nooit ergens een factuur ontvangen? Als ze jou een dienst geleverd hebben moeten ze die gefactureerd hebben. Vraag ze om de factuur. Als die uitblijft sowieso negeren verder. Dan kunnen ze je niets maken.
Hebben ze wel een factuur dan kun je kijken waar het dus uberhaupt om gaat en wellicht aantonen dat de dienst nooit is geleverd.

Mochten ze een factuur sturen met alleen 'aan u geleverde diensten' erop -> dit is geen juiste factuur. Wettelijk gezien moet er op een factuur staan wat er is geleverd. Goederen/diensten is dus geen goede omschrijving.
Alle reacties Link kopieren
het gaat om huishoudelijke hulp. Zij zoeken dan iemand voor je (dat is de dienst waarvoor je betaald) en geven de contactgegevens per mail. Deze heb ik ook ontvangen maar niet om gevraagd dus...
In het geval ik het eerste deel verkeerd lees en iemand via jouw mailadres een dienst heeft aangevraagd, dan is het afhankelijk van wat er in de mail staat. Als de vervolgmails een levering van de dienst zijn, op aanvraag, dan begrijp ik de rekening, ook al heb je er niets mee gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Telefoonsnoer schreef:
17-04-2018 16:05
Je hebt nooit ergens een factuur ontvangen? Als ze jou een dienst geleverd hebben moeten ze die gefactureerd hebben. Vraag ze om de factuur. Als die uitblijft sowieso negeren verder. Dan kunnen ze je niets maken.
Hebben ze wel een factuur dan kun je kijken waar het dus uberhaupt om gaat en wellicht aantonen dat de dienst nooit is geleverd.

Mochten ze een factuur sturen met alleen 'aan u geleverde diensten' erop -> dit is geen juiste factuur. Wettelijk gezien moet er op een factuur staan wat er is geleverd. Goederen/diensten is dus geen goede omschrijving.
factuur zat er toen ook meteen bij. dus voor het zoeken van een huishoudelijke hulp. Heb die mevrouw nooit gesproken of aangeschreven maar telefonisch gaf het bedrijf aan dat dat voor hen niets uit maakt. Je betaald hen voor het zoeken van een huishoudelijke hulp en hoe je dat contact dan afhandelt is aan jou...
europe86 wijzigde dit bericht op 17-04-2018 16:08
0.10% gewijzigd
Europe86 schreef:
17-04-2018 16:05
het gaat om huishoudelijke hulp. Zij zoeken dan iemand voor je (dat is de dienst waarvoor je betaald) en geven de contactgegevens per mail. Deze heb ik ook ontvangen maar niet om gevraagd dus...
Je hebt dus niet om bemiddeling verzocht?
Hoe komen ze aan je mailadres?
Europe86 schreef:
17-04-2018 16:05
het gaat om huishoudelijke hulp. Zij zoeken dan iemand voor je (dat is de dienst waarvoor je betaald) en geven de contactgegevens per mail. Deze heb ik ook ontvangen maar niet om gevraagd dus...
In je OP staat dat er op jouw mail een aanvraag is gedaan.
Vraag of ze je een kopie van je opdrachtbevestiging willen sturen
En je hebt nooit zelf een aanvraag gedaan daar?

hebben ze alleen jouw mailadres of ook naam en adres van je?
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
17-04-2018 16:07
Je hebt dus niet om bemiddeling verzocht?
Hoe komen ze aan je mailadres?
Als ik dat nou eens wist. Het gaat ook om een ander adres... het bedrijf geeft mij dan aan dat ik ook voor iemand anders huishoudelijke hulp heb kunnen zoeken. Dus de rekening willen zij daarom niet schrappen omdat zij contactgegevens hebben doorgezonden van een huishoudelijke hulp.

Ze hebben dus feitelijk alleen mijn mailadres. Adres klopt niet, telefoonnummer hadden ze ook niet.
popita schreef:
17-04-2018 16:09
Vraag of ze je een kopie van je opdrachtbevestiging willen sturen

Goeie!
Alle reacties Link kopieren
Laat ze maar eens bewijzen dat jij dit verzoek hebt gedaan. En dan met handtekening, dus niet per mail. Je hebt toch helemaal geen opdracht gegeven?
Alle reacties Link kopieren
blijkbaar kun je op hun website een aanvraag indienen voor huishoudelijke hulp en hoef je daarvoor je mailadres en adres waar je schoon wilt laten maken achter te laten.
Europe86 schreef:
17-04-2018 15:54
op mijn emailadres is een aanvraag gedaan voor een dienst. Ik heb hierop nooit gereageerd maar de mails wel geopend om te kijken wat het precies was.
Maar iemand anders heeft uit jouw naam die aanvraag gedaan?
Ja dus, lees ik net.
anoniem_6407abae851fb wijzigde dit bericht op 17-04-2018 16:12
4.68% gewijzigd
Europe86 schreef:
17-04-2018 16:09
Als ik dat nou eens wist. Het gaat ook om een ander adres... het bedrijf geeft mij dan aan dat ik ook voor iemand anders huishoudelijke hulp heb kunnen zoeken. Dus de rekening willen zij daarom niet schrappen omdat zij contactgegevens hebben doorgezonden van een huishoudelijke hulp.

Ze hebben dus feitelijk alleen mijn mailadres. Adres klopt niet, telefoonnummer hadden ze ook niet.

Dan lijkt het dat zij zelf een fout hebben gemaakt toch? Misschien lijkt jouw mailadres op dat van degene die wel een aanvraag heeft gedaan.
Zolang je geen handtekening hebt gezet of een email hebt gestuurd met die aanvraag kunnen ze niets bewijzen. Stuur ze een mail dat je hun oplichting doorstuurt naar Radar en Kassa en dat ze je verder met rust moeten laten anders kunnen ze binnenkort een advocaat verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ze proberen je op te lichten. Gewoon negeren en nul tijd aan besteden
koekies zijn lekker
Europe86 schreef:
17-04-2018 16:09
Als ik dat nou eens wist. Het gaat ook om een ander adres... het bedrijf geeft mij dan aan dat ik ook voor iemand anders huishoudelijke hulp heb kunnen zoeken. Dus de rekening willen zij daarom niet schrappen omdat zij contactgegevens hebben doorgezonden van een huishoudelijke hulp.

Ze hebben dus feitelijk alleen mijn mailadres. Adres klopt niet, telefoonnummer hadden ze ook niet.
Simpel dus: jij hebt geen opdracht gegeven tot bemiddeling. Dus oftewel zij hebben de verkeerde gegevens en dat is niet jouw probleem, oftewel het zijn oplichters. Een brief sturen met de mededeling dat je onder geen beding gaat betalen en dat je het graag laat voorkomen mocht het zover komen.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
17-04-2018 16:11
Maar iemand anders heeft uit jouw naam die aanvraag gedaan?
daar lijkt het wel op... geen idee hoe dat is gegaan dus
Heb je t bedrijf al gegoogled? Misschien doen ze zoiets vaker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven