Geld & Recht alle pijlers

GBLT kwijtschelding met terugwerkende kracht?

17-04-2018 18:29 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ivm ziekte al langere tijd (jaren) in de bijstand. Ik heb de afgelopen jaren wel alles op alles gezet om de Gemeente- en Waterschapsbelastingen te betalen terwijl dit heel moeilijk was.
Ik had echter geen idee dat hiervoor vrijstelling mogelijk was met mijn bescheiden inkomen.
Totdat iemand mij hier op wees. Nou heb ik vrijstelling gekregen voor het jaar 2018, maar zou ik het geld dat ik voorgaande jaren heb betaald terug kunnen krijgen? Ik heb begrepen dat ik toen ook vrijstelling had kunnen krijgen. Ik kan hier op internet niets over terug vinden.
Misschien is er hier iemand die er meer over weet?
Iedereen wil oud WORDEN, maar niemand wil oud ZIJN...
Alle reacties Link kopieren
In Amsterdam iig niet. (helaas) Ze kijken altijd naar je bankrekening vlak ná je vakantiegeld en dan is ook net de kinderbijslag gestort. Dan zeggen ze ijskoud Nee krijgt u niet.
Ik zorg dus dat ik vakantie en kinderbijslag er af haal. Nu weer aangevraagd en ben benieuwd. Bijna 300 euro is een hele hoop om op te hoesten.
Alle reacties Link kopieren
In Limburg (bsgw) kan dit binnen 3 maanden nadat je de aanslag volledig hebt betaald.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe het in jouw gemeente werkt, maar het kan nooit kwaad te informeren naar de mogelijkheden, hier kun je ook een collectieve zorgverzekering afsluiten.
Kijk eens op berekenuwrecht.nl. misschien is er nog meer wat je niet weet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Kan niet. In de invorderingswet staat, dat als de aanslag betaald is, je het binnen 3 maanden moet aangevraagd hebben.
gizzmo-returns schreef:
17-04-2018 19:10
Kan niet. In de invorderingswet staat, dat als de aanslag betaald is, je het alsnog binnen 3 maanden moet aangevraagd hebben.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
17-04-2018 18:33
In Amsterdam iig niet. (helaas) Ze kijken altijd naar je bankrekening vlak ná je vakantiegeld en dan is ook net de kinderbijslag gestort. Dan zeggen ze ijskoud Nee krijgt u niet.
Ik zorg dus dat ik vakantie en kinderbijslag er af haal. Nu weer aangevraagd en ben benieuwd. Bijna 300 euro is een hele hoop om op te hoesten.
Lekker makkelijk als het zo zou werken: zorg maar dat je rekening leeg is en dan krijg je wel kwijtschelding.
Ik mag er toch vanuit gaan dat er naar een jaarinkomen wordt gekeken en niet naar wat je op moment x op je rekening hebt staan.

On topic: nee, dat kan niet.
Kan helaas niet.
Als het is betaald, of binnen zoveel tijd na het opleggen van de aanslag kun je niet anders dan betalen.

Als je niet wist van de kwijtscheldingen, weet je dan wel van alle extraatjes?
Denk je dan ook om de langdurigheidstoeslag, individuele inkomenstoeslag, participatiefonds en de witgoedregelingen via de gemeente? Collectieve zorgverzekering via de gemeente, leergeld, sportfonds en dat soort zaken als je misschien kinderen hebt? Voedselbank, kledingbank, vakantiebank?

Ik rammel er gewoon maar even een trits uit, zodat je kan zien hoe divers en veel er is als bijstandsgerechtigde.
Alle reacties Link kopieren
Oke, het gaat dus niet lukken, jammer.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
Iedereen wil oud WORDEN, maar niemand wil oud ZIJN...
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
17-04-2018 20:07
Lekker makkelijk als het zo zou werken: zorg maar dat je rekening leeg is en dan krijg je wel kwijtschelding.
Ik mag er toch vanuit gaan dat er naar een jaarinkomen wordt gekeken en niet naar wat je op moment x op je rekening hebt staan.

On topic: nee, dat kan niet.
Er wordt naar beiden gekeken, je jaarinkomen maar ook naar je banksaldo op een bepaalde peildatum, je saldo mag niet hoger zijn dan een bepaald bedrag. Als er dus net e.e.a gestort is en je hebt dat nog niet van je rekening afgehaald, dan kun je dus de kwijtschelding mislopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven