Geld & Recht alle pijlers

Young & United opzeggen

19-04-2018 14:50 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds half januari krijg ik ineens post van Young & United terwijl ik me nooit daarvoor heb aangemeld.

Het begon met dat ik mails kreeg van dit bedrijf en later ook nog een grote envelop met allemaal posters en stickers voor acties kreeg.
De mails, die heb ik unsubscribed en krijg ik gelukkig niet meer, voor de rest gaat het niet.

Vervolgens kreeg ik ook nog ineens een brief van de FNV met een wit/blauw pasje waar mijn gegevens en lidmaatschapnummer op staan.

Ik heb met beide bedrijven al gebeld en die geven aan dat ze niks voor me kunnen doen omdat het eerste jaar gratis is en het lidmaatschap vanzelf afloopt. Maar ik wil helemaal de post niet ontvangen. Ik heb zelfs het gevoel dat er wat lacherig om wordt gedaan in de trant van "wat zeur je, het is gratis en voor een goed doel".

Een meisje uit mijn klas vertelde dat ze dit ook heeft en dat twee jongens uit andere klassen diverse personen op onze school vroegen lid te worden. En zij denkt dat diegenen onze gegevens hebben ingevuld op een website of op een kaartje?

Hoe dan ook, ik wil niet tot volgend jaar wachten totdat het ophoudt met deze post. Ik wil dit gewoon niet en vind dat de FNV en Young & United ermee moeten stoppen. Hoe zorg ik ervoor dat deze bedrijven me uitschrijven en me per direct niets meer sturen?
Hopelijk zo dus? Handig om je echte naam als nick te gebruiken ook.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
19-04-2018 14:53
Handig om je echte naam als nick te gebruiken ook.
Misschien onderschat je de TO
Sarcasme Gisselle ;)
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
19-04-2018 15:20
Sarcasme Gisselle ;)
Ah ok :lol:
Alle reacties Link kopieren
Niet bellen maar beiden een mail sturen:

“Sinds half januari ontvang ik ongevraagd mail en post van FNV en Young United. Op basis van de geldende en aankomende privacywetgeving bent u verplicht om mijn gegevens te wissen op mijn eerste verzoek.

Omdat een mondeling verzoek via uw algemene telefoonnummer lacherig werd afgedaan als “onmogelijk”, eis ik bij deze nu schriftelijk dat u mijn gegevens uit uw bestand verwijderd.

Mocht ik na dit verzoek alsnog post van u ontvangen, dan stuur ik een kopie van deze mail, tezamen met uw ongewenste post, rechtstreeks door naar de instanties die toezien op het correcte beheer van persoonsgegeven.

Bij voorbaat dank”
Alle reacties Link kopieren
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... rwijdering

Verzoek ze je gegevens te verwijderen.
En bij geen reactie; is social media een optie?
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
19-04-2018 15:29
Niet bellen maar beiden een mail sturen:

“Sinds half januari ontvang ik ongevraagd mail en post van FNV en Young United. Op basis van de geldende en aankomende privacywetgeving bent u verplicht om mijn gegevens te wissen op mijn eerste verzoek.

Omdat een mondeling verzoek via uw algemene telefoonnummer lacherig werd afgedaan als “onmogelijk”, eis ik bij deze nu schriftelijk dat u mijn gegevens uit uw bestand verwijderd.

Mocht ik na dit verzoek alsnog post van u ontvangen, dan stuur ik een kopie van deze mail, tezamen met uw ongewenste post, rechtstreeks door naar de instanties die toezien op het correcte beheer van persoonsgegeven.

Bij voorbaat dank”
Dat is niet helemaal waar. Als zij zich opgegeven heeft of het bedrijf er gevoegelijk van uit mocht gaan dat zij dit heeft gedaan (maanden niet op post reageren is daar een voorbeeld van), kun je geen beroep doet op de Wet op de privacy. Ze staat ook n beetje voor gek als ze dat in haar mail zet. Gewoon een mail sturen dat je het lidmaatschap wil beeindigen per heden en geen post meer wil ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
roosje11 schreef:
19-04-2018 15:33
Dat is niet helemaal waar. Als zij zich opgegeven heeft of het bedrijf er gevoegelijk van uit mocht gaan dat zij dit heeft gedaan (maanden niet op post reageren is daar een voorbeeld van), kun je geen beroep doet op de Wet op de privacy. Ze staat ook n beetje voor gek als ze dat in haar mail zet. Gewoon een mail sturen dat je het lidmaatschap wil beeindigen per heden en geen post meer wil ontvangen.
Zij heeft zich nooit opgegeven, ze heeft de mails stop gezet, en zij heeft hen gebeld. Bovendien kun je geen lidmaatschap opzeggen als je nooit een lidmaatschap bent aangegaan. Jij staat dus wat voor gek met jouw reactie.
Alle reacties Link kopieren
roosje11 schreef:
19-04-2018 15:33
Dat is niet helemaal waar. Als zij zich opgegeven heeft of het bedrijf er gevoegelijk van uit mocht gaan dat zij dit heeft gedaan (maanden niet op post reageren is daar een voorbeeld van), kun je geen beroep doet op de Wet op de privacy. Ze staat ook n beetje voor gek als ze dat in haar mail zet. Gewoon een mail sturen dat je het lidmaatschap wil beeindigen per heden en geen post meer wil ontvangen.

Ik heb direct gebeld en laten weten dat er in de post allemaal dingen staan als "welkom" en dat ik me niet heb opgegeven. Maar daar wordt niet echt goed op gereageerd vanuit beide instanties.
Alle reacties Link kopieren
Die bedrijven geven ook helemaal niet aan hoe je moet opzeggen. Alleen bij de FNV heb ik iets gevonden van dat je een brief moet sturen, wat ik nu ook wil doen.
Telefonisch hebben de medewerkers mij dat helemaal niet gemeld, alleen dat het vanzelf stopt na een jaar.
Over een mailadres kan ik niks vinden.

Het is wel heel raar dat ik nu een brief met een postzegel moet sturen en dus moet gaan betalen, om van een "gratis" lidmaatschap af te komen dat ik niet ben aangegaan...

Dit is echt heel vervelend. En hoe ik van die andere instantie af kom weet ik nu nog steeds niet.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
19-04-2018 15:29
Niet bellen maar beiden een mail sturen:

“Sinds half januari ontvang ik ongevraagd mail en post van FNV en Young United. Op basis van de geldende en aankomende privacywetgeving bent u verplicht om mijn gegevens te wissen op mijn eerste verzoek.

Omdat een mondeling verzoek via uw algemene telefoonnummer lacherig werd afgedaan als “onmogelijk”, eis ik bij deze nu schriftelijk dat u mijn gegevens uit uw bestand verwijderd.

Mocht ik na dit verzoek alsnog post van u ontvangen, dan stuur ik een kopie van deze mail, tezamen met uw ongewenste post, rechtstreeks door naar de instanties die toezien op het correcte beheer van persoonsgegeven.

Bij voorbaat dank”
De AP? Ik heb daarover al gelezen, dat die kunnen optreden tegen bedrijven die gegevens verzamelen, ongevraagd post sturen en niet reageren als je aangeeft dat je niet wil dat ze je gegevens willen. Maar dat optreden doen ze alleen bij tientallen klachten, een klacht helpt niet.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
19-04-2018 15:38
Zij heeft zich nooit opgegeven, ze heeft de mails stop gezet, en zij heeft hen gebeld. Bovendien kun je geen lidmaatschap opzeggen als je nooit een lidmaatschap bent aangegaan. Jij staat dus wat voor gek met jouw reactie.
Ze komen natuurlijk niet zomaar aan haar naw gegevens. Ze heeft post ontvangen en daar niet op gereageerd waardoor het bedrijf er vanuit kan gaan dat het een gewenst lidmaatschap is, zeker omdat het haar geen geld kost. Maar hey, laat ze ook eens lachen en ga met de Wbp schermen.

To, stuur gewoon een mail naar hun emailadres info@fnv.nl.
Alle reacties Link kopieren
roosje11 schreef:
19-04-2018 22:11
Ze komen natuurlijk niet zomaar aan haar naw gegevens. Ze heeft post ontvangen en daar niet op gereageerd waardoor het bedrijf er vanuit kan gaan dat het een gewenst lidmaatschap is, zeker omdat het haar geen geld kost. Maar hey, laat ze ook eens lachen en ga met de Wbp schermen.

To, stuur gewoon een mail naar hun emailadres info@fnv.nl.
Gewoon niet lezen wat TO schrijft en volharden in je eigen gelijk. Je kunt wel bij de FNV solliciteren!
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
19-04-2018 22:15
Gewoon niet lezen wat TO schrijft en volharden in je eigen gelijk. Je kunt wel bij de FNV solliciteren!
Of bij het bedrijf waar jij werkt, lijkt me leuk om eens als zelfbenoemde alwetende te werken.
To heeft zich afgemeld voor de emails, maar niet gereageerd toen ze in januari post kreeg over haar lidmaatschap en pas nu, eind april, reageert ze. Maar hey, je hebt gelijk hoor 😁
Alle reacties Link kopieren
roosje11 schreef:
19-04-2018 22:54
Of bij het bedrijf waar jij werkt, lijkt me leuk om eens als zelfbenoemde alwetende te werken.
To heeft zich afgemeld voor de emails, maar niet gereageerd toen ze in januari post kreeg over haar lidmaatschap en pas nu, eind april, reageert ze. Maar hey, je hebt gelijk hoor 😁
Nee hoor ik heb meteen gebeld en dat staat gewoon in de OP. Schrok me rot toen ik allemaal welkomstpost kreeg en dan ook nog eens dat pasje..
Alle reacties Link kopieren
roosje11 schreef:
19-04-2018 22:11
Ze komen natuurlijk niet zomaar aan haar naw gegevens. Ze heeft post ontvangen en daar niet op gereageerd waardoor het bedrijf er vanuit kan gaan dat het een gewenst lidmaatschap is, zeker omdat het haar geen geld kost. Maar hey, laat ze ook eens lachen en ga met de Wbp schermen.

To, stuur gewoon een mail naar hun emailadres info@fnv.nl.
Daar kan je je niet afmelden. Je kan alleen een brief sturen.

En ik heb ook al naar hun klantenservice gebeld waar ze aangeven dat afmelden niet gaat omdat het eerste jaar gratis is.
Maar dat interesseert me niet. Ik wil gewoon niet ongevraagd lid zijn en niemand van de klantenservice helpt me.
Alleen op internet zag ik iets staan over een brief.

Afmelden voor young & united lijkt helemaal niet te kunnen.

Ik begreep wel van een van die klantenservices dat het een onderdeel is van fnv en ik dus automatisch ook lid ben van fnv. Dus fnv opzeggen en dat andere tegelijk moet kunnen lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
roosje11 schreef:
19-04-2018 22:54
Of bij het bedrijf waar jij werkt, lijkt me leuk om eens als zelfbenoemde alwetende te werken.
Bij deze is je open sollicitatie afgewezen. Ik neem alleen mensen aan die kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
20-04-2018 08:32
Bij deze is je open sollicitatie afgewezen. Ik neem alleen mensen aan die kunnen lezen.
Ik heb een hele leuke baan met hele leuke collega’s die ik echt niet in zou willen ruilen voor 1 of meer van jou 😏. O, en n p&o-er zit soms bij gesprekken maar neemt niet aan. Gelukkig beslist een manager daarover.
Alle reacties Link kopieren
roosje11 schreef:
20-04-2018 22:15
O, en n p&o-er zit soms bij gesprekken maar neemt niet aan. Gelukkig beslist een manager daarover.
Wil je nu suggereren dat ik in mijn organisatie niet over het aannemen van personeel ga? :rofl:

Hoe het geregeld is in het bedrijf waar jij werkt, weet ik niet. Maar in de meeste grotere organisaties is HR (P&O kom je niet veel meer tegen) verantwoordelijk de formatieruimte, de personeelsbegroting en een uniforme en niet-discriminerende toepassing van de arbeidsvoorwaarden. Om die reden moeten managers meestal toestemming vragen aan HR, alvorens zij een aanbod aan een kandidaat mogen doen danwel bevestigen. Dat betekent dus dat HR wel degelijk beslist.

In kleinere organisaties is deze verantwoordelijkheid meestal belegd bij de eigenaar/directeur of bij het hoofd van de financiële afdeling, en dat betekent dan nog altijd dat de manager niet beslist.
Alle reacties Link kopieren
Post consequent terugsturen.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Ik word gek van dit bedrijf. Ik heb allang een brief (met postzegel) gestuurd naar de FNV in Utrecht dat ik alles wil opzeggen.
Maar ik krijg nog steeds post en een tijdschrift.
Als ik bel is het steeds van kastje naar de muur en niemand die even mijn gegevens wil deleten.
Het lijkt wel dwangmail
Alle reacties Link kopieren
Bim schreef:
21-04-2018 00:51
Post consequent terugsturen.
Ik heb al een paar keer de tijdschriften en aanbiedingen retour teruggezonden maar ik krijg gewoon nieuwe, echt irritant
YousraAzzaoui schreef:
05-08-2018 23:36
Ik word gek van dit bedrijf. Ik heb allang een brief (met postzegel) gestuurd naar de FNV in Utrecht dat ik alles wil opzeggen.
Maar ik krijg nog steeds post en een tijdschrift.
Als ik bel is het steeds van kastje naar de muur en niemand die even mijn gegevens wil deleten.
Het lijkt wel dwangmail
Gewoon alle post retour afzender sturen.
FNV doet veel goede dingen. Maar het ledenaantal kunstmatig hoog houden kan niet.
Ik zou alles maar gewoon bij het oud papier gooien en als ze willen dat je gaat betalen het niet doen. Ze hebben je bankrekeningsnummer toch niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven