Geld & Recht alle pijlers

Ben ik verplicht een jaaropgaaf te verstrekken?

20-04-2018 21:59 61 berichten
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-04-2018 09:14
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag. Ben wel benieuwd waarom het een probleem zou zijn om die jaaropgaaf te verstrekken?
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet hij je blind vertrouwen? Zo erg is het toch niet als hij je jaaropgaaf ziet?
Nee dat ben je niet verplicht, tenzij jullie dat zo hebben afgesproken. Indien je ex twijfelt of je wel het juiste inkomen opgeeft kan hij wel een advocaat inschakelen die je vervolgens zal vragen een jaaropgaaf te overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Verplicht of niet, als je m niet verstrekt lijkt het een mooi recept voor trammelant. Waarom zou je dan weigeren?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp ook niet waarom je hem weigert.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen heb jij een informatieplicht, hij geen controlerecht.

Beetje dom van hem
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Jij kunt wel zeggen dat je inkomen niet gestegen is, maar hij wil dat blijkbaar aangetoond hebben (zeker weten). Lijkt mij logisch als hij van zijn eigen loon een deel moet afstaan om jou te onderhouden.
Alle reacties Link kopieren
Geef gewoon die jaaropgave.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Logica heeft echter zelden betekenis bij gesloten overeenkomsten.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Juist omdat je weigert lijkt het net alsof je misschien meer inkomen hebt...

Ik zie het probleem ook niet zo. Als er dingen opstaan waar je ex niets mee te maken heeft (opgespaard verlof ofzo) dan maak je een kopie waarop je vervolgens alle niet-relevante informatie met tipex wegwerkt. Daarna nog eens kopieren.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij wil geld van hem maar niet de informatie verschaffen. Meer gaan werken zodat hij je niet meer hoeft te onderhouden, dan hoef je ook geen inkomensgegevens te overleggen
Dat hangt ervan af hoe graag je die partner-alimentatie blijft houden.

Je bent waarschijnlijk niet verplicht, maar veel kans dat hij dan stopt met betalen.
En dat jij dan weer een rechtszaak kan aanspannen om je geld toch te bekomen.

Kost waarschijnlijk meer dan effe een jaaropgave bezorgen. Alleen al aan tijd.




Zolang hij het 1 keer per jaar vraagt en niet elke maand zie ik het probleem niet zo.
Zie OP
anoniem_6448e10aa0b44 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 22:26
Reden: Herkenbaarheid
97.67% gewijzigd
Lady49 schreef:
20-04-2018 22:12
Ik wil graag weten of ik juridisch in mijn recht sta.
Ik wil het puur zakelijk houden met hem ,niet ingaan op dreigingen .
Dus als hij er recht op heeft krijgt hij het, zo niet dan niet.
( er zit een heel verhaal achter wat ik niet ga opschrijven hier)
Vraag het es aan je advocaat.

Reken er wel op dat die 150 à 200 euro per uur rekent.

Wat ben je met "in je recht staan" als dat je een hoop miserie en gedoe en een rechtszaak oplevert?
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
20-04-2018 22:08
Logica heeft echter zelden betekenis bij gesloten overeenkomsten.
Meebewegen levert soms meer op dan altijd maar je recht willen halen.
Alle reacties Link kopieren
Lady49 schreef:
20-04-2018 22:12
Ik wil graag weten of ik juridisch in mijn recht sta.
Ik wil het puur zakelijk houden met hem ,niet ingaan op dreigingen .
Dus als hij er recht op heeft krijgt hij het, zo niet dan niet.
( er zit een heel verhaal achter wat ik niet ga opschrijven hier)
Bij particulieren werken dingen vaak anders, maar in bedrijfsmatige omgevingen kom ik zoiets opmerkelijk vaak tegen. Men vergeet een recht op informatie te bedingen en klaagt achteraf. Maar helaas, dat had je dan maar eerder moeten bedenken.

Wettelijke uitzonderingen daar gelaten denk ik dat je ex gewoon pech heeft. Of een slechte advocaat had
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Swiss schreef:
20-04-2018 22:15
Meebewegen levert soms meer op dan altijd maar je recht willen halen.
Zeker. Maar de vraag van TO ging daar niet over
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Wat een gezeik geef die jaaropgaaf, klaar
Beetje een vage regel ook in dat convenant. Hoe kan je ex erop vertrouwen dat je netjes spontaan een jaaropgaaf zult verstrekken du moment dat je ineens veel meer inkomen vergaart? En wie controleert dat?
Ik snap dat er vast een goede reden zal zijn voor die PA, maar ik snap ook dat je ex niet graag een vet varken spekt zeg maar.

Al sta je honderd keer in je recht, ik zou die jaaropgaaf gewoon verstrekken. Zo veel geheimzinnigs staat er niet in zo'n ding en als ie ineens stopt met betalen kun je van je recht niet leven. Door PA te accepteren heb je jezelf nou eenmaal in een afhankelijke positie gebracht, het is niet anders.
Lady*Voldemort schreef:
20-04-2018 22:19
Beetje een vage regel ook in dat convenant. Hoe kan je ex erop vertrouwen dat je netjes spontaan een jaaropgaaf zult verstrekken du moment dat je ineens veel meer inkomen vergaart? En wie controleert dat?
Ik snap dat er vast een goede reden zal zijn voor die PA, maar ik snap ook dat je ex niet graag een vet varken spekt zeg maar.

Al sta je honderd keer in je recht, ik zou die jaaropgaaf gewoon verstrekken. Zo veel geheimzinnigs staat er niet in zo'n ding en als ie ineens stopt met betalen kun je van je recht niet leven. Door PA te accepteren heb je jezelf nou eenmaal in een afhankelijke positie gebracht, het is niet anders.
Klopt als een bus. Beter niet de hand bijten die je voedt
Alle reacties Link kopieren
Ik gok dat het TO niet om de informatie gaat maar om het toegeven aan dreigementen. En als dat zo is vermoed ik dat ze ijzersterk staat. Had ex maar een recht op informatie moeten bedingen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Nee maar als jij het niet verschaft heeft hij een mogelijkheid om een schatting te (laten) maken wat meer in zijn voordeel ligt.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
20-04-2018 22:26
Nee maar als jij het niet verschaft heeft hij een mogelijkheid om een schatting te (laten) maken wat meer in zijn voordeel ligt.
Op welke grond?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
20-04-2018 22:23
Ik gok dat het TO niet om de informatie gaat maar om het toegeven aan dreigementen. En als dat zo is vermoed ik dat ze ijzersterk staat. Had ex maar een recht op informatie moeten bedingen.
Jij begrijpt het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven