Geld & Recht alle pijlers

Autoverzekering partner en strafblad

24-04-2018 17:14 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,
Een aantal jaar geleden heb ik door een stomme actie (diefstal) een strafblad gekregen. Mijn man (die hier van op de hoogte is) heeft een nieuwe auto gekocht en wil deze verzekeren. Ik heb zélf geen rijbewijs dus zal niet in de auto rijden (alleen als bijrijder). Er staat een vraag op t verzekeringsformulier: heeft u of andere begunstigde een strafblad?

Ben ik een andere begunstigde ondanks dat ik niet in de auto rijd en de verzekering auto op naam van mijn man staat?
Iemand die hier een antwoord op kan geven?

Mijn intentie is om absoluut eerlijk te zijn..
Alle reacties Link kopieren
Nee, jij bent geen begunstigde. Auto staat op zijn naam en hij geeft geen tweede bestuurder op.

Nee want je bent geen begunstigde.
Je hebt niet eens een rijbewijs. :)
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie getrouwd in GvG? Dan zijn jullie beiden eigenaar, ik weet alsnog niet of je dan een begunstigde ben maar dat is de enige manier die ik kan bedenken waarop je onder een 'andere' begunstigde zou kunnen vallen.
Misschien als je een ongevallen verzekering er bij af sluit voor inzittenden wel?

Maar ik zou het vragen bij die verzekeraar, ik heb ook wel eens aanvullende info moeten geven.
Verzekeraars gaan ervan uit dat de partner ook in de auto rijdt, ook al staat de auto op mans naam. Dat zou jou wel begunstigde maken, denk ik. Maar in dit geval heb jij geen rijbewijs. Ik zou voor de zekerheid toch even de verzekeringsmaatschappij bellen.
Alle reacties Link kopieren
ik dacbt dus ook onder de svi en omdat we in gvg getrouwd zijn. lastig dus
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
24-04-2018 17:17
Misschien als je een ongevallen verzekering er bij af sluit voor inzittenden wel?
Dat lijkt me stug, want onder zo'n verzekering valt toch 'iedereen'? Je kunt dus nooit van te voren stellen wie die inzittenden allemaal zullen zijn en of iemand daarvan een strafblad heeft.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
24-04-2018 17:17
Zijn jullie getrouwd in GvG? Dan zijn jullie beiden eigenaar, ik weet alsnog niet of je dan een begunstigde ben maar dat is de enige manier die ik kan bedenken waarop je onder een 'andere' begunstigde zou kunnen vallen.
Dan ben je volgens mij nog steeds geen begunstigde. Dat gaat pas spelen als to als tweede bestuurder wordt aangemerkt. Maar dat kan niet, want geen rijbewijs.

Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
24-04-2018 17:19
Verzekeraars gaan ervan uit dat de partner ook in de auto rijdt, ook al staat de auto op mans naam. Dat zou jou wel begunstigde maken, denk ik. Maar in dit geval heb jij geen rijbewijs. Ik zou voor de zekerheid toch even de verzekeringsmaatschappij bellen.
Alleen als er een rijbewijs is, en die is er niet.

Kan je man uberhaupt ergens voor een verzekering krijgen?
Waarom kan je man bij diefstal geen verzekering krijgen?
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
24-04-2018 17:23
Kan je man uberhaupt ergens voor een verzekering krijgen?
Waarom kan je man bij diefstal geen verzekering krijgen?
Hij wel, hij is niet degene met het strafblad.

https://verzekeren.vereende.nl/

Je kan hier verder info vragen
8102 schreef:
24-04-2018 17:23
Kan je man uberhaupt ergens voor een verzekering krijgen?
Waarom kan je man bij diefstal geen verzekering krijgen?
fout gelezen, to kan je uberhaupt een verzekering krijgen?
Jij hebt geen rijbewijs en zult niet achter het stuur zitten.Je bent dus geen begunstigde. Dit houdt wel in bij het nee antwoord dat er niemand achter het stuur mag gaan zitten met een strafblad. Vooral niet als het strafblad rijden onder invloed betreft. Autoverzekering hoeft dan niet uit te betalen.
anoniem_291793 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 17:31
8.41% gewijzigd
https://www.ohra.nl/autoverzekering/aut ... eigerd.jsp
Autoverzekering geweigerd, toch verzekerd autorijden

Stel dat meerdere verzekeraars je aanvraag voor een autoverzekering weigeren, dan kun je je verzekeren bij de Vereende. Dit is een maatschappij opgericht door verzekeraars. Deze maatschappij verzekert mensen die voor individuele verzekeraars een te groot risico zijn. Je betaalt bij de Vereende meer premie vanwege het hogere risic
Ik zou deze vraag voorleggen aan de verzekeraar. Ik zou zeggen van niet, maar als je bv een inzittenden verzekering erbij afsluit, mogelijk weer wel. Bellen dus.
Inzittenden rijden niet daar gaat de verzekering om.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
24-04-2018 17:30
https://www.ohra.nl/autoverzekering/aut ... eigerd.jsp
Autoverzekering geweigerd, toch verzekerd autorijden

Stel dat meerdere verzekeraars je aanvraag voor een autoverzekering weigeren, dan kun je je verzekeren bij de Vereende. Dit is een maatschappij opgericht door verzekeraars. Deze maatschappij verzekert mensen die voor individuele verzekeraars een te groot risico zijn. Je betaalt bij de Vereende meer premie vanwege het hogere risic
Joh, zolang to geen autoverzekering probeert af te sluiten, of to als tweede bestuurder wordt aangemerkt (wat dus niet kan), kan de echtgenoot van to gewoon zonder problemen zijn nieuwe bolide verzekeren.

Het lijkt wel een soort huiswerkopdracht. Vind het wel leuk om hier info over op te zoeken.
Grobbekuiken_ schreef:
24-04-2018 17:33
Joh, zolang to geen autoverzekering probeert af te sluiten, of to als tweede bestuurder wordt aangemerkt (wat dus niet kan), kan de echtgenoot van to gewoon zonder problemen zijn nieuwe bolide verzekeren.
Klopt, heb nu pas goed de openingspost gelezen.
Habbekratz schreef:
24-04-2018 17:30
Jij hebt geen rijbewijs en zult niet achter het stuur zitten.Je bent dus geen begunstigde. Dit houdt wel in bij het nee antwoord dat er niemand achter het stuur mag gaan zitten met een strafblad. Vooral niet als het strafblad rijden onder invloed betreft. Autoverzekering hoeft dan niet uit te betalen.
Hoe weet je zoiets van tevoren?

Opstartster is zo eerlijk om het te vertellen.
(En ze heeft geen rijbewijs.)

Maar veel kans dat iemand die 15 jaar geleden ooit eens is veroordeeld er niet voor uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan hij een verzekering afsluiten. TO rijd niet in die auto. Of je moet iedereen die in de toekomst meerijd een VOG vragen te overleggen :-D
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
24-04-2018 17:36
Hoe weet je zoiets van tevoren?

Opstartster is zo eerlijk om het te vertellen.
(En ze heeft geen rijbewijs.)

Maar veel kans dat iemand die 15 jaar geleden ooit eens is veroordeeld er niet voor uitkomt.
Ook een inzittenden- en rechtsbijstandsverzekering kan gewoon worden meeverzekerd. To staat hier totaal los van.

Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
24-04-2018 17:37
Tuurlijk kan hij een verzekering afsluiten. TO rijd niet in die auto. Of je moet iedereen die in de toekomst meerijd een VOG vragen te overleggen :-D
Juist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven