Geld & Recht alle pijlers

hoe lang advertentie op marktplaats laten staan

25-04-2018 21:29 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar dagen heb ik mijn piano op marktplaats staan. Omdat ik niet wist wat het waard is, heb ik 'm op bieden gezet, en dan wel vanaf een bepaalde prijs. Ik krijg er meer reacties op dan ik van tevoren verwacht had, en ben daar erg blij mee want ik kan wel een centje gebruiken (wie niet ;-)) ). Mijn idee is om 'm nog wel even erop te laten staan, om te kijken tot hoe ver mensen uiteindelijk gaan, maar als ik merk dat het stil begint te vallen de piano te verkopen aan degene die het hoogste bedrag geboden heeft. Mijn vriend lijkt het echter een beter idee om ook daarna nog te wachten, omdat iemand ook na een maand, of na een paar maanden, nog een hoger bedrag zou kunnen bieden.

Waar ik bang voor ben, is dat mensen die nu bieden tegen die tijd dan al een andere piano hebben gekocht, en dus niet meer geïnteresseerd zijn in mijn piano. En dan moet ik dus gaan wachten op iemand die wellicht over een paar maanden interesse toont, terwijl er nu al volop interesse voor is? Wat is raadzaam?

Voor de volledigheid: het is een piano die ik heb gekregen van mijn ouders toen ik nog op school zat, en op pianoles zat. Hij is altijd in hun huis blijven staan, en mijn ouders hebben 'm weer aan mij gegeven toen zij kleiner zijn gaan wonen. Zelf heb ik ook geen grote woning, en ik wil mijn woonkamer opnieuw indelen. Hierdoor is er geen plek meer voor de piano.
Jouw idee is beter. Gewoon wachten tot je een realistische prijs aangeboden krijgt en dan overgaan tot zakendoen. Wat jouw vriend wil doen is het onderste uit de kan halen en dat zou nog weleens tegen kunnen vallen.

Als ik te lang moet wachten, trek ik mijn bod in.
Alle reacties Link kopieren
Als ik nu bied, wil ik ook nu handelen en niet over 2 maanden.
swiss wijzigde dit bericht op 25-04-2018 21:36
13.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigenlijke vraag zou dan zijn: je hebt zo lang les gehad, en je kan dus vast redelijk spelen, waarom wil je die piano weg doen? Ga je het niet missen om erop te spelen? Muziek kunnen maken is toch geweldig? En ook mooi om door te geven aan je kinderen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet te lang wachten, anders hebben de mensen die een bod hebben gedaan al wat anders gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Wat cateautje zegt dus.
Alle reacties Link kopieren
Wat jij zegt. Als ik langer als een paar dagen moet wachten, dan heb ik er geen zin meer in. Daarnaast: als ik het idee heb dat verkopers echt enorm zitten te hengelen om een hoger bod, dan ben ik er ook gauw klaar mee. Maar ik doe eigenlijk nooit aan openbaar bieden...Als ik iets wil hebben zoek ik contact met de verkoper en probeer ik eruit te komen.
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen doen een bod om bovenaan te komen en als je dan contact opneemt beginnen ze te onderhandelen en willen ze toch minder betalen. Heel vervelend. Hoop voor jou dat dit niet gebeurd...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Jullie zijn behoorlijk eenduidig. ;-)

Cateautje, ik moest vroeger op pianoles van mijn moeder, maar ging altijd met tegenzin. Mijn pianolerares wilde altijd dat ik klassieke nummers zou spelen, en als jong meisje had ik daar niks mee. Ik heb al zo'n vijftien jaar niks meer met de piano gedaan, en ben het ook verleerd.
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet te lang wachten. Bedenk voor jezelf een bedrag waar je tevreden mee bent. Als ik ergens op reageer wil ik nu handelen en verwacht zo snel mogelijk een antwoord, anders kijk ik wel verder.

Als ik iets verkoop heb ik gewoon een prijs en bieden uit staan. Aan het soort bericht wat ik ontvang van mensen kan ik ook enigzins opmaken of ze serieus zijn of niet.
Dromertje87 schreef:
25-04-2018 21:42
Bedankt voor jullie reacties. Jullie zijn behoorlijk eenduidig. ;-)

Cateautje, ik moest vroeger op pianoles van mijn moeder, maar ging altijd met tegenzin. Mijn pianolerares wilde altijd dat ik klassieke nummers zou spelen, en als jong meisje had ik daar niks mee. Ik heb al zo'n vijftien jaar niks meer met de piano gedaan, en ben het ook verleerd.
Je reageert op mij, maar het was een vraag van Pejeka. :)

Ik zou toch eens andere muziekvormen uitproberen voor ik hem wegdoe. Jazz, blues, pop, er zijn zoveel mogelijkheden. Ik zou het wel weten hoor en in geval ik kinderen zou krijgen, zou ik hen ook graag een instrument laten bespelen. Mijn zoon is gitarist, ik heb hem al vroeg een instrument in zijn handen gestopt en naar les gedaan en hij is er nog steeds zielsgelukkig mee. Is ook iets dat een heel leven meegaat hè. :)
Als ik iets op Marktplaats zet, geef ik mezelf een deadline.
Na 7 dagen gaat het naar de hoogste bieder.

Ik heb er gewoon geen zin in om iets een maand lang op MP te hebben staan. En maar wachten op de reacties en biedingen.
Heb je al een pianostemmer laten komen? Want een koper wil de piano natuurlijk even uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
@Stellaluna, nee, ik heb geen pianostemmer laten komen. Maar ik ben er in de advertentie ook eerlijk over dat de piano al lange tijd niet is gestemd, en bij mij alleen maar voor de sier in huis staat. Mensen blijven desondanks toch reageren. Ik denk dat dat komt doordat een piano die echt goed is onderhouden ook wel wat meer kost.

@cateautje en pejeka, sorry, ik was in de war. Ik begrijp jullie ook wel hoor, maar deze piano staat nu ook weer een paar jaar in mijn huis, en ik heb er al die tijd niets mee gedaan. Als ik eerlijk ben denk ik ook dat ik dat niet snel zal gaan doen. Ik woon daarnaast best wel klein, ik heb een woning van 55 vierkante meter, en ik denk dat ik op dit moment gewoon meer heb aan een fauteuil bij mijn kleine hoekbank dan aan een piano.
Alle reacties Link kopieren
Als je hem langer dan een bepaalde periode wil laten staan, moet je bij marktplaats betalen. En anders halen ze hem weg.
Alle reacties Link kopieren
ik_ben_moppie70 schreef:
25-04-2018 22:54
Als je hem langer dan een bepaalde periode wil laten staan, moet je bij marktplaats betalen. En anders halen ze hem weg.
Dat is na 3 maanden, tot die tijd mag je hem 3 keer gratis verlengen.
Ik zou deze week nog met de hoogste bieder in zee gaan. Mijn ervaring is dat je op MP snel moet handelen, anders bedenken mensen zich.
Mensen die nu bieden willen nu iets kopen. Jij zet je advertentie er ook nu op, dus mensen gaan er vanuit dat jij ook nu iets wilt verkopen.
Het zou natuurlijk nergens op slaan als je nu weken of maanden zou gaan wachten op het perfecte bod. Dan haken de mensen af.
Wacht nog maximaal een week en hak dan de knoop door. En laat bieders netjes weten waar ze aantoe zijn.
Dromertje87 schreef:
25-04-2018 22:43
@Stellaluna, nee, ik heb geen pianostemmer laten komen. Maar ik ben er in de advertentie ook eerlijk over dat de piano al lange tijd niet is gestemd, en bij mij alleen maar voor de sier in huis staat. Mensen blijven desondanks toch reageren. Ik denk dat dat komt doordat een piano die echt goed is onderhouden ook wel wat meer kost.

@cateautje en pejeka, sorry, ik was in de war. Ik begrijp jullie ook wel hoor, maar deze piano staat nu ook weer een paar jaar in mijn huis, en ik heb er al die tijd niets mee gedaan. Als ik eerlijk ben denk ik ook dat ik dat niet snel zal gaan doen. Ik woon daarnaast best wel klein, ik heb een woning van 55 vierkante meter, en ik denk dat ik op dit moment gewoon meer heb aan een fauteuil bij mijn kleine hoekbank dan aan een piano.
Een piano laten stemmen vind ik best prijzig voor alleen een test riedeltje voor een mogelijke koper bovendien raakt een piano ontstemd bij verhuizing/verplaatsing.
pejeka schreef:
25-04-2018 21:36
Mijn eigenlijke vraag zou dan zijn: je hebt zo lang les gehad, en je kan dus vast redelijk spelen, waarom wil je die piano weg doen? Ga je het niet missen om erop te spelen? Muziek kunnen maken is toch geweldig? En ook mooi om door te geven aan je kinderen?

Ik wel, hoor. Mijn piano heb ik jaren geleden weggedaan omdat ik naar het buitenland vertrok maar nu zou ik zo graag weer eentje willen en dan ook het liefst mijn favoriete merk piano met studiepedalen. TO, heb je toevallig een Rippen? ;-D
Je kunt nu ook onderhandelen, reageer op de hoogste bieder en zeg dat je de bieding net wat te laag vindt en doe een tegenbod of dat je een hoger bod hebt via de mail en noem een bedrag.

Of laat je vriend met een ander mp account een hoger bod doen op de advertentie, helpt vaak.
En ga er sowieso van uit dat de helft van de bieders niet serieus geïnteresseerd zijn...
Alle reacties Link kopieren
Mensen gaan natuurlijk geen maanden wachten als zij NU bieden. Dus het idee van je vriend vind ik raar. En ja, het zou altijd kunnen dat je er ooit eens meer voor zou kunnen krijgen. Risico van het vak zullen we maar zeggen.
Je moet eerst weten wat de piano ongeveer waard is. En als je dan een bod krijgt in die richting verkoop je hem.
Gewoon verkopen zodra er 'n hoog genoeg bedrag is geboden. Kijk het dan eventueel nog 'n paar dagen aan, maar geen nieuwe biedingen meer is 'sold!'

Als de biedingen te laag blijven haal ik de advertentie eraf en zet 'm er opnieuw op. Dan kom je weer bovenaan in de zoeklijst. Betalen voor 'n advertentie doe ik nooit.
Alle reacties Link kopieren
@Bobby-Pin, nee, ik heb een Rösler 108.

Vanmorgen is er een bedrag geboden met 3 (!) nullen. Jaja: €1000,-. Dit had ik van tevoren echt niet verwacht. Nog geen uur later werd er nog eens €50,- bovenop geboden door iemand anders. Diegene die als laatste geboden heeft, en er dus €50,- bovenop bood, is er de hele tijd al mee bezig over anderen heen te bieden. Daarna zijn er geen biedingen meer geweest, dus wellicht is nu de grens wel bereikt? Of heb ik een beetje een verwrongen beeld omdat ik de afgelopen dagen heel veel berichten heb ontvangen van mensen, en het nu dus sinds vanochtend even stil is?

Ik ben blij dat jullie mij allemaal gelijk geven, en ga mijn piano inderdaad maar proberen binnen een week te verkopen. Ik geef mezelf uiterlijk tot 1 mei de tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven