Geld & Recht alle pijlers

Woningbouw doet niks aan overlast - wat zijn mijn rechten?

01-05-2018 14:52 28 berichten
-
anoniem_355662 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 09:33
Reden: Opgelost
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien even contact opnemen met het juridisch loket? Die kunnen je adviseren over je rechten.
-
anoniem_355662 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 09:32
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar je klacht. Ik heb zelf ernstige overlast gehad van mijn buren, daar veel contact met de wbv over gehad, en zij gingen in overleg met mijn buren, maar uiteindelijk hebben ze mijn probleem nooit opgelost.
https://www.woonbond.nl/
-
anoniem_355662 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 09:32
99.62% gewijzigd
Absurd. Rioolgassen zijn niet ongevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze een klachtencommissie? Dan daar een brief/mail naar toesturen.
Helpt dat niet, dan juridisch loket of rechtsbijstand inschakelen.
-
anoniem_355662 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 09:32
0.00% gewijzigd
Volgens mij moet je bij de woonbond zijn en daar een klacht indienen, dan komen ze bij je en als je klacht terecht is dan dwingen ze de WBV actie te ondernemen.

Je kan tot die tijd ook de huurverhoging weigeren te betalen.
Ik denk als je dreigt met Frank Visser ze opeens wel gehoor geven.
-
anoniem_355662 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 09:33
0.00% gewijzigd
Juridisch loket, gemeente (even vragen welke afdeling precies)
Huur stopzetten.
Alle reacties Link kopieren
Woon je toevallig in een stad die met een Z begint? ik ken iemand die hetzelfde probleem heeft...
Don't cry, buy a bag and move on.
Hebben je buren hier ook last van? Samen sta je sterker.
Heb je rechtsbijstand? Die weet ook vaak beter wat je verder nog kan doen.
-
anoniem_355662 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 09:33
0.00% gewijzigd
-
anoniem_355662 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 09:32
0.00% gewijzigd
Huur stopzetten zou ik niet zomaar doen. Je moet wel zeker weten dat je klachten zo zwaarwegend zijn, dat dit passend is.

Ik zou dan eerder een gedeelte van de huur apart zetten en dat als dwangmiddel gebruiken. Of middels een advocaat en de huur op een derdenrekening laten parkeren.

Maar pas nadat je juridisch advies hebt ingewonnen. De huur niet betalen kan zorgen voor veel grotere problemen al zijn je klachten nog zo legitiem.
-
anoniem_355662 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 09:31
99.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lizardbrain schreef:
01-05-2018 16:03
De klachtencommissie heeft helemaal niks geholpen. Bedankt allemaal!
Hoezo niet? Is je klacht niet ontvankelijk verklaard/niet in behandeling genomen?
lizardbrain schreef:
01-05-2018 17:49
Thanks Damselindistress!
Ik ben niet van plan de huur (deels) zomaar stop te zetten. Al zou ik dat soms wel willen ;-)
Ik voel me als huurder wel een beetje David tegen Goliath. Daarom ben ik ook op zoek naar tips & ervaringen.
Ik gaf het ook meer aan, omdat het een paar keer als tip is gegeven.

Ik zou gewoon heel irritant worden. Iedere dag even bellen en vragen naar de stand van zaken. Daarnaast zou ik een brief opstellen waarbij jij je verhuurder in gebreke stelt. Naam en toenaam vermelden van degene die de oorzaak heeft achterhaald en eisen om een stappenplan met data. Aangeven dat je graag een oplossing wilt, maar dat dit wel op korte termijn moet plaatsvinden. Dat je verwacht dat er voor 5 mei in ieder geval contact met je is opgenomen om eea te bespreken. Ik zou de brief aangetekend versturen!
Alle reacties Link kopieren
Laat de huurcommissie zo snel mogelijk langskomen om een rapport op te maken. Dan kun je een rechtzaak aanspannen. Als ze niets doen krijg je iig een flinke huursverlaging totdat er wel iets gebeurd.
Je hebt al veel tips gekregen, lees ik. Ik vraag me af of de GGD misschien nog iets kan verklaren over gezondheidsgevolgen door een slecht binnenhuismilieu? Misschien vergezocht hoor, maar iets dat bij me opkwam tijdens het lezen.
-
anoniem_355662 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 09:31
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wat was hun advies dan?
het is wat het is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven