Geld & Recht alle pijlers

Recht op terugvordering vergoeding/salaris

18-02-2009 23:09 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
- Verwijderd in verband met herkenbaarheid -
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou volgens werkgever het salaris niet kloppen?
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt mij idd belangrijk in deze. Waarom klopt het salaris volgens BV A niet? Ik neem aan dat de BV een reden heeft om dat zo te melden(al dan niet terecht).

Verder neem ik aan dat BV B een rechtsbijstandverzekering/incassoverzekering heeft. Die zou ik als eerste inschakelen om advies te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou B gewoon laten betalen en B een rekening van terug vordering laten maken; gewoon netjes zoals het hoort dus; kunnen A en B daarna bakkeleien al dan niet met een buitenstaander er bij wie er gelijk heeft.



Niet betalen omdat je vind dat je recht hebt op geld mag gewoon niet, en niet betalen zou voor mij de deurwaarder betekenen.
Alle reacties Link kopieren
- verwijderd in verband met herkenbaarheid -
Alle reacties Link kopieren
- verwijderd in verband met herkenbaarheid -
Alle reacties Link kopieren
Maar Wishfull, als ik het goed begrijp heb je als persoon B volgens BV A te veel salaris gehad. Willen ze dit nu verrekenen met een vordering op BV B? Als BV B nu echt een BV is, is dat dus een andere rechtspersoon dan persoon B. Ik vraag me af of dat zomaar kan.



Jij erkent de vordering van BV A op jezelf (persoon B) ook niet, dus ik vraag me af of dit zomaar mag.



Of de vordering van BV A terecht is, daar kan ik niet over oordelen (als je denkt dat je sterk staat kun je het op een rechtszaak aan laten komen, misschien krabbelen ze dan wel terug, misschien kan een jurist je helpen met een interessante brief?). En dat verrekenen kan volgens mij niet zomaar.



Jij hebt geen persoonlijke vordering op BV A, maar BV B heeft die.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg: schakel de rechtsbijstandsverzekering/advocaat in. Zij kunnen je precies vertellen of je het nederlands recht aan je kant hebt staan of niet.
Alle reacties Link kopieren
- verwijderd in verband met herkenbaarheid -
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Salaris terugvorderen kan. Maar alleen als jij als werknemer niet wist of niet had hoeven te weten dat er iets fout was gegaan. Als jij van mening bent dat je het dus niet wist en of niet behoorde te weten dat het fout zat dan ga je niet akkoord met de terugvordering. Als ze het daar niet mee eens zijn dan moeten ze maar naar de rechter om het zo met een uitspraak van de rechter evt via de deurwaarden het geld bij je te innen (lees deurwaarder dus en niet incassobureau of ander bureau wat alleen boze brieven kan schrijven)



Verrekenen kan maar dan moeten de vordering over en weer wel connexiteit met elkaar hebben. Als het twee lostaande dingen zijn kun je niet verrekenen.
Alle reacties Link kopieren
Is er trouwens wel salaris betaald aangezien bv dus contactspartij was? Of was het gewoon een facuur die de bv stuurde? Maakt voor rechtsgebied nogal uit, wel of geen arbeidsrecht e.d.
Alle reacties Link kopieren
Jojo, er hoeft geen samenhang te zijn voor verrekening. Het moet gaan om vordering die aan elkaar "beantwoorden", bijv. een geldvordering vs. een geldvordering.



Op zich makkelijk gezegd dat ze naar de rechter moeten om dat geld van TO te krijgen, maar daarmee heeft TO haar geld nog niet (van haar eigen vordering). En dat komt door wat Elianne69 schrijft (al bedoelt ze denk ik bij de voorlaatste keer dat ze BV A noemt, BVB en in de laatste zin waar ze BV B noemt, BV A).



Dat wat ik eerder schreef is geen optie dan Wishfull. Ik denk inderdaad dat je een rechterlijke uitspraak nodig hebt omdat eerst moet worden vastgesteld of vordering van BV A terecht is en zo ja dan kan verrekend worden, zo nee, dan niet want dan is er geen vordering.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
ohw lees het al was een vergoeding. Dan moeten ze het als onverschuldigde betaling gaan terugvorderen. Maar dan moeten ze wel bewijzen waarom het dus onverschuldigd betaald hebben. En dat lijkt me nog een hele kluif voor ze want waarom hadden ze eerste een ander bedrag overgemaakt. Zij eisen geld terug van je en wie eist bewijst. Als ze niets hebben kunnen ze je niets maken.



Voor verrekening is connexiteit gewoon van toepassing. Dus factuurtje sturen en met wettelijke rente dreigen.
Alle reacties Link kopieren
idd cora....vergissing tussen verrekenen en opschorten
Alle reacties Link kopieren
- verwijderd in verband met herkenbaarheid -

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven