Geld & Recht alle pijlers

ten einde raad

21-05-2018 23:50 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
goedenavond allemaal,

om maar gelijk met de deur in huis te vallen.. morgen wordt ons water afgeslotene en zal er een afsluiter samen met een incasseerder langs komen, geen idee hoe laat. we hebben geprobeerd of we geld kunnen lenen van vrienden/familie maar dit is niet gelukt. ik heb vrijdag nog contact gehad met PWN of we uitstel van betaling kunnen krijgen maar helaas is dit niet mogelijk.

we zijn ten einde raad, mij man heeft ergens €200 kunnen lenen maar het bedrag ligt hoger. is er iets dat we kunnen doen om afsluiting te voorkomen? we hebben een kindje van bijna 4 en zonder water wordt dat een probleem.. ik heb er aan gedacht om morgen vroeg van huis te gaan en laat weer terug te komen maar dat is weglopen van de problemen..

iemand die advies heeft?
ps: wegens werkloosheid van mijn man het afgelopen jaar en ik de enige met inkomen was is het nu tot hier gekomen.. ik kan wel janken als ik er aan denk dat ze hier morgen vroeg zullen staan. we wonen in een flat dus dan weet iedereen het gelijk..
Alle reacties Link kopieren
Zoek hulp!

Bij maatschappelijk werk o.i.d.
lila01 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 23:54
62.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Komt je vakantiegeld niet deze maand?
Alle reacties Link kopieren
Krijg je morgen de toeslagen niet van de belasting? (Als je daar recht op hebt?)

En misschien even contact opnemen met de gemeente. Heel soms kunnen ze wat voor je betekenen.

Helaas heeft weglopen geen zin. Dan breken ze gewoon je voordeur open.

Zoek alsjeblieft hulp bij de schuldhulpverlening. Waarom heb je dit niet al veel eerder gedaan? Je wordt echt wel ver vantevoren op de hoogte gesteld van zoiets. Tenminste een week tussen de aankondiging en het werkelijke afsluiten.

Kan je niet een voorschot krijgen van je werk? Heb je je vakantiegeld al binnen?
beetje laat om aan de bel te trekken vind je niet?
Voordat ze overgaan op afsluiting zijn er al heel veel brieven geweest. Waarom hebben jullie niet eerder geprobeerd een terugbetalings afspraak te maken, daar staan ze aan het begin van het traject best welwillend tegenover. Maar dat is achteraf gepraat.

Kortom, hier kun je niks aan doen. Je hoeft voor een flat ook niet thuis te zijn want je meter komt neem ik aan uit in de hal en als er een buurman open doet of de woningbouw opent het gebouw sluiten ze je af. Wat je nu nog kan doen is ze opwachten en direct het openstaande bedrag pinnen en anders zal je worden afgesloten. Geen erg goede oplossing, maar heb je de mogelijkheid om in de min te pinnen? Volgens mij moet je anders ook weer hoge aansluitkosten betalen en dat zou je dan voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je niet veel eerder om een betalingsregeling gevraagd?
Heb je al contact met de gemeente over schuldbulpverlening?

Tap vandaag in elk geval zoveel mogelijk flessen/potten/emmers water en kijk of je voorlopig ergens kunt douchen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Hoe hoog is de factuur eigenlijk? En kom je na die 200 euro die gelend is nog veel te kort?
Inderdaad flessen water vullen.
Morgenochtend vroeg douchen.
Morgen heb je wellicht wat extra geld door de binnenkomende toeslagen?

Morgen weggegaan is geen oplossing. Dat is weglopen van de problemen en dat heeft je eerder al niets opgeleverd.

Ga morgen direct hulp zoeken.
Alle reacties Link kopieren
LiveLoveLaugh2 schreef:
21-05-2018 23:57
Voordat ze overgaan op afsluiting zijn er al heel veel brieven geweest. Waarom hebben jullie niet eerder geprobeerd een terugbetalings afspraak te maken, daar staan ze aan het begin van het traject best welwillend tegenover. Maar dat is achteraf gepraat.

Kortom, hier kun je niks aan doen. Je hoeft voor een flat ook niet thuis te zijn want je meter komt neem ik aan uit in de hal en als er een buurman open doet of de woningbouw opent het gebouw sluiten ze je af. Wat je nu nog kan doen is ze opwachten en direct het openstaande bedrag pinnen en anders zal je worden afgesloten. Geen erg goede oplossing, maar heb je de mogelijkheid om in de min te pinnen? Volgens mij moet je anders ook weer hoge aansluitkosten betalen en dat zou je dan voorkomen.
We hebben inderdaad afspraken gemaakt en ook netjes betaald maar dan kwamen er weer andere rekeningen die dan weer voorrang kregen waardoor de kosten van PWN weer hoger werden.
Morgen wordt er van de belasting gestort maar dat is enkel de huurtoeslag wat ook niet zo heel veel is. Het gehele bedrag van 610eu pinnen is helaas niet mogelijk. 25/26ste ontvangen we vakantiegeld waardoor ik dus contact opnam met hen of ik het dan kon betalen of desnoods in 2en gesplits maar dit was geen optie meer.
Ik zit er echt even doorheen en ben gewoon klaar wakker, er staat buiten de flat een busje van Hoogheemraadschap waardoor ik me afvraag, komen die voor ons!! want die staat er nooit...
zuster-reva schreef:
22-05-2018 00:06
We hebben inderdaad afspraken gemaakt en ook netjes betaald maar dan kwamen er weer andere rekeningen die dan weer voorrang kregen waardoor de kosten van PWN weer hoger werden.
Morgen wordt er van de belasting gestort maar dat is enkel de huurtoeslag wat ook niet zo heel veel is. Het gehele bedrag van 610eu pinnen is helaas niet mogelijk. 25/26ste ontvangen we vakantiegeld waardoor ik dus contact opnam met hen of ik het dan kon betalen of desnoods in 2en gesplits maar dit was geen optie meer.
Ik zit er echt even doorheen en ben gewoon klaar wakker, er staat buiten de flat een busje van Hoogheemraadschap waardoor ik me afvraag, komen die voor ons!! want die staat er nooit...
nou ze komen gewoon onder kantoortijd hoor
waarom heb je niet eerder een betalingsvoorstel gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Zou ik anders morgenvroeg het bedrijf nog kunnen bellen en ze desnoods smeken of we tot eind van deze week de tijd kunnen krijgen om het bedrag te voldoen?
zuster-reva schreef:
22-05-2018 00:06
We hebben inderdaad afspraken gemaakt en ook netjes betaald maar dan kwamen er weer andere rekeningen die dan weer voorrang kregen waardoor de kosten van PWN weer hoger werden.
Morgen wordt er van de belasting gestort maar dat is enkel de huurtoeslag wat ook niet zo heel veel is. Het gehele bedrag van 610eu pinnen is helaas niet mogelijk. 25/26ste ontvangen we vakantiegeld waardoor ik dus contact opnam met hen of ik het dan kon betalen of desnoods in 2en gesplits maar dit was geen optie meer.
Ik zit er echt even doorheen en ben gewoon klaar wakker, er staat buiten de flat een busje van Hoogheemraadschap waardoor ik me afvraag, komen die voor ons!! want die staat er nooit...
Kan je morgenochtend vroeg contact opnemen met jullie werkgevers en vragen om een voorschot op het vakantiegeld? Desnoods uitleggen dat het erg belangrijk is om basisbehoeften en niet vanwege een luxe reis die jullie nu moeten aanbetalen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
22-05-2018 00:08
nou ze komen gewoon onder kantoortijd hoor
waarom heb je niet eerder een betalingsvoorstel gedaan?
De brief heb ik 8 mei ontvangen en sindsdien bezig geweest met geld proberen te regelen. Omdat dat niet lukte vrijdag contact met PWN opgenomen waar we dus te horen kregen dat ze echt langs zullen komen..
Alle reacties Link kopieren
zuster-reva schreef:
22-05-2018 00:06
We hebben inderdaad afspraken gemaakt en ook netjes betaald maar dan kwamen er weer andere rekeningen die dan weer voorrang kregen waardoor de kosten van PWN weer hoger werden.
Je hebt dus niet "netjes" betaald.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
zuster-reva schreef:
22-05-2018 00:08
Zou ik anders morgenvroeg het bedrijf nog kunnen bellen en ze desnoods smeken of we tot eind van deze week de tijd kunnen krijgen om het bedrag te voldoen?
Je kunt het altijd proberen.
Alle reacties Link kopieren
LiveLoveLaugh2 schreef:
22-05-2018 00:10
Kan je morgenochtend vroeg contact opnemen met jullie werkgevers en vragen om een voorschot op het vakantiegeld? Desnoods uitleggen dat het erg belangrijk is om basisbehoeften en niet vanwege een luxe reis die jullie nu moeten aanbetalen.
Probleem bij mijn werk is dat de salarisadministratie telefonisch niet bereikbaar is en alles via de mail moet. Dan zijn we al dagen verder. Mijn man zijn werkgever is daar ook niet de makkelijkste in.. Ik schaam me echt voor hetgeen wat morgen te wachten staat. Het zijn allemaal ouderen die bij ons in de flat wonen en die zijn altijd thuis, dus krijgen alles mee :(
als ze je gaan afsluiten dan is er echt al heel wat voorgevallen en zijn er ook pogingen gedaan tot betalingsregelingen. afsluiten van water zal iedereen liever willen voorkomen. blijkbaar is dat niet gelukt met jullie, zitten jullie ook niet in een schuldhulptraject. de vraag is waarom het zo’n rotzooi is als er een klein kind in huis loopt. wanneer gaan jullie actie ondernemen
Alle reacties Link kopieren
zuster-reva schreef:
22-05-2018 00:08
Zou ik anders morgenvroeg het bedrijf nog kunnen bellen en ze desnoods smeken of we tot eind van deze week de tijd kunnen krijgen om het bedrag te voldoen?
Ik ben bang dat ze daar niet heel welwillend tegenover staan. Maar misschien als je je huursubsidie plus die 200 euro overmaakt dat er dan wel iets valt te regelen zodra ze dat binnen hebben.

Je hebt immers een jong kindje. Maar hoe de heck heeft je waterrekking zo hoog op kunnen lopen? Water kost echt 3x niks. Hier betaal ik geloof ik 16 euro per maand. Woon ook op een flat wel 1 volwassene plus kind maar verbruik naar verhouding veel te veel water.

Als je al 3 jaar niks betaald hebt dan vermoed ik dat je er een hele kluif aan gaat hebben.
zuster-reva schreef:
22-05-2018 00:13
Probleem bij mijn werk is dat de salarisadministratie telefonisch niet bereikbaar is en alles via de mail moet. Dan zijn we al dagen verder. Mijn man zijn werkgever is daar ook niet de makkelijkste in.. Ik schaam me echt voor hetgeen wat morgen te wachten staat. Het zijn allemaal ouderen die bij ons in de flat wonen en die zijn altijd thuis, dus krijgen alles mee :(
beter maak je je druk over het gebrek aan drinkwater voor je kind
Ben je nou echt het meest bang voor de reacties uit de buurt?
Ik zou denken dat er andere dingen zijn om je druk over te maken.

Denk in oplossingen. De salarisadministratie alleen bereikbar per mail? Bel je baas en vraag of hij iets kan regelen.
En volgende keer éérst bellen met de schuldeiser en niet eerst zelf van alles proberen te regelen. Dat is voor hen niet zichtbaar, dus als je dan uiteindelijk na bijna 2 weken eens belt, dan ben je te laat ja.
Als je morgenochtend nogmaals belt, leg dan een concreet plan voor. Dat je bedrag x betaalt zodra je vakantiegeld binnen is op … mei.

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Wat zielig voor je kindje dat jullie je hoofd niet boven water kunnen houden..

Al professionele hulp gezocht hierbij? Want dit ga je zelf niet oplossen zo..
zuster-reva schreef:
22-05-2018 00:13
Probleem bij mijn werk is dat de salarisadministratie telefonisch niet bereikbaar is en alles via de mail moet. Dan zijn we al dagen verder. Mijn man zijn werkgever is daar ook niet de makkelijkste in.. Ik schaam me echt voor hetgeen wat morgen te wachten staat. Het zijn allemaal ouderen die bij ons in de flat wonen en die zijn altijd thuis, dus krijgen alles mee :(
Je kan altijd een mailtje sturen met hoge urgentie, wie weet pakken ze het morgen nog op.
En anders ben ik bang dat je gewoon afgesloten gaat worden. €610,- is echt een fors bedrag dus langere tijd opgebouwd, er was een betalingsafspraak waar jullie je niet aan hebben gehouden en ze hebben jullie vanaf 8 mei nog de gelegenheid gegeven met het bedrag aan te komen. Dit wordt op de blaren zitten.

Probeer morgen om kind elders onder te brengen, mail je werkgever en zorg dat het openstaande bedrag voor vrijdag is overgemaakt, dan hebben jullie volgende week weer water. En ik weet niet wat de andere spoedrekeningen waren die tussendoor kwamen, maar zorg er ten alle tijde voor dat je in ieder geval de huur, gas&licht en het water betaald om dit soort toestanden te voorkomen.
anoniem_240091 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 00:22
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
22-05-2018 00:14
Ik ben bang dat ze daar niet heel welwillend tegenover staan. Maar misschien als je je huursubsidie plus die 200 euro overmaakt dat er dan wel iets valt te regelen zodra ze dat binnen hebben.

Je hebt immers een jong kindje.

Als je al 3 jaar niks betaald hebt dan vermoed ik dat je er een hele kluif aan gaat hebben.
Ze sluiten je net zo goed af als je (hoog)zwanger bent.
Afsluiten doen ze niet omdat je gisteren vergeten bent je overschrijvingsformulier in te leveren bij de bank. Daar gaat maanden aan correspondentie aan vooraf. Dus heb je ook al maanden de tijd gehad om dit te regelen.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 00:25
0.22% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven