Geld & Recht alle pijlers

diefstal en verzekering

19-02-2009 17:40 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie advies gevraagd wat betreft het volgende.



De afgelopen twee maanden heb ik bij mijn moeder gewoond. Bij een inbraak in haar huis is er ook geld van mij gestolen, een paar honderd euro. Toen ik mijn verzekering belde zeiden ze dat ik het beter op de verzekering van mijn moeder kon claimen i.v.m mijn eigen risico van 150eur en het feit dat ik maar voor max 250eur voor geld verzekerd ben. Echter de tussenpersoon van mijn moeder zegt dat ik het geld moet claimen bij mijn eigen verzekering.



Weet iemand hier meer van ? (in de polis staat dat de inboedel van derden is meeverzekerd indien het korter dan 3 maanden in huis was. Maar volgens mij valt geld niet onder inboedel).





Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Sta jij bij je moeder ingeschreven?

Lijkt mij dat onder de inboedel van je moeder valt hoor.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik sta niet bij mijn moeder ingeschreven. Ik was even 2 maanden bij haar in huis uit "nood".

En volgens de polis valt geld niet onder inboedel.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt haast alsof jouw verzekering je heeft aangeraden om de verzekering van je moeder op te lichten... In beginsel zijn onder haar verzekering namelijk haar spullen gedekt. Dus het advies om jouw schade daar te claimen, kan in wezen alleen als je het als haar geld zou opvoeren. Maar dat is het niet.

Of ook geld van derden verzekerd zou zijn onder haar inboedel, ligt aan haar voorwaarden dus die zou je er even op na moeten (laten) slaan. Geld valt er meestal wel onder, trouwens. Vaak wel tot een maximumbedrag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb direct gemeld dat het om mijn geld gaat, dit staat ook in de aangifte, van oplichting is geen sprake.

In haar polis staat dat geld niet onder inboedel valt dus ik ben bang dat ik mijn geld gewoon kwijt ben.
Alle reacties Link kopieren
Voor alle duidelijkheid: ik verwijt jou ook niets hoor!! Maar het lijkt erop alsof jouw verzekering zegt: "Doe maar alsof het het geld van je moeder is, en schuif het door naar haar verzekering". Als dat zo is, dan vind ik dat op z'n zachtst gezegd wat vreemd van een verzekeringsmaatschappij...



Is er een verdachte opgepakt van de inbraak? Dan zou je 't nog bij hem/haar kunnen vorderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven