Geld & Recht alle pijlers

basisbeurs terug werkende kracht

22-05-2018 17:41 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Ik ben er achter gekomen dat ik al 1,5 jaar (vanaf mijn 18de) lang recht heb gehad op een basisbeurs (MBO4). Is het mogelijk om de basisbeurs van 1,5 jaar nog te krijgen?
Heb je duo zelf al gebeld met deze vraag?
Alle reacties Link kopieren
nog niet. kon tot 17.00 bellen.
Uiteraard niet.....

Dan kan Kees van 32 dat ook zeggen. Ja ik heb een mbo 4 opleiding gehaald maar ik heb nog geen basisbeurs ontvangen...

Zou wat zijn.
anoniem_63c569f696bbc wijzigde dit bericht op 22-05-2018 17:46
Reden: Kees is met hoofdletter :)
1.95% gewijzigd
Bel gewoon even met DUO, die kunnen je dat echt heel goed voor jouw specifieke situatie uitleggen.
Terugwerkende kracht
U kunt een aanvullende beurs met terugwerkende kracht aanvragen tot het begin van het school- of studiejaar. Een mbo-opleiding begint op 1 augustus, een opleiding op hbo of universiteit begint op 1 september.
https://duo.nl/particulier/aanvullende- ... vragen.jsp
https://duo.nl/particulier/aanvullende-beurs/index.jsp
-
anoniem_354413 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 18:01
0.00% gewijzigd
Kyreza schreef:
22-05-2018 17:57
De basisbeurs bestaat niet meer, althans, niet meer voor jouw 'lichting'. Alleen studenten die nog onder het oude stelsel vallen, hebben er nog recht op en jij bent na 1 september 2015 begonnen met studeren.

Bedoel je misschien een aanvullende beurs?
Voor mbo toch wel?
gizzmo-returns schreef:
22-05-2018 17:58
Voor mbo toch wel?
Ooooh echt? My bad, dacht dat het overal voor gold. Gek eigenlijk :blauwoog: Haal even m'n reactie weg, haha.
Kyreza schreef:
22-05-2018 18:01
Ooooh echt? My bad, dacht dat het overal voor gold. Gek eigenlijk :blauwoog: Haal even m'n reactie weg, haha.
Nou niet zo gek. MBO is geen student. Omdat het geen hoger onderwijs is. MBO studenten moeten gewoon nog hun startkwalificatie behalen. Iets waar je staat bij moet helpen.
Lijkt me niet. Je bent 2 jaar geleden overladen met post en email van de Rijksoverheid met alle stappen die je kon ondernemen om StuFi te ontvangen. Wat je daarmee doet, is je eigen verantwoordelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
In mijn studietijd bestond het beurzenstelsel nog niet, denk je dat ik daar nu met terugwerkende kracht nog aanspraak op kan maken ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Doe je je MBO4 als BOL- of als BBL-leerling? Mocht dat BBL zijn, dan heb je toch je salaris gehad van je werkgever? En vaak (of altijd?) de studiekosten vergoed door diezelfde werkgever. Waarom dan een basisbeurs?
En die terugwerkende kracht, door de beurs niet aan te vragen geef je vrij duidelijk aan hem niet nodig te hebben. Gevalletje helaas, vrees ik...
Bitje93 schreef:
22-05-2018 19:53
In mijn studietijd bestond het beurzenstelsel nog niet, denk je dat ik daar nu met terugwerkende kracht nog aanspraak op kan maken ?
Als het er toen niet was kun je per definitie niet iets met terugwerkende kracht krijgen. ;)
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws! Ik heb mijn basisbeurs terug kunnen krijgen van mijn schooljaar waar ik nu in zit.

Zonder dat ik het door had, had ik al 1,5 jaar lang recht op basisbeurs. hiervan krijg ik 1 jaar basisbeurs terug😋 ik heb contact opgenomen met Duo zelf. gelijk de basisbeurs voor de rest van mijn mbo aangevraagd. ik krijg dus maandelijks mijn basisbeurs zoals elke mbo'er er nu recht op heeft. Ik doe een bol opleiding. mbo4.
Hoppakee! Zie je nou. Dit soort vragen moet je niet op fora stellen. Op fora zoeken mensen altijd problemen die er niet zijn. Gewoon bellen met de betreffende instantie is altijd het beste.
Nou dit is nou de toekomst... pff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven