Geld & Recht alle pijlers

Eigen risico zorgverzekering

23-05-2018 23:10 9 berichten
Wie wil er even meedenken?

Ik moet jaarlijks op controle (mammografie en consult chirurg).
Dit kost mij dus elk jaar mijn eigen risico. Vorig jaar stond de controle gepland in december, ik heb ze toen gevraagd om dit naar januari van dit jaar zetten zodat ik een keer gunstig uitkwam wat betreft eigen risico.
Geen punt, vonden ze prima.
Krijg ik vandaag alsnog een rekening voor eigen risico, omdat het traject al gestart zou zijn in november 2017.

Uiteraard ga ik morgen even bellen, maar er is helemaal geen traject gestart, ik loop al jaren in dit ziekenhuis en krijg elk jaar dezelfde controles.

Ik snap het dus niet helemaal :( .

En zou dat betekenen dat ik voor het daadwerkelijke onderzoek (dat dus in februari van dit jaar was) ook alsnog het eigen risico berekend krijg?
Er is een nieuwe dbc aansluitend op de oude geopend.
Zoals het hoort.
Uitstellen van je afspraak was leuk bedacht maar heeft geen nut bij vervolg dbc's
Alle reacties Link kopieren
Bel de zorgverzekering eens.
Ik zet elke maand 50 euro apart voor het eigen risico en medicijnen die niet vergoed worden. Bij mij gaat elk jaar het eigen risico op.
ik geef mn bek ook maar een douw
Hier wordt oa de vervolg dbc's duidelijk uitgelegd.

https://www.zilverenkruis.nl/Consumente ... ening.aspx
anoniem_370020 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 23:20
1.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
23-05-2018 23:15
Er is een nieuwe dbc aansluitend op de oude geopend.
Zoals het hoort.
Uitstellen van je afspraak was leuk bedacht maar heeft geen nut bij vervolg dbc's
Klopt helemaal. Slotje dan maar?
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Het eigen risico wordt verrekend op het moment dat een dbc wordt gestart. Als er sprake is van een vervolg dbc dan geldt de start datum voor het verrekenen van het eigen risico. De behandeling van februari valt dan naar alle waarschijnlijkheid onder de dbc Met startdatum in 2017.
Pipistrello schreef:
23-05-2018 23:15
Er is een nieuwe dbc aansluitend op de oude geopend.
Zoals het hoort.
Uitstellen van je afspraak was leuk bedacht maar heeft geen nut bij vervolg dbc's

Ah, vandaar.
Ik ben er aan gewend om ieder jaar dat eigen risico te betalen hoor, maar het leek me inderdaad wel een keer fijn als dat niet hoefde.
En zoals ik al zei, ik bel morgen maar ik wilde graag beslagen ten ijs komen. :proud:
Pipistrello schreef:
23-05-2018 23:15
Er is een nieuwe dbc aansluitend op de oude geopend.
Zoals het hoort.
Uitstellen van je afspraak was leuk bedacht maar heeft geen nut bij vervolg dbc's
.
Behalve als je je controles anders organiseert. Consult bij de chirurg is niet nodig, het gaat je om de mammografie. Die vraag ik zelf via de huisarts aan, dus niets aansluitende DBC via ziekenhuis, ik plan die zelf. Kan het je aanraden.
Erizon schreef:
24-05-2018 00:22
.
Behalve als je je controles anders organiseert. Consult bij de chirurg is niet nodig, het gaat je om de mammografie. Die vraag ik zelf via de huisarts aan, dus niets aansluitende DBC via ziekenhuis, ik plan die zelf. Kan het je aanraden.

Goede tip, dankjewel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven