Geld & Recht alle pijlers

Verkeerd voorgelicht bezorgdag leesmap

20-02-2009 14:33 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje loop ik rond met het idee een leesmap te nemen. Alle mappen in de buurt vergeleken en besloten welke ik zou nemen. Een map van 3 weken oud bij Leesland. Enige waar ik nog navraag naar moest doen was de bezorgdag, maandag of dinsdag want anders zou ik er geen nemen ivm de gedateerde tijdschriften. Nu het toeval dat er vorige week een vertegenwoordiger van Leesland aan de deur stond. Dus praatje gemaakt, gevraagd wat de bezorgdag was, de vertegenwoordiger pakte de routekaart erbij en verzekerde dat het op maandag zou zijn. Ik heb dus de overeenkomst getekend.



Vandaag de bevestigingsbrief ontvangen en wat schets mijn verbazing het routenummer begint met een 4, bezorgdag op donderdag dus. Een telefoontje naar leesland geeft uitsluitsel de bezorgdag is inderdaad op donderdag.



De vertegenwoordiger heeft mij dus fout voorgelicht.

Kan ik de overeenkomst nog ontbinden? de algemene voorwaarden zijn daar niet helder over, volgens de AV moest ik 6 dagen na tekening aangetekend de overeenkomst ontbinden. Of 8 dagen nadat deze bij de kamer van koophandel ingediend was.



Wie kan mij helpen?
Alle reacties Link kopieren
Maakt het voor je zoveel uit op welke dag je hem krijgt?

De tijdschriften zijn dan toch al 3 weken oud, zoals je aangeeft?
Dat maakt toch niks uit? Je hebt niet de nieuwste map, dus 'oud' zijn ze toch al..

Je krijgt toch op maandag precies dezelfde Libelle als je dan nu op donderdag krijgt?
Mmmmm donderdag, bíjna weekend.....!
Mij lijkt vlak voor het weekend ook fijner dan op maandag...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap 'm ook niet. De tijdschriften zijn 3 weken oud, of de map nu op maandag of op donderdag komt.
Alle reacties Link kopieren
Op donderdag/vrijdag komen de nieuwe bladen uit.

Betekend dat deze dus al 4 weken oud zijn.



Vroeger had ik de nieuwste bladen, maar op een gegeven moment kreeg ik de map ook op donderdag waardoor die bladen alsnog een week oud zijn.



Ik heb juist liever begin van de week, en dit is in feite ook afgesproken als bezorgdag, anders had ik die map niet genomen.
Alle reacties Link kopieren
Welke map heb je eigenlijk Flashy?

Ik zit zelf ook aan een leesmap te denken.
Alle reacties Link kopieren
Als het minder dan 7 dagen geleden is kun je er nog onderuit.
Alle reacties Link kopieren
ik snap wat je bedoeld je hebt dan dus eigenlijk een map van bijna 4 weken en je betaalt voor 3 weken oud.



wettelijk gezien zou je volgens de colportagewet er vanaf kunnen binnen ik meen 8 dagen maar dat is misschien nu net te laat??

ik zou gewoon de leesmap opbellen en vertellen wat je hier ook al opgeschreven had.
Alle reacties Link kopieren
Ik had meteen al gebeld maar ze zeggen dat ze daar niks aan kunnen doen!!! nee die 6 dagen zijn natuurlijk al om!
Dé oplossing!!



Als je gaat verhuizen, dichter bij de bezorger gaat wonen, val je misschien in zijn eerste wijk wat bezorgroute betreft.



Ideetje he?
Kan iemand me uitleggen waarom het erg is dat de tijdschriften 4 ipv 3 weken oud zijn?

Gedateerd zijn ze dan toch al, dat maakt dan toch niet meer uit? Het zijn toch geen kranten?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je weinig rechten hebt als je niet door de vertegenwoordiger hebt laten noteren op welke dag de map bezorgd wordt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:sharra schreef op 20 februari 2009 @ 16:47:

Kan iemand me uitleggen waarom het erg is dat de tijdschriften 4 ipv 3 weken oud zijn?

Gedateerd zijn ze dan toch al, dat maakt dan toch niet meer uit? Het zijn toch geen kranten?



Voor mij wel, want dan had ik het helemaal niet genomen, op donderdag. Of een andere week versie.

Ik heb het genomen omdat het om maandag bezorgd zou worden, ik vind de tijdschriften nu te oud. :@
Alle reacties Link kopieren
En je betaald voor 3 week oude tijdschriften he, die nu dus alsnog 4 weken zijn.

Als ik de nieuwste bij hun zou nemen zouden ze dus ook al een week oud zijn. Dat wil ik dus niet, dan koop ik ze wel los.
Maar wat staat er dan in, dat je dat perse op de dag van uitkomen wilt lezen?



Als je in de winkel een tijdschrift koopt, is dat toch ook niet op maandag goedkoper dan op vrijdag? Dus dan is het toch logisch dat als je ze aan het eind van de week krijgt (bij de nieuwste map) dat ze nog net zo duur zijn als aan het begin van de week?



(sorry, ik snap 't echt niet)
Alle reacties Link kopieren
Dan lees je toch oud nieuws? roddelbladen, viva artikelen alles is 4 weken oud omdat er intussen tijd al 3 nieuwe uit zijn.

Dan had ik wel 4 weken oude genomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 20 februari 2009 @ 17:07:



Dan had ik wel 4 weken oude genomen.Maarja, ook donderdag bezorgdag, dus dan bijna 5 weken oud...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Voor de leesmap moet je toch gewoon thuis zijn, althans wij moesten dat wel. Dat mocht niet in een plastic tas aan de buitenkant van de deur. Dus dan begrijp ik het best dat als je op maandag wel thuis bent en de rest van de week niet dat je dan ook wilt dat het om maandag komt als je dat is verteld.



Iig kan je er binnen 8 dagen nog onderuit, dus direct actie ondernemen dmv een mail of brief of maandag direct erachteraan bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 20 februari 2009 @ 22:42:

Voor de leesmap moet je toch gewoon thuis zijn, althans wij moesten dat wel. Dat mocht niet in een plastic tas aan de buitenkant van de deur. Dus dan begrijp ik het best dat als je op maandag wel thuis bent en de rest van de week niet dat je dan ook wilt dat het om maandag komt als je dat is verteld.



Iig kan je er binnen 8 dagen nog onderuit, dus direct actie ondernemen dmv een mail of brief of maandag direct erachteraan bellen.Het mag ook in een plastic tasje, maar das ook een reden ja, op maandag ben ik thuis en donderdag hangt het dan een groot deel van de dag aan de deur, ik woon vlakbij een winkelcentrum dus dan is het nog maar de vraag of ie er ook nog hangt....
Ik zou een brief versturen waarin je dit uitlegt en dat je er hierom toch van afziet. Nee heb je ja kun je krijgen toch? Wellicht zijn ze wel gevoelig voor dit argument. Je kunt het in ieder geval proberen. Veel succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven