Geld & Recht alle pijlers

Apotheek aansprakelijk stellen?

11-06-2018 17:58 50 berichten
Hoi,
Ik krijg sinds september 2017 immuno therapie. Hiervoor moest ik tot de eerste week van januari naar Rotterdam. Kosten zijn 24 euro per dag. Heen en terug. Woon namelijk niet per se in de buurt van Rotterdam.
Vanaf januari kreeg ik de spuiten bij de dokter. Kwam er vandaag, dus dat zou de 6de spuit bij de dokter zijn, achter dat ik de verkeerde flacons heb mee gekregen van mijn apotheek.
Doktersassistente dacht dat ik nog de instellinskuur zou krijgen terwijl ik al volledig ingesteld was en de onderhoudskuur had moeten krijgen. Vandaag dus geen spuiten gehad. Dokter heeft ziekenhuis gebeld en ziekenhuis vertelde dus indien ik dat wil, ik opnieuw kan beginnen

Dit betekent dus dat ik per 27 augustus weer opnieuw ingesteld moet worden en dus weer wekelijks naar Rotterdam
Moet. Deze therapie duurt drie jaar en als alles mee zat had ik er al 1 jaar op zitten. Ik wil wel door met de therapie want heb zo ongelofelijk veel allergieën dat het scheelt als ik hooikoorts vrij ben.

Maar goed,
Apotheek gebeld en hun hebben toegegeven inderdaad een fout gemaakt waardoor ik nu dus om en nabij weer 500 euro moet investeren in reiskosten naar Rotterdam.
Ik vraag mij af of het mogelijk is reiskosten te gaan verhalen op de apotheek? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb toevallig wel sinds deze maand rechtsbijstandverzekering. Iets in mij zei dat ik het nu echt moest regelen dus ben blij dat ik dit heb gedaan.

Maar vind het zoooooooo zuur. Kan zoveel andere dingen doen met die 500 euro.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje! Dat zou ik zeker proberen, wat een geld!
Alle reacties Link kopieren
Ai wat vervelend. Weet je of de fout echt bij de apotheek ligt of dat er een verkeerd recept door de arts is uitgeschreven? Welke arts heeft de recepten uitgeschreven? Uit het ziekenhuis of de huisarts? En waar ligt de communicatie fout dat de huisarts dacht dat je nog ingesteld moest worden ? Er lijkt hier namelijk meer mis te zijn dan alleen de verkeerde flacons uit de apotheek.
.
Degene opsporen die de fout heeft gemaakt (HA of aptheek) en aansprakelijk stellen!
(zijn ze voor verzekerd)
Krijg je die reiskosten niet terug via de zorgverzekering?
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet gewoon morgen alsnog de juiste dosering krijgen? Moet je echt helemaal opnieuw ingesteld worden?
Ik heb de apotheek gebeld en de mevrouw aan de telefoon heeft mijn gegevens er bij gepakt en gezegd dat mijn arts uit het ziekenhuis inderdaad een recept uit geschreven heeft voor een onderhoudskuur maar dat ze de instellingskuur besteld hebben een meegeven. Dus de fout ligt idd bij de apotheek. En misschien ook een beetje bij de huisarts aangezien ze daar ook beter hadden kunnen op letten.

Nee mag helaas niet de dosering, waar ik dus voor ingesteld was weer krijgen ivm risico voor een anafylactische shock
safrat schreef:
11-06-2018 18:09
Krijg je die reiskosten niet terug via de zorgverzekering?
Nee vorig jaar december alles uitgerekend en zit helaas net onder het bedrag waar je aan moet komen. Je moet dan alles op tellen en dan delen door een bepaald nummer en wat er dan uitkwam was dan wat je terug zou krijgen mits het dus net zoveel is als hun minimum bedrag
anoniem_364944 wijzigde dit bericht op 11-06-2018 18:14
27.01% gewijzigd
Je kunt dit soort reiskosten ook nog aftrekken van de belasting!
Maar zou idd proberen de fout recht te laten zetten door 'n vergoeding. Vraag 'ns bij je rechtsbijstand. Dat je een jaar voor jan lul op en neer hebt moeten rijden zou toch ook al 'n schadevergoeding waard mogen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in je dossier bij je ha? Ik spuit namelijk nooit zonder dubbel te checken of het voorschrift klopt met de dosering op het flacon. Ik zou die dingen eerst eens uitzoeken. Want ook je ha kan een fout hebben gemaakt.

Wat staat er op het recept? Wat staat er op de verpakking van de apotheek? Wat staat er in je dossier qua dosering?
Wat staat er op de flacons?


Crosspost.
kia・ora wijzigde dit bericht op 11-06-2018 18:23
2.50% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Chiiaraaaaa schreef:
11-06-2018 18:09
Ik heb de apotheek gebeld en de mevrouw aan de telefoon heeft mijn gegevens er bij gepakt en gezegd dat mijn arts uit het ziekenhuis inderdaad een recept uit geschreven heeft voor een onderhoudskuur maar dat ze de instellingskuur besteld hebben een meegeven. Dus de fout ligt idd bij de apotheek. En misschien ook een beetje bij de huisarts aangezien ze daar ook beter hadden kunnen op letten.
Oef dat is inderdaad heel erg duidelijk waar de fout dan ligt. Gelukkig is er niets 'ernstigs' mis gegaan, maar voor jou is het natuurlijk onwijs vervelend. :there:
.
Kia ora, mijn arts in het ziekenhuis heeft mijn dossier naar de arts gestuurd en ook meerdere malen laten vallen dat ik al ingesteld was.
boerinneke schreef:
11-06-2018 18:14
Oef dat is inderdaad heel erg duidelijk waar de fout dan ligt. Gelukkig is er niets 'ernstigs' mis gegaan, maar voor jou is het natuurlijk onwijs vervelend. :there:

Ja zeker! Zeiden vriendinnen ook, gelukkig is er niks fout gegaan maar ik mag vanwege gevaar voor anafyclatische shock de spuiten zelf niet zetten en na het zetten moet je verplicht een half uur wachten. Begin nu pas te beseffen dat het dus gewoon mis had kunnen gaan
Chiiaraaaaa schreef:
11-06-2018 18:17
Ja zeker! Zeiden vriendinnen ook, gelukkig is er niks fout gegaan maar ik mag vanwege gevaar voor anafyclatische shock de spuiten zelf niet zetten en na het zetten moet je verplicht een half uur wachten. Begin nu pas te beseffen dat het dus gewoon mis had kunnen gaan
Maar waarom kun je dat dan niet bij je huisarts laten doen ipv dat je er helemaal voor naar het ziekenhuis moet?
Alle reacties Link kopieren
Chiiaraaaaa schreef:
11-06-2018 18:16
Kia ora, mijn arts in het ziekenhuis heeft mijn dossier naar de arts gestuurd en ook meerdere malen laten vallen dat ik al ingesteld was.
Toch is het gek dat je ha het niet gezien heeft. De dosering komt dus niet overeen met wat er in jouw dossier staat. En hij spuit dus zonder te controleren. Slechte zaak hoor. Aan alle kanten flinke fouten.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
redbulletje schreef:
11-06-2018 18:19
Maar waarom kun je dat dan niet bij je huisarts laten doen ipv dat je er helemaal voor naar het ziekenhuis moet?
Nou, dat heb ik dus toevallig wel eens gevraagd. Maar dat komt dus weer door het risico op anafylactische shock, die je zou kunnen krijgen tijdens de opbouwkuur, als ik dus in shock raak dan ben ik tenminste al daar. Staat ook op de allergiepoli een reanimatie wagen net buiten de ruimte waar je dus die spuiten krijgt.
Vind het zelf ook jammer dat de kuur weer opnieuw daar moet, en ik heb gelukkig nooit een shock gehad maar het Z-H neemt graag het zekere voor het onzekere. En ze vinden deze situatie ook echt vervelend en onnodig
Kia•Ora schreef:
11-06-2018 18:22
Toch is het gek dat je ha het niet gezien heeft. De dosering komt dus niet overeen met wat er in jouw dossier staat. En hij spuit dus zonder te controleren. Slechte zaak hoor. Aan alle kanten flinke fouten.
Yep, het is dat ik zelf de interesse had om eens uitgebreid te bekijken wat ik kreeg. Moest het zelf thuis in de koelkast bewaren en toen gingen er belletjes rinkelen na het zien van de doseringen in de bijsluiter. Overigens deden de assistentes mij altijd prikken. En lieten de spuit alleen controleren door de aanwezige dokter
Alle reacties Link kopieren
Ah wat onzettend stom zeg! Ik zou zeker uitzoeken waar het fout is gegaan. En les voor de volgende keer: zelf ook heel goed opletten! Ik heb zelf ook door een fout van de huisarts opnieuw moeten starten na een jaar. En ik ben nu heel alert op de dosis.

Redbulletje: de instelfase moet in het ziekenhuis omdat er kans is op anafylactische shock. Er moet bijv een crashkar zijn ed. Daarnaast hebben ze daar direct contact met de allergoloog indien nodig. Gezien het geknoei en de onwetendheid bij de HA zou ik dat ook niet meer toevertrouwen. (De opbouwfase dan)
Alle reacties Link kopieren
Oh die dubbele check doen ze bij mij niet bij de HA, niet dat dat blijkbaar heeft geholpen bij jou..
RainIsJustConfetti schreef:
11-06-2018 18:26
Ah wat onzettend stom zeg! Ik zou zeker uitzoeken waar het fout is gegaan. En les voor de volgende keer: zelf ook heel goed opletten! Ik heb zelf ook door een fout van de huisarts opnieuw moeten starten na een jaar. En ik ben nu heel alert op de dosis.

Redbulletje: de instelfase moet in het ziekenhuis omdat er kans is op anafylactische shock. Er moet bijv een crashkar zijn ed. Daarnaast hebben ze daar direct contact met de allergoloog indien nodig. Gezien het geknoei en de onwetendheid bij de HA zou ik dat ook niet meer toevertrouwen. (De opbouwfase dan)
Balen zeg dat het bij jou ook gebeurd is! Ja let voortaan nog beter op. Moet sowieso al goed opletten bij die apotheek aangezien ze mij soms andere merken geven, terwijl mijn ha in mijn dossier gezet heeft dat ik geen andere merken antidepressiva mag. Nog beter op letten met hun dus!
Alle reacties Link kopieren
Chiiaraaaaa schreef:
11-06-2018 18:24
Yep, het is dat ik zelf de interesse had om eens uitgebreid te bekijken wat ik kreeg. Moest het zelf thuis in de koelkast bewaren en toen gingen er belletjes rinkelen na het zien van de doseringen in de bijsluiter. Overigens deden de assistentes mij altijd prikken. En lieten de spuit alleen controleren door de aanwezige dokter
Dus niet meer laten injecteren door de assistentes. De protocollen bij jouw ha werken blijkbaar ook niet goed...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Vreselijk!

Ik zou NAET-therapie overwogen. Sneller en gezonder.
Ik ga als ik thuis ben even googlen wat de naet therapie inhoud.

En idd, ga het voortaan bij mijn vaste ha doen en moet mee de assistentes
Alle reacties Link kopieren
Vraag even bij de apotheek een uitdraai van wanneer ze welke dosering geleverd is en plan dan een belafspraak bij je allergoloog/de voorschrijven in Rotterdam.

Misschien valt er nog wel iets te verzinnen op 'een jaar overdoen'. We hebben hier geen zicht op het verschil tussen wat je had moeten krijgen en wat je hebt gekregen - en ook niet op hoeveel impact dat heeft. Je eigen behandelaar heeft daar vast meer zicht op.
Heb vandaag contact gehad met mijn de verpleegkundige die mij behandelde. Zij heeft eerst alles besproken met mijn arts. Maar ik kan het wel een klein beetje uit leggen, dan hebben de mensen een beetje een idee wat er speelt. Ben zelf ook niet medisch geschoold en uitleggen is niet Mn sterkste kant maar ik probeer het:

Er zijn dus 4 flacons, en ik krijg boom en gras. In flacon 1 zit bijvoorbeeld iets van 100x boompollen, flacon 2 1000 etc. Elke flacon is een hogere dosering. En het word opgebouwd met eerst 1cc van flacon 1 en dan steeds meer, dan de volgende flacons. in januari zat ik op de hoogste dosering en zou ik aan de onderhoudskuur beginnen. Dus elke leer van de hoogste dosering het zelfde aantal cc tot ik immuun ben voor hooikoorts.
Wat er dus gebeurd is dat ze mij hebben ingespoten met flacon 1, de laagste dosering maar wel de hoogste cc, het aantal cc wat ik van de laatste flacon kreeg.
Hierdoor is alles wat we dus bereikt hebben met instellen verpest, waardoor ik opnieuw moet beginnen na het hooikoorts seizoen. Want als we nu verder gaan waar ik was in het ziekenhuis kan het fout gaan met mij.

Dus moet helaas weer bij 0 beginnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven