Geld & Recht alle pijlers

Online geld verdienen (enquetes, schrijven, etc)

13-06-2018 08:21 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist heb ik een nieuw e-mailadres aangemaakt speciaal voor mijn nieuwe projectje: online geld verdienen. Wellicht zijn er meer mensen die dit doen en mee willen schrijven/ervaringen willen uitwisselen.

Dus wat doen jullie vooral? Ik ga beginnen met een aantal websites om enquetes in te vullen maar denk dat ik ook bij InfoNU een aantal artikelen ga plaatsen.

Nog meer ideeën:

- Een blog met advertenties of affiliate marketing
- SEO dienst aanbieden?
- 18+ chatten/webcam (hier moet je natuurlijk maar net de guts voor hebben, zou het zelf niet zo snel doen maar hoor wel graag hoe dit is :) )
- beeldmateriaal verkopen via bijv. Istock photos
- ....

Wat doen jullie? Schrijf gerust mee!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zoveel tijd stoppen in iets wat vrijwel niets oplevert?
Internagelaktisch
Wil je hier je boterham mee verdienen? Ik vraag me oprecht af of dat mogelijk is. Heb je daar al onderzoek naar gedaan, wat de mogelijke inkomsten zijn?
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
13-06-2018 08:25
Wil je hier je boterham mee verdienen? Ik vraag me oprecht af of dat mogelijk is. Heb je daar al onderzoek naar gedaan, wat de mogelijke inkomsten zijn?
Neehoor, ik werk gewoon dus ben er niet van afhankelijk, ben ook niet overtuigd dat het veel oplevert. Maar wil het toch eens proberen. Volgens mij kan je met enquetes niet echt veel verdienen, maar als je teksten gaat schrijven en/of diensten aanbieden online kan je wellicht wel (op lange termijn) een leuk zakcentje verdienen.
Ik ben op een gegeven moment door GFK uitgenodigd voor een focusgroep rond een telecomprovider. Krijg ik elke maand 15 euro aan cadeaubonnen voor. Dat is best leuk als je net zoals ik graag te veel geld uitgeeft aan schoenen. Maar online echt serieus geld verdienen... dat weet ik zo niet hoor. Met de enquêtes en clickmails die ik doe mag ik al heel blij zijn met 20 euro op jaarbasis.
Ik ken wel een of twee mensen die serieus geld verdienen met bloggen en allerlei affiliatie marketing. Maar die zijn daar dan ook wel de hele dag mee bezig. Desondanks geloof ik wel dat het kan.

Zelf gebruik ik:
- Euroclix
- Yoors (artikeltjes schrijven en je krijgt geld per aantal keer dat het wordt gelezen)
- Textbroker (tekstjes schrijven in opdracht van bedrijven)
- Een eigen blog waar advertenties opstaan
- Roamler (mystery shoppen)

Je wordt er niet rijk van en je moet het ook nog eens bij de belastingdienst opgeven als extra bijverdiensten, dus rijk word je er niet van
Maaique schreef:
13-06-2018 08:23
Waarom zoveel tijd stoppen in iets wat vrijwel niets oplevert?
Stockfoto's kunnen een aardig zakcentje opbrengen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens SEO teksten geschreven voor Groupon. Dat was keihard buffelen en daar hield ik dan 1250 euro aan over in de maand. Bruto. Verschrikkelijk was dat. Ik heb het 2 maanden volgehouden en alleen maar omdat het hier destijds mega crisis was en ik geen werk en geen inkomsten had.

Ik heb zelf clickworker en textbroker gebruikt. Uitbetaling was wel netjes geregeld.
Ik denk dat je het schrijven van goede teksten niet moet onderschatten, dat is echt wel een vak. Ik zit zelf ook in zo'n soort branche waarvan veel mensen denken 'dat kan ik ook'. Gevolg: de tarieven kelderen al jaren, omdat er altijd hobbyisten zijn die het voor een habbekrats willen doen. De kwaliteit is om te huilen, en de echte freelancers die er hun hypotheek van moeten betalen (zoals moi) vangen steeds minder voor hun werk.

ETA: Vooral mensen die het 'erbij' doen, zijn (onbewust?) schuldig aan die tariefdaling. Zorg dus dat je bekend bent met de gangbare tarieven, en doe jezelf - en je collega's - niet te kort door onder de markttarieven te duiken, omdat jij er niet van hoeft te leven. Neem jezelf serieus en stel je professioneel op, dat is voor iedereen beter.
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
13-06-2018 09:07
Ik denk dat je het schrijven van goede teksten niet moet onderschatten, dat is echt wel een vak. Ik zit zelf ook in zo'n soort branche waarvan veel mensen denken 'dat kan ik ook'. Gevolg: de tarieven kelderen al jaren, omdat er altijd hobbyisten zijn die het voor een habbekrats willen doen. De kwaliteit is om te huilen, en de echte freelancers die er hun hypotheek van moeten betalen (zoals moi) vangen steeds minder voor hun werk.

ETA: Vooral mensen die het 'erbij' doen, zijn (onbewust?) schuldig aan die tariefdaling. Zorg dus dat je bekend bent met de gangbare tarieven, en doe jezelf - en je collega's - niet te kort door onder de markttarieven te duiken, omdat jij er niet van hoeft te leven. Neem jezelf serieus en stel je professioneel op, dat is voor iedereen beter.
Bedankt voor je reactie. Ik schrijf zelf al jaren, heb journalistiek gestudeerd (gestopt na 1 jaar omdat ik er achter kwam dat het 1 grote leugen is), daarna marketing en communicatie. Verschillende jaren blogs bijgehouden en nu doe ik eigenlijk niet veel meer, terwijl ik best wel een goede tekst kan herkennen en schrijven.

Je brengt me op ideeën, dat wel. Ga er eens even over nadenken, bedankt.
Alle reacties Link kopieren
MokThee, klopt. Ik deed fotografie, schrijven en grafisch ontwerp -- freelance. Op een gegeven moment werd iedereen een fotograaf met z'n iPhone.

Ik vind het knap dat je ervan kunt leven. Mij lukte het niet. Werd ook vaak 'te duur' bevonden (65 euro per uur, 10 jaar geleden) terwijl ik van dat tarief al niet leven kon.
O, ik vang nog niet de helft van 65 euro per uur (twee HBO-opleidingen, inmiddels 15 jaar ervaring). Ik moet me dan ook de tandjes werken om leuk rond te komen, maar zit in een hoek waar ik geen dure apparatuur of kantoor nodig heb. Dat scheelt dan ook wel weer.
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
13-06-2018 09:46
O, ik vang nog niet de helft van 65 euro per uur (twee HBO-opleidingen, inmiddels 15 jaar ervaring). Ik moet me dan ook de tandjes werken om leuk rond te komen, maar zit in een hoek waar ik geen dure apparatuur of kantoor nodig heb. Dat scheelt dan ook wel weer.
En dan moet je daar ook nog belasting van betalen, en sparen voor ziekte, vakantie en pensioen? Dat is geen vetpot dan. Ik heb het opgegeven en ben in loondienst gaan werken. Doe nu hetzelfde, verdien minder, maar heb dat geleur en die onderhandelingen ook niet meer.
Ik ben aangesloten bij den Broodfonds voor als ik ziek word, dat is wel een soort van verzekering. Pensioen heb ik niet, behalve de helft van dat van mijn ex over de jaren dat we getrouwd waren. Ik heb veel collega's van 67 en ouder die nog steeds werken.
Het is geen vetpot, maar het is te doen. Ik bofte dat ik na mijn scheiding een mooie uitkoopsom kreeg van onze gezamenlijke woning, anders had ik nooit een huis kunnen kopen.
In loondienst wordt dit werk nauwelijks tot niet gedaan, dus die banen zijn niet te vinden. Bovendien heb ik in de jaren een mooie kring vaste klanten opgebouwd die me nu continu aan het werk houden. En ik heb het mooiste vak ter wereld :)
Alle reacties Link kopieren
Er is veel meer aanbod van thuiswerkers dan van daadwerkelijk werk dus de beloning zal heel gering zijn en de concurrentie moordend.

Iemand die echt een fantastisch idee heeft zal daar liever zelf de voordelen van plukken dan zijn geheim op een forum te verklappen.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
MokThee, dan heb je het wel goed geregeld en fijn dat je een mooie vaste klantenkring hebt opgebouwd. Dat is heel wat waard. En ook dat je plezier in je werk hebt, dat is zeker niet onbelangrijk!
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
13-06-2018 09:23

Ik vind het knap dat je ervan kunt leven. Mij lukte het niet. Werd ook vaak 'te duur' bevonden (65 euro per uur, 10 jaar geleden) terwijl ik van dat tarief al niet leven kon.
Nou, dan had je of heel weinig werk of heeeeel veel kosten, in mijn branche liggen de uurtarieven tussen de 25 en 30 euro per uur (dienst, weinig kosten) en ik red t daar persoonlijk prima op. Met Broodfonds, AOV voor arbeidsongeschiktheid langer dan 2 jaar, inderdaad geen echte pensioenvoorziening maar wel een grote spaarrekening + een eigen huis wat aan het einde van de verbouwing ook een leuk zakcentje waard gaat zijn. En dan breng ik ook nog t meeste binnen van ons twee..
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde overigens dat er een groot tekort is aan tandartsen aangezien slecht Nederlands sprekende tandartsen uit de EU worden geweerd.

Het is even een carrièreomslag maar daarna zit je gebeiteld! :proud:

Je kan lekker dicht bij huis werken dus ideaal.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 65 euro per uur gigaveel. Wat voor paleis en wagenpark moet je dan onderhouden?
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
13-06-2018 10:46
Ik vind 65 euro per uur gigaveel. Wat voor paleis en wagenpark moet je dan onderhouden?
Gigaveel??? Is heel gemiddeld hoor. De tekstschrijver die ik nu invlieg als ik specifieke dingen moet hebben kost echt wel meer.
tv-icoon schreef:
13-06-2018 10:46
Ik vind 65 euro per uur gigaveel. Wat voor paleis en wagenpark moet je dan onderhouden?
Waarom is dat gigaveel? Je moet er alles van betalen. Je loon, je verzekeringen, je pensioen, je vakanties, je belastingen, je ziektedagen. Dat is echt niet veel, hoor. Ik hoor dat vaak van mensen, als ik mijn neus ophaal voor een uurloon van 15 euro. Ja hallo, dat kan dus ècht niet. Daar hou ik hooguit een paar euro van over.
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
13-06-2018 10:55
Waarom is dat gigaveel? Je moet er alles van betalen. Je loon, je verzekeringen, je pensioen, je vakanties, je belastingen, je ziektedagen. Dat is echt niet veel, hoor. Ik hoor dat vaak van mensen, als ik mijn neus ophaal voor een uurloon van 15 euro. Ja hallo, dat kan dus ècht niet. Daar hou ik hooguit een paar euro van over.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-06-2018 08:45
Stockfoto's kunnen een aardig zakcentje opbrengen hoor!

Maar dan moet je wel een beetje knappe foto’s kunnen maken. Niet iedereen die een account opent daar gaat geld verdienen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hoe gaat het nu areVWoem? Ik ben ook al een tijdje bezig en heb wat dingetjes uitgeprobeerd:

Foto's verkopen - niks mee verdiend maar ben dan ook geen prof
Cammen - niet mijn ding en je zal maar herkend worden
Producten testen en vragenlijsten invullen - verdien ik ongeveer 50,- per maand maar kost behoorlijk wat tijd en veel wordt in waardebonnen uitbetaald. Dus leuk voor erbij maar meer dan dit wordt het niet.
Schrijven bij InfoNu - begin dit jaar begonnen en 15 artikelen geschreven waarmee ik nu in totaal ongeveer 5 euro verdiend heb, er komt elke maand anderhalve euro bij zonder dat ik wat doe. Lekker makkelijk maar gaat niet hard dus.

Ik overweeg nu een eigen blog te beginnen. Dan kan ik alle inkomsten zelf houden (bij InfoNu houden ze 50% in). Ik ben ooit al eens een blog begonnen, maar omdat iedereen daar zo negatief over deed (ach dat verdient toch niks, je moet geluk hebben, etc.) heb ik die weer verwijderd.

Ik hoor graag tips en ervaringen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven