Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel vragen voor overname?

13-06-2018 21:16 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader gaat binnenkort verhuizen en heeft een aantal zaken ter overname voor de volgende bewoner. Het gaat om laminaat door de hele woning, waarvan het laminaat beneden net twee jaar ligt. Verder twee Velux verduisterende rolgordijnen en een lichtdoorlatend Velux rolgordijn van twee jaar oud, inbetweens van een twee jaar oud, een vaatwasser van drie jaar oud, horren door het hele huis, drie rolgordijnen van twee jaar oud, een Velux buitenzonwering, twee rolgordijnen voor rechte ramen en nog wat kleine zaken als lampen. Ik heb geen flauw idee wat een redelijke prijs is om te vragen. Hij wil de volgende bewoner niet het vel over de neus halen maar omdat het meeste redelijk nieuw is en in ieder geval onbeschadigd, schoon en goed werkend wil hij er wel iets voor vragen. Wat zouden jullie een redelijke prijs vinden?
400 euro voor alles
Alle reacties Link kopieren
Is het huur? Hangt ervan af of de nieuwe huurder het wil natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag hij blij zijn als hij alles mag laten liggen/hangen en dat ie de gaten niet dicht hoeft te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
25% van de nieuwwaarde.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Het is huur en uiteraard moet de volgende bewoner het wel willen.
Alle reacties Link kopieren
Meer dan 300 zou ik er niet voor geven.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
13-06-2018 21:20
Volgens mij mag hij blij zijn als hij alles mag laten liggen/hangen en dat ie de gaten niet dicht hoeft te stoppen.
Natuurlijk is het voor de oude huurder heel veel werk om alles te verwijderen, maar het is voor de nieuwe huurder ook heel veel werk (en geld) om alles weer aan te schaffen.
Wij hebben daarom bij het intrekken in ons oude huis (vrije sector huur) wel overnamekosten betaald.
Was 140m2 laminaat, betegeling voor-en achtertuin, rolgordijnen, op maat gemaakte shuttters etc. Was totaal geloof ik 2000 euro. Moet wel zeggen dat het nog maar 10 maanden oud was en er onberispelijk uit zag. Wij hadden helemaal geen tijd om in te richten dus vonden het helemaal prima.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
500 maximaal voor alles.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn een paar zaken die m.i. de prijs bepalen:

1: Wat is het nog waard?
2: Wat kan degene die het over neemt betalen?
3: Wat is je laagste prijs als het alternatief is alles er uit te halen? (waarna je er zelf niets mee kan, er uit gehaald krijg je er ook niets meer voor).
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even kijken wat de nieuwprijs is van de nieuwste + duurste zaken en daar een prijs voor bedenken. Dus vaatwasser, laminaat beneden en ???
De rest zoals lampen kan je dan van zeggen: die krijg je er gratis bij als je alles overneemt.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Laminaat beneden, vaatwasser, inbetweens en Velux rolgordijnen waren nieuw in totaal ongeveer 2000 euro. Als ik daar 25% van neem, zoals iemand aangeeft, kom je op 500 euro. Is dat redelijk (de overige zaken zitten daar dan ook bij)?
Alle reacties Link kopieren
500 zou ik een prima prijs vinden.
Alle reacties Link kopieren
Recent heb ik 400 euro gekregen voor spullen die ik over heb laten nemen, het ging toen om een laminaatvloer, gordijnen, fornuis, koelkast, afzuigkap en wat kleinere dingen zoals schappen. Het was allemaal wel netjes maar wel al meer dan 5 jaar oud en de gordijnen waren bijvoorbeeld geen velux kwaliteit. Hier kreeg ik 400 euro voor. Ik denk dat jij zeker wel rond de 600-700 euro kan vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie vaak overname formulieren bij de woningbouw en volgens mij is € 300-€400 wel een beetje het maximale wat er voor zaken als raamdecoratie en vloeren etc. betaald wordt.

Kan zijn dat er uiteindelijk minder betaald wordt want de afspraken tussen huurders weet ik verder niet, maar dat is wat vertrekkende huurders meestal vragen op t moment dat ze bij ons aangeven dat er zaken ter overname zijn.

Aan de andere kant.. zakken kan altijd nog.. ik zou wel in de eerste instantie een prijs vragen waar je zelf ook blij van wordt.

En wie weet is het iemand via urgentie (bijv huiselijk geweld en snel vertrokken) of een statushouder of iemand in de Wsnp. Die hebben daar vaak helemaal geen geld voor al zouden ze het willen. De eerste verhuurnota kan dan vaak niet eens in 1x betaald worden.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen de staat waarin het verkeert bepaalt de prijs, ook of het de smaak is van de nieuwe huurder.
Ik zou 500 euro vragen.
Alle reacties Link kopieren
Als nieuwe huurder zou ik het echt mooi moeten vinden, anders zou ik het niet eens over willen nemen, en alles in originele staat over willen nemen.
Maw, dan moet je alles leeghalen en herstellen
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Wij hebben 200.- gevraagd voor de overname van laminaat en raambekleding toen we het huurappartement verlieten (3 kamers).
Alle reacties Link kopieren
Heb je tijd, zin en de kunde om het zo te verwijderen dat je er niet meer ellende mee op je hals haalt, dan geld laten zitten waard is?
Ik zou het risico namelijk niet willen lopen dat de volgende bewoner zegt dat het huis leeg moet. Zeker niet te veel vragen dus.
Je krijgt er hooguit veel voor als het echt onberispelijk en neutraal is. Laminaat een lichte eikenkleur en netjes gelegd, inclusief alle plinten, in betweens in een neutrale kleur op een goede rails en veluxrolgordijnen die perfect werken en ook neutraal van kleur zijn. Als die dingen niet wit, beige of grijs zijn is het niet zoveel waard hoor.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven