Geld & Recht alle pijlers

Betaalrekening zonder kosten?

14-06-2018 10:17 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren hebben wij een online 'en/of-rekening' bij de oranje bank met de leeuw.
Deze rekening gebruiken wij voor de vaste lasten; we hebben er geen pasjes van en willen deze ook niet.
Nu hebben we echter een schrijven gekregen dat ingaande 1 september we 1,55 euro per maand voor deze rekening moeten gaan betalen en we verplicht een betaalpas krijgen.

Ik heb zelf al naar alternatieven zonder kosten gezocht, maar vond die zo 1-2-3 niet. Misschien heb ik niet goed gekeken, dus als jullie wel weten waar je nog zonder kosten kunt bankieren, dan hoor ik graag tips.
Brommerpech
Alle reacties Link kopieren
En hoe denk je dat de banken hun medewerkers dan gaan betalen?

Je zal maar bij een bank werken die geen kosten rekenen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als jij nog een bakker weet waar ik zonder kosten een brood kan halen, hoor ik ook graag tips.
Bij Knab betaal je voor je hoofdrekening en mag je meerdere sub-rekeningen aanmaken zonder extra kosten.

Uiteindelijk betaal je daar indirect voor bij de kosten voor de hoofdrekening natuurlijk; voor niks gaat de zon op :)
anoniem_143235 wijzigde dit bericht op 14-06-2018 10:22
36.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tja, banken leveren een dienst, dus daar betaal je voor. Zeker nu de rentes zo laag zijn verdienen ze niet meer genoeg (nou ja, genoeg en banken is sowieso een onwaarschijnlijke combi) aan het beheren van geld, dus moeten ze het ergens anders vandaan halen. Dus ik denk niet dat je nog ergens een gratis rekening vindt.

Je zou je ns kunnen verdiepen in de bedrijfsvoering van verschillende banken zodat je er één kunt kiezen waarvan je het wat minder erg vindt dat je er geld aan moet betalen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik google op goedkoopste betaalrekening kom ik op deze pagina (https://www.consumentenbond.nl/betaalre ... alrekening) van de consumentenbond. Daaruit maak ik op dat het niet meer mogelijk is om een gratis betaalrekening af te sluiten.
'Vroeger' had de postbank/ing een andere manier om geld aan je te verdienen..
namelijk heel traag doen over overboekingen. Veel trager dan de rest. En ze hebben dat heel lang volgehouden.

Konden wat meer rente trekken.
Nu dat in deze tijd niet meer kan/mag/wenselijk is, gaan ze dus kosten berekenen.

Ik denk dat er geen betaalproducten meer zijn die gratis zijn. En als die er wel zijn ( net als bij elk ander ding dat gratis is) ben jij het product en verdienen ze geld aan je data.
Ik ben trouwens een paar jaar geleden al overgestapt van de ING naar Triodos. Geen investeringen meer in wapenhandel, vage oliedeals of wat dies meer zij.
Als je dan toch van plan bent om een andere bank te zoeken... het is maar een tip.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties.
Natuurlijk snap ik dat een bank ook 'moet' verdienen, maar inderdaad ging ik ervan uit dat je (een beetje zoals rosings aangeeft) ook minimaal een ander betaald bankproduct zult moeten afnemen bij de organisatie. Aangezien we dat nu ook doen, vind ik dat geen probleem.

Wat moosey zegt is natuurlijk ook waar; misschien niet meer het gewoontedier zijn die naar de stropdas gaat, maar kijken naar motieven en achtergrond van een bank.
Brommerpech
Alle reacties Link kopieren
Je hoopt altijd dat banken hun inkomsten betrekken uit de winst die al die gelden opleveren als ze die sommen gaan beleggen maar ze krijgen van de EU tegenwoordig gratis geld dus ze hebben jouw geld niet meer nodig.

Maar zelfs als ze jouw salaris wel nodig hadden dan zouden ze nog geld vragen voor jouw rekening-courant. Omdat het kan.

https://www.bankenvergelijking.nl/prive-bankrekening/
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 15 jaar geleden geëmigreerd en heb in NL (op aanraden van mijn vader) mijn Postbank rekening aangehouden. Deze is gratis (er staat zo'n 10 euro op LOL, dus rijk worden ze er niet van), maar ik heb dan ook geen betaalpas en internetbankieren enzo. Ga toch maar eens vragen aan mijn ouders (wonen nog steeds op het adres van mijn rekening) of er toevallig nu kosten worden berekend.
Alle reacties Link kopieren
Ja, vooral heel veel medelijden moeten we met de banken hebben dat ze anders niet genoeg verdienen....
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Razzmatazz, in de brief die wij kregen staat de volgende onderbouwing van de kosten, dus wellicht voor jou dan niet van toepassing:

"Omdat er het afgelopen jaar op uw Betaalrekening bij- en/of afschrijvingen zijn geweest, brengen wij voortaan ook kosten bij u in rekening. Zo houden we het tarief voor iedereen zo laag mogelijk."
Brommerpech
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
14-06-2018 10:48
Ja, vooral heel veel medelijden moeten we met de banken hebben dat ze anders niet genoeg verdienen....

Ja haha, dit. Al die bankiers ook, sloebers als we niet een beetje helpen.

Overigens vind ik e1,55 weinig. Maar ik zit dus niet bij de oranje bank met de leeuw (noem ook vooral de naam niet).
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
(Hmm, lees nu zelfs in de voorwaarden dat we bij een en/of rekening verplicht twee passen krijgen én dat die tweede pas ook nog eens 1 euro per maand kost!!!)
Brommerpech
Alle reacties Link kopieren
annie_de_rooij schreef:
14-06-2018 10:50
Razzmatazz, in de brief die wij kregen staat de volgende onderbouwing van de kosten, dus wellicht voor jou dan niet van toepassing:

"Omdat er het afgelopen jaar op uw Betaalrekening bij- en/of afschrijvingen zijn geweest, brengen wij voortaan ook kosten bij u in rekening. Zo houden we het tarief voor iedereen zo laag mogelijk."
OK, dank je wel !
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
14-06-2018 10:19
En hoe denk je dat de banken hun medewerkers dan gaan betalen?

Je zal maar bij een bank werken die geen kosten rekenen.
.
Eeeuuuuhhhhh, precies zo als 20 jaar geleden ? Toen ze nog blij waren met jou als klant en ze jou er zelfs voor wilde betalen wanneer je klant was ?
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
14-06-2018 11:03
.
Eeeuuuuhhhhh, precies zo als 20 jaar geleden ? Toen ze nog blij waren met jou als klant en ze jou er zelfs voor wilde betalen wanneer je klant was ?
Toen konden ze dagen rente trekken van je overboekingen en was de rente op spaarrekeningen en betaalrekeningen lekker hoog.

Kijk ze zijn niet arm.. maar zullen als ze die inkomsten missen dat dus gaan verhalen op de klant.
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
14-06-2018 10:28
Ik ben trouwens een paar jaar geleden al overgestapt van de ING naar Triodos. Geen investeringen meer in wapenhandel, vage oliedeals of wat dies meer zij.
Als je dan toch van plan bent om een andere bank te zoeken... het is maar een tip.

Ik ook :high5:
Overstappen is erg makkelijk met de overstapservice.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven