Geld & Recht alle pijlers

Vanaf welk bedrag aan spaargeld ben je "rijk"?

15-06-2018 21:29 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rijkdom is uiteraard relatief en behoorlijk subjectief en de grootste rijkdommen zoals geluk en gezondheid zijn niet in geldwaarden uit te drukken.

Toch ben ik benieuwd vanaf welk bedrag aan spaargeld/beleggingen/liquide middelen jullie iemand/een stel/een gezin rijk vinden? Een afbetaald huis dus buiten beschouwing gelaten voor het gemak.
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af;

Vanaf 1 miljoen vind ik iemand ècht rijk. Vanaf circa 250K vind ik iemand/een stel/gezin redelijk rijk.
Als je 500.000 cash hebt ben je vermogend en vanaf 1.000.000 ben je echt rijk.
Iemand die 3 ton per jaar verdient en niets spaart vind je dus niet rijk?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
15-06-2018 21:32
Iemand die 3 ton per jaar verdient en niets spaart vind je dus niet rijk?
Hmm interessant... wel natuurlijk! En kan me voorstellen dat iemand met een salaris van 1000 bruto en een erfenis van 300K zich niet rijk voelt..
Alle reacties Link kopieren
Vijftig miljoen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
MinkeDeWit schreef:
15-06-2018 21:32
Iemand die 3 ton per jaar verdient en niets spaart vind je dus niet rijk?
Niet perse. Als hij schulden heeft, een duur hobby of weet ik veel wat waardoor hij liquid cash heeft, is hij m.i. Niet rijk.
Rijk ben je als je niet meer arm zou kunnen worden, vind ik. Dat is een wat cynische definitie, maar dat moet dan maar.
MinkeDeWit schreef:
15-06-2018 21:32
Iemand die 3 ton per jaar verdient en niets spaart vind je dus niet rijk?
was niet aan mij gevraagd maar:
die vind ik dom
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag je een afbetaald huis niet meetellen? Misschien heeft iemand wel 7 afbetaalde villas :-0 Je bent rijk als je niet meer hoeft te werken, en toch kunt leven zoals je dat wenst. Je leeftijd maakt dus ook uit.
Alle reacties Link kopieren
Je bent zo rijk als jij je voelt. Voor de één is 100 euro een rijkdom en voor een ander 100.000 euro. Vreemd topic maar vanzelfsprekend wens ik jou een miljoen toe. Dus ik bedoel het niet lelijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
laduchesse schreef:
15-06-2018 21:40
Je bent rijk als je niet meer hoeft te werken, en toch kunt leven zoals je dat wenst.
Dit!
Ibelize schreef:
15-06-2018 21:37
Niet perse. Als hij schulden heeft, een duur hobby of weet ik veel wat waardoor hij liquid cash heeft, is hij m.i. Niet rijk.
Als je zo'n dure hobby hebt waardoor je met 300.000 euro per jaar nog goed op moet letten, dan heb je een hobby voor rijke mensen (ergo dan ben je wel rijk). Als je schulden hebt, zo flink dat je een 'gewone mensen loon' over houdt, dan ben je idd niet rijk. In mijn ogen.

Ik vind een 100.000 euro op je spaarrekening al behoorlijk welvarend. Rijk, tja. Dat ligt dan ook aan hoe je verder leeft. Iemand die super zuinig is geweest en daarom 250.000 euro heeft voelt minder rijk dan iemand die alles doet wat die graag wil en 75.000 euro op de spaarrekening heeft. écht rijk, ik denk zo tussen een half miljoen en een miljoen. Daarvoor ligt dus wat mij betreft aan de rest van de omstandigheden.

Jammer alleen dat als ik dan het aantal nullen op mijn rekening zie, ik me besef dat ik verre van rijk ben 😂
Als iemand voldoende geld heeft om van te leven, op vakantie te gaan, cadeaus te geven, cursussen te volgen, uit eten te gaan, kapotte spullen te vervangen, genoeg om niet te gaan huilen als je telefoon stuk valt (true story), als iemand een aanvullende zorgverzekering, een arbeidsongeschiktheidsverzekering en een pensioen heeft, als iemand niet hoeft te bezuinigen op abonnementen, kleding, boeken, als zo iemand dan ook nog eens af en toe vrij kan nemen zonder financiële gevolgen... dan noem ik dat rijk. Maakt niet uit wat er op de bank staat, dat verdwijnt toch waar je bij staat.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-06-2018 21:44
Dit!

Hier ben ik het ook wel mee eens!
Alle reacties Link kopieren
laduchesse schreef:
15-06-2018 21:40
Waarom mag je een afbetaald huis niet meetellen? Misschien heeft iemand wel 7 afbetaalde villas :-0 Je bent rijk als je niet meer hoeft te werken, en toch kunt leven zoals je dat wenst. Je leeftijd maakt dus ook uit.
Dan ben ik rijk. Ik werk niet en heb een prettig leven.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
15-06-2018 21:49
Als iemand voldoende geld heeft om van te leven, op vakantie te gaan, cadeaus te geven, cursussen te volgen, uit eten te gaan, kapotte spullen te vervangen, genoeg om niet te gaan huilen als je telefoon stuk valt (true story), als iemand een aanvullende zorgverzekering, een arbeidsongeschiktheidsverzekering en een pensioen heeft, als iemand niet hoeft te bezuinigen op abonnementen, kleding, boeken, als zo iemand dan ook nog eens af en toe vrij kan nemen zonder financiële gevolgen... dan noem ik dat rijk. Maakt niet uit wat er op de bank staat, dat verdwijnt toch waar je bij staat.
Mee eens! Mooi gezegd :)
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
15-06-2018 22:05
Dan ben ik rijk. Ik werk niet en heb een prettig leven.
Maar je partner is arm.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
15-06-2018 22:05
Dan ben ik rijk. Ik werk niet en heb een prettig leven.
Je door je man laten onderhouden vind ik vrij armoedig.


Met mijn ex samen kwam er aardig wat binnen en was er meer dan 100k op de bank. En toch voelde ik me rijker met maar 1/3 van het inkomen als alleenstaande moeder. Alles zelf beslissen. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
15-06-2018 22:18
Maar je partner is arm.
:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
15-06-2018 22:18
Maar je partner is arm.
Zijn bankrekening niet.....
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
[quote=Joostisandersgeaard2 post_id=28641720 time=1529094001 user_id=349840]
Je door je man laten onderhouden vind ik vrij armoedig.

Speur ik hier nu enige jaloezie?
ik geef mn bek ook maar een douw
Joostisandersgeaard2 schreef:
15-06-2018 22:20
Je door je man laten onderhouden vind ik vrij armoedig.


Met mijn ex samen kwam er aardig wat binnen en was er meer dan 100k op de bank. En toch voelde ik me rijker met maar 1/3 van het inkomen als alleenstaande moeder. Alles zelf beslissen. Heerlijk.
even off topic
joostisandersgeaard = vrouw??
ik ben even flabbergasted
vrouwjagersma schreef:
15-06-2018 21:39
Rijk ben je als je niet meer arm zou kunnen worden, vind ik. Dat is een wat cynische definitie, maar dat moet dan maar.
Dit vind ik mooi gezegd!
Als ik normaal zou leven dan krijg ik mijn poen niet meer op. Dus ben ik rijk

Ik heb echter 1 probleem, ik leef niet normaal. Dus ben ik eigenlijk arm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven