Geld & Recht alle pijlers

Cash geld storten, maar bank heeft geen filiaal

18-06-2018 07:50 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort hoop ik iets voor cash te verkopen (computer, via marktplaats). Maar mijn bank (ASN) heeft geen filialen en ik kan ook niet via het filiaal van een andere bank gelijk cash op mijn rekening storten. Dan zou ik dus aan iemand mijn geld moeten geven, vragen of die het op zijn rekening wil storten en overmaken naar mij. Dat vind ik heel omslachtig!

Weet iemand een snellere, makkelijkere oplossing?

Ik zag dat je bij MP tegenwoordig ook via ideal kunt laten betalen, en dan zou je gelijk een bevestiging krijgen dat betaald is. Heeft iemand daar ervaring mee? Werkt dat goed en is het betrouwbaar?
Bij ING kun je zelf betaalverzoek maken in de app. Misschien bij asn ook?
Alle reacties Link kopieren
Laten betalen via Mp werkt prima!
Je kunt ook laten betalen via een tikkie.
Alle reacties Link kopieren
Contant geld storten op een ASN-rekening kan alleen via het GWK en kost geld.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt dat geld ook gewoon uitgeven aan zaken die je normaliter met je pinpas betaalt (boodschappen, benzine). Ben je het ook zo weer kwijt.
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
18-06-2018 07:54
Laten betalen via Mp werkt prima!
Je kunt ook laten betalen via een tikkie.
Die heb ik bekeken, helaas staat het geld er dan pas na een paar dagen op, net als bij een gewone overboeking. Dan zou ik zo'n duur artikel niet mee willen geven.

Maar als via mp goed werkt en je een bevestiging krijgt dat iemand heeft betaald zou dat wel een optie zijn.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
18-06-2018 07:52
Bij ING kun je zelf betaalverzoek maken in de app. Misschien bij asn ook?
Ik zie het niet, zal dat eens navragen bij ASN.
Alle reacties Link kopieren
zonnigschildpadje schreef:
18-06-2018 07:56
Je kunt dat geld ook gewoon uitgeven aan zaken die je normaliter met je pinpas betaalt (boodschappen, benzine). Ben je het ook zo weer kwijt.
Daarvoor is het bedrag te groot.
42Megapixels schreef:
18-06-2018 08:13
Daarvoor is het bedrag te groot.

Ook als je er een paar weken over doet?
Waarom bewaar je het niet gewoon cash? Je kunt gewoon de komende maand(en) boodschappen cash betalen, als je gaat shoppen of 'ns cash afrekenen bij tanken e.d.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn (Belgische) bank kan via de automaat cash geld (alleen biljetten) storten op mijn rekening, misschien kan dat bij jouw bank ook?
Alle reacties Link kopieren
Cash bewaren is geen optie. Ik ga een andere computer (laptop) ervoor in de plaats kopen, en dan moet ik mijn spaarrekening aanvullen. Enige optie is dan om te kijken of ik die laptop ergens in een fysieke winkel kan kopen en dan cash betalen.
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
18-06-2018 08:21
Bij mijn (Belgische) bank kan via de automaat cash geld (alleen biljetten) storten op mijn rekening, misschien kan dat bij jouw bank ook?
Mijn bank heeft geen automaten.
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik ben bij ASN gegaan omdat die geen geld investeren in wapens etc. Maar dit is wel een nadeel van zo'n bank.
Wat 'n achterlijke bank zeg. Ook dat je voor zo'n reden naar een bank overstapt die functionaliteit en gebruikersgemak mist.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-06-2018 08:28
Wat 'n achterlijke bank zeg. Ook dat je voor zo'n reden naar een bank overstapt die functionaliteit en gebruikersgemak mist.
Dat had ik toen niet in de gaten. Nu zou ik dat denk ik niet meer doen, veel te omslachtig.
Alle reacties Link kopieren
Zie net dat betalen via marktplaats alleen kan voor bedragen die veel lager liggen dan mijn bedrag. Hmmm, dat wordt toch cash denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn ze wel heel duidelijk in, ASN (en ook Triodos) zijn internetbanken.

Ik zou het lekker in huis houden en in de portemonnee stoppen wat je nodig hebt.
Je kunt ook vragen bij welke bank deze persoon een rekening heeft.
Als ik iets overmaak naar iemand die ook ING heeft, staat het er meteen.
Dan kan hij/zij het gewoon storten als hij/zij bij je is.

En anders wacht je even met storten tot je in de buurt van een bankfiliaal bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit vanwege dezelfde ethische redenen bij deze bank, en hoewel ik verder heel tevreden met ze ben, is dit inderdaad wel onhandig.
Zelf los ik het meestal op door mijn vriend het geld op zijn rekening (andere bank) te laten storten en aan mij over te laten maken inderdaad.
Duratys schreef:
18-06-2018 07:56
Contant geld storten op een ASN-rekening kan alleen via het GWK en kost geld.

Bij de doodnormale Rabobank betaal je er ook voor....
Bij KNAB, ook een bank zonder filialen, kan je als het echt moet via zo’n money transfer bedrijf je cash storten. Zal bij asn ook werken.

Zelf potten wij dit geld op en gaan we er van op vakantie of kopen er weer dingen van.
Alle reacties Link kopieren
42Megapixels schreef:
18-06-2018 08:24
Cash bewaren is geen optie. Ik ga een andere computer (laptop) ervoor in de plaats kopen, en dan moet ik mijn spaarrekening aanvullen. Enige optie is dan om te kijken of ik die laptop ergens in een fysieke winkel kan kopen en dan cash betalen.

Lijkt me dat je daar de oplossing voor je probleem zelf gevonden hebt.
Stap gewoon weer over op n normale bank dan ben je van dit gezeik af.
charimsha schreef:
18-06-2018 08:34
En anders wacht je even met storten tot je in de buurt van een bankfiliaal bent.
Dat kan niet, want haar bank heeft geen filialen. :nut:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven