Geld & Recht alle pijlers

Last van stalker, adres te vinden via kvk

20-06-2018 20:30 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enige tijd heb ik last van een zeer actieve stalker, de politie is ook op de hoogte maar helaas blijft zij doorzetten. Ik heb haar overal geblokkeerd waar mogelijk en vrienden/familie/collega's zijn op de hoogte.

Nu zijn wij onlangs verhuisd en kent stalker mijn nieuwe adres nog niet gelukkig (heeft ze wel bij de nieuwe bewoners geprobeerd te achterhalen maar die houden netjes hun mond). Echter heb ik ook een eigen bedrijf waarbij het voor klanten niet noodzakelijk is mijn privé adres te kennen maar ik werk nog wel vanuit huis en dit adres is dus ook bekend bij de kvk. Nu wil ik mijn adres bij de kvk laten wijzigen zodat mijn nieuwe adres niet te achterhalen is voor stalker. Een vriend van mij vind het geen probleem als ik zijn adres gebruik alleen vraag ik me af of dit wellicht gevolgen heeft dat ik mijn bedrijf op een ander adres heb staan dan vanuit waar ik werk?

Heeft iemand nog ideeën waar mijn adres mogelijk nog meer te vinden / op te vragen zou zijn?
Bah wat naar! Bel morgen met de KvK, zij kunnen je vast adviseren wat er wel of niet mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt tegenwoordig bij de KVK je adres afschermen. Daarvoor moet je eerst bij de gemeente je adres “geheim” laten maken, en met het bewijs daarvan kun je dan weer bij de KVK je adres afschermen. Je kunt hierover meer info vinden bij de KVK.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
20-06-2018 20:33
Je kunt tegenwoordig bij de KVK je adres afschermen. Daarvoor moet je eerst bij de gemeente je adres “geheim” laten maken, en met het bewijs daarvan kun je dan weer bij de KVK je adres afschermen. Je kunt hierover meer info vinden bij de KVK.
Oh wat goed, dat wist ik echt niet! Ga ik morgen direct aanvragen bij de gemeente.

Bellen met de kvk gaat tegenwoordig niet meer zo makkelijk maar ik kan natuurlijk ook altijd een contactformulier invullen...
Nummer*Zoveel schreef:
20-06-2018 20:33
Je kunt tegenwoordig bij de KVK je adres afschermen. Daarvoor moet je eerst bij de gemeente je adres “geheim” laten maken, en met het bewijs daarvan kun je dan weer bij de KVK je adres afschermen. Je kunt hierover meer info vinden bij de KVK.
Heeft geen zin als je ZZP-er bent. Het adres van de directeur/eigenaar wordt dan wel afgeschermd, maar het adres van de onderneming blijft wel zichtbaar, ook al is dat je prive-adres. Je hebt er dus niets aan, helaas...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het even terug gezocht. Dit kreeg ik (samen met een formulier) van de KVK terug als antwoord op dezelfde vraag:

Bedankt voor uw vraag over het afschermen van uw privé-adres en tevens uw zaak(bezoek)adres. Onder bepaalde voorwaarden kunt u uw privé-adres in het Handelsregister afschermen.

Verzoek afscherming
In de bijlage van deze e-mail vindt u de voorwaarden en het verzoekschrift waarmee u afscherming van uw privé-adres aanvraagt. Neemt u dit verzoekschrift ingevuld en ondertekend naar het kantoor van de Kamer van Koophandel mee als u zich bij ons komt ingeschrijven.

Privé-adres gelijk aan zakelijk adres
Wilt u voorkomen dat men uw privé-adres raadpleegt via het Handelsregister, schrijf dan uw bedrijf op een ander zakelijk adres in en laat uw privé-adres afschermen via de Basisregistratie Personen (BRP) van uw gemeente. Het afwijkende zakelijke adres kan een adres zijn dat u huurt of dat wellicht eigendom van u is.

Wanneer u start op een zaakadres zonder dat u in het bezit bent van een huur-, koop- of pachtovereenkomst, maakt u gebruik van een toestemmingsverklaring.

Toestemmingsverklaring

Met een toestemmingsverklaring verleent de eigenaar/verhuurder van het pand u toestemming om op het betreffende adres een onderneming te vestigen. De verklaring moet voorzien zijn van een handtekening en kopie legitimatiebewijs van de eigenaar/verhuurder. Bijvoorbeeld:

Hierbij verklaar ik _ (naam eigenaar/verhuurder) dat ik toestemming geef aan _ (naam eigenaar onderneming) om op het adres _ met ingang van _een onderneming te vestigen. In de overeenkomst staan geen beperkende bepalingen met betrekking tot onderverhuur.

_ (handtekening eigenaar/verhuurder)

Risico’s toestemmingsverklaring

Voor de eigenaar/verhuurder die toestemming geeft, zijn er aan de toestemmingsverklaring risico’s verbonden:


Alleen de eigenaar van de onderneming heeft de mogelijkheid om het zaakadres te wijzigen. De toestemmingsgever kan dit niet doen.
Bij financiële moeilijkheden van de ondernemer kunnen instanties als de Belastingdienst of incassobedrijven zich op het toestemmingsadres melden en een vordering indienen.
Alle reacties Link kopieren
ika35 schreef:
20-06-2018 20:38
Heeft geen zin als je ZZP-er bent. Het adres van de directeur/eigenaar wordt dan wel afgeschermd, maar het adres van de onderneming blijft wel zichtbaar, ook al is dat je prive-adres. Je hebt er dus niets aan, helaas...
Jawel hoor. Ik ben niet te vinden via de KVK. Mijn adres als eigenaar is netjes afgeschermd en het vestigingsadres van mijn onderneming is niet mijn privé-adres.
Ja, maar daarmee zeg je het zelf al: het vestigingsadres van je onderneming is niet je prive-adres. Je moet dan dus een zakelijke ruimte huren/kopen of het adres van iemand anders (met diens toestemming) gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
hmmm dat klinkt toch wat minder makkelijk. Mijn vestigingsadres van de onderneming is dus wel mijn privé-adres. Ik denk dat ik ga proberen om een afspraak te maken met de kvk om dit te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Vind het wel heel erg fijn dat stalker mijn huidige adres niet kent.
Alle reacties Link kopieren
ika35 schreef:
20-06-2018 20:43
Ja, maar daarmee zeg je het zelf al: het vestigingsadres van je onderneming is niet je prive-adres. Je moet dan dus een zakelijke ruimte huren/kopen of het adres van iemand anders (met diens toestemming) gebruiken.
Klopt, dat had ik ook al in de uitgebreide reactie geplakt.
Alle reacties Link kopieren
He gadverdekkie
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
20-06-2018 20:46
hmmm dat klinkt toch wat minder makkelijk. Mijn vestigingsadres van de onderneming is dus wel mijn privé-adres. Ik denk dat ik ga proberen om een afspraak te maken met de kvk om dit te bespreken.
Hieronder nog even wat er in het formulier staat dat je dan in moet leveren. Ik denk dat ze bij een afspraak weinig voor je kunnen betekenen, omdat ze hierin de procedure zullen volgen. Dit heeft te maken met het recht op informatie voor je handelspartners, en het ontzeggen van die info wordt dus niet lichtzinnig toegestaan.

VERZOEK AFSCHERMING PRIVÉ-ADRES
Ondergetekende (voornamen, naam, (voluit)):
...................................................................................................................
Geboortedatum (dag/maand/jaar):
..................................................................................................................
Woonadres (straat, postcode, plaats):
..................................................................................................................
Verzoekt hierbij op grond van artikel 51, lid 3 van het Handelsregisterbesluit zijn/haar woonadres niet (meer) kenbaar te doen zijn in het Handelsregister.
Ondergetekende is functionaris in de volgende ondernemingen (indien te weinig ruimte s.v.p. bijlage toevoegen):
1. Naam:......................................................... KvK-nummer:.......................................
2. Naam:......................................................... KvK-nummer:.......................................
3. Naam:........................................................ KvK-nummer:.................... ...................
4. Naam:........................................................ KvK-nummer:.......................................
Ondergetekende geeft onderstaand een omschrijving waaruit de waarschijnlijke dreiging bestaat:
...................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................
Ondergetekende verklaart door het ondertekenen van dit formulier dat:
a. er sprake is van waarschijnlijke dreiging
b. het woonadres niet in enig ander KvK-nummer als openbaar staat geregistreerd
c. er privé geen openbaar telefoonnummer wordt gehanteerd
d. er een verzoek is gedaan bij het betreffende college van Burgemeesters en Wethouders om het woonadres in de BRP (Basis Registratie Personen) niet aan derden te verstrekken of dat dit verzoek reeds door dit college is gehonoreerd.
De Kamer van Koophandel zal het besluit om wel of niet over te gaan tot afscherming van het privéadres schriftelijk bevestigen, waarbij de mogelijkheid bestaat bezwaar aan te tekenen tegen dit besluit binnen 6 weken na dagtekening van de brief.
Ondergetekende verklaart bovenstaande naar waarheid te hebben opgegeven.
Datum:........................... Handtekening:......................................................
Envelop schreef:
20-06-2018 20:46
hmmm dat klinkt toch wat minder makkelijk. Mijn vestigingsadres van de onderneming is dus wel mijn privé-adres. Ik denk dat ik ga proberen om een afspraak te maken met de kvk om dit te bespreken.
Ik heb er ooit talloze telefoontjes en brieven aan besteed, tot aan de directie toe, maar wet handelsregister gaat in deze boven de privacywet.
Er is maar 1 manier en dat is een nieuw bedrijf starten en het een naam geven die onherleidbaar is tot jou. Naam van huidig bedrijf wijzigen werkt niet want oude naam is tot in het oneindige vindbaar via de website van de KvK.
Bij jouw bedrijf?
Ik wil je avond niet verpesten maar een béétje stalker heeft je zo gevonden is het niet links- dan wel rechtsom. Met een bedrijf ben je altijd wel te vinden, stalker kan ook een ander laten informeren en je kan niet bij ieder telefoontje denken: klopt dit wel..?

Ik heb toevallig net nog in een ander topic geantwoord dat het in onze vrienden/familie/etc. kring absoluut not done is om iemands telefoonnr. (of adres) zonder toestemming aan een ander te geven.
Maar iemand die gevraagd werd 'hoe kwam ze eigenlijk aan je vriend zijn tel.nr.' kreeg als verklaring van een ander:
'niet zo moeilijk, dan vraag je toch gewoon aan een kennis/collega oid het tel.nr. met een smoesje en hup, je hebt zijn of haar nummer.'

Sommige mensen vinden het doodnormaal om privé gegevens van een vriend, collega of vage kennis aan een ander te geven zonder toestemming.. :(

Sterkte, stalkers zijn echt killing.. ik hoop dat het je lukt er vanaf te komen.
"vergeet" je adreswijziging op te geven aan de kvk. Natuurlijk geef je die wel door aan al je zakelijke partners. Desnoods neem je er een postbus bij.
Alle reacties Link kopieren
Mijn handelsnaam veranderen is geen optie, ik heb al teveel in deze naam geïnvesteerd. De stalker betreft iemand die geestelijk problemen heeft die redelijk snel duidelijk worden zowel in woord als in geschrift, ook mensen die mij nauwelijks kennen hebben wel door dat er iets niet klopt en ik geloof echt niet dat zij mijn adres door zullen geven. Bovendien is iedereen in mijn directe omgeving wel op de hoogte van de situatie.

Ik ben nu met meerdere dingen tegelijk bezig en merk dat ik voor de informatie die nummer zoveel geeft even moet gaan zitten om te kijken of dit van mij van toepassing kan zijn.
Lenn12345 schreef:
20-06-2018 20:52
Ik wil je avond niet verpesten maar een béétje stalker heeft je zo gevonden is het niet links- dan wel rechtsom.

Dit. Bespaar je de moeite joh, dat adres achterhaalt ze anders wel op een andere manier. Beter pak je het bij de bron aan; neem juridische stappen om het stalken te laten stoppen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
20-06-2018 21:11
Dit. Bespaar je de moeite joh, dat adres achterhaalt ze anders wel op een andere manier. Beter pak je het bij de bron aan; neem juridische stappen om het stalken te laten stoppen.
Helaas, de persoon in kwestie heeft al (meerdere) straatverboden maar dat weerhoudt haar niet. Politie pakt haar dan op soms moet ze een nacht blijven en de dag erna gaat ze weer naar huis (en zo herhaalt zich dit). Ik wil er graag alles aan doen om mijn adres zo goed mogelijk verborgen te houden en naast de kvk zie ik zelf echt geen mogelijkheid hoe ze mijn adres kan achterhalen.
envelop wijzigde dit bericht op 20-06-2018 21:19
2.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Maar de KvK heeft je adresgegevens waarschijnlijk al doorverkocht aan derden dus al zou je het kunnen laten afschermen bij de KvK dan duiken je gegevens vanzelf wel op in een of andere online bedrijvengids.

Ik snap je insteek hoor maar ik denk dat het lastig wordt. Wel klote dat je zo'n hardnekkige stalker hebt. Ik neem aan dat negeren in dit geval niet werkt? (zo ben ik van de mijne afgekomen)
Tsja, KVK maakt het helaas voor iedereen heel erg eenvoudig je adres te achterhalen. Tenzij je een bedrijfsruimte huurt, dan kun je je priveadres wel laten afschermen.
RikM schreef:
20-06-2018 21:31
Maar de KvK heeft je adresgegevens waarschijnlijk al doorverkocht aan derden dus al zou je het kunnen laten afschermen bij de KvK dan duiken je gegevens vanzelf wel op in een of andere online bedrijvengids.
Breek me de bek niet open...
Maar als TO zijn nieuwe adres nog niet heeft gemeld bij de KvK dan komt in die online gidsen overal nog het oude adres.
Alle reacties Link kopieren
Helaas, ik heb mijn adreswijziging netjes doorgegeven bij de kvk :facepalm: Zover ik zelf gevonden heb via google ben ik in twee gidsen te vinden en daar staat nu nog mijn oude adres.

Stalker heeft nog niet ontdekt dat je mijn adres via de kvk kan achterhalen aangezien ze blijkbaar vorige week op het oude adres is geweest om daar te vragen aan nieuwe bewoner en oude buren wat mijn nieuwe adres is. Gelukkig was het voor iedereen direct duidelijk dat het om een geestelijk gestoord persoon gaat en hebben zij geen adres afgegeven.

Negeren probeer ik nu twee jaar, heeft helaas nog niet het gewenste effect :-(
ika35 schreef:
20-06-2018 21:34
Breek me de bek niet open...
Maar als TO zijn nieuwe adres nog niet heeft gemeld bij de KvK dan komt in die online gidsen overal nog het oude adres.

In het geval van een woonadres krijgt de KvK een adreswijziging automatisch door via het BRP.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven