Geld & Recht alle pijlers

Mail vraagje.

22-02-2009 16:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mischien een stomme vraag maar:

Als ik outlook van mijn computer verwijder kan ik dan nog wel gewoon blijfen mailen via outlook?

Moet je outlook ingesteld hebben om via hotmail te kunnen mailen?

Ik krijg altijd zoveel spam binnen via outlook vandaar dat ik hem wil verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Outlook heeft niets met je spam te maken.

En nee, je kan niet iets blijven gebruiken wat er niet meer is. Je kan wel windows live mail gebruiken als je dat liever hebt? Lijkt een beetje op outlook en is zo te downloaden.
ik wou je uitleggen van hoe en wat, maar als ik je vraag overlees weet ik niet eens waar te beginnen.....



outlook is een programma dat het jou mogelijk maakt om de mail die binnenkomt bij jouw provider (bv. ziggo) te kunnen downloaden naar jouw computer.

als je daar spam ontvangt, ligt dat aan je e-mailaccount en niet aan het programma.....



hotmail is een webgebaseerde e-mailclient, dwz dat de mail die hier binnenkomt op de hotmailserver blijft staan en niet naar je computer downloadt.

ook hier heeft het programma niets uit te staan met de spam.



hoe komt het dat je veel spam ontvangt? omdat jij je e-mailadres overal achterlaat, bij allerlei websites die daar om vragen.

ook als jouw e-mailadres op een website staat (bv. in een gastenboek) staat, kan deze door een spammer ahw worden gefilterd en misbruikt worden voor spam.



wat kun je het beste doen:

vraag bij je provider een nieuw e-mailadres aan en geef deze alleen aan instanties (zoals bv. je bank ) en mensen die je vertrouwt op dit gebied.

maak een nieuwe hotmailaccount aan en gebruik die voor onzindingen zoals testjes invullen en bol.com en weet ik wat.



ik hoop dat je hier wat aan hebt, anders hoor ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
outlook is een programma dat het jou mogelijk maakt om de mail die binnenkomt bij jouw provider (bv. ziggo) te kunnen downloaden naar jouw computer.

als je daar spam ontvangt, ligt dat aan je e-mailaccount en niet aan het programma.....



Dus als ik oulook van mijn computer verwijder kan de spam die normaal binnenkomt via mijn email account niet meer op mijn computer komen klopt dat?



En als ik outlook van mijn computer verwijder kan ik wel gewoon mijn hotmail gebruiken klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
als je hotmail gebruikt zul je in moeten loggen op www.hotmail.com om je emaIL te bekijken als je outlook verwijderd.



Verder als je outlook hebt verwijderd betekend dat niet dat je van de Spam verlost bent.

Dat word naar hotmail verstuurd en zul je dus ook gewoon in je mail lijst zien als je hotmail opent.

Alleen zal het dan in je spam berichtenmap staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2615 schreef op 22 februari 2009 @ 16:42:





Dus als ik oulook van mijn computer verwijder kan de spam die normaal binnenkomt via mijn email account niet meer op mijn computer komen klopt dat?



En als ik outlook van mijn computer verwijder kan ik wel gewoon mijn hotmail gebruiken klopt dat?





Je kan ook gewoon je emailaccount uit outlook halen, dan krijg je geen emails meer binnen en dus ook geen spam. (Wat dus echt NIET aan outlook ligt maar aan je emailadres en instellingen)

Je kan ook in outlook instellingen maken om spam automatisch naar een spambox te verplaatsen, ik zou zelf nooit voor automatisch verwijderen doen aangezien filters nooit 100% goed werken en dus ook legitieme mails zou verwijderen.



Ja je kan hotmail blijven kijken, door gewoon naar de website te gaan



Ik zou outlook niet verwijderen, zit namelijk ingebakken in Windows of in je office pakket.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn e-mail account verwijderd uit outlook,( daar had ik nog niet aan gedacht).

Bij hotmail ontvang ik nooit spam. ook niet in de map ongewenst ofzo.
dat ligt er dus echt aan waar jij je e-mailadres uitgeeft.....
quote:lisa2615 schreef op 22 februari 2009 @ 16:42:

Dus als ik oulook van mijn computer verwijder kan de spam die normaal binnenkomt via mijn email account niet meer op mijn computer komen klopt dat?



En als ik outlook van mijn computer verwijder kan ik wel gewoon mijn hotmail gebruiken klopt dat?



het helpt wel als je mijn verhaal ook echt leest.

wat je nu net vraagt heb ik ervoor uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2615 schreef op 22 februari 2009 @ 17:00:

Ik heb mijn e-mail account verwijderd uit outlook,( daar had ik nog niet aan gedacht).

Bij hotmail ontvang ik nooit spam. ook niet in de map ongewenst ofzo.



Nou ik heb toch zo het idee dat je meerdere emailadressen hebt. Want hoe kan het nu dat je geen spam binnenkrijgt op hotmail en wel in outlook? Of er staat in Hotmail een speciale Spam-map die je nooit inkijkt!!

Misschien kun je eens controleren op welk mailadres die spam binnenkomt.
Alle reacties Link kopieren
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
hahaha valt mee, hoor!

ben alleen toevallig al een paar dagen aan het rondlezen op deze site en dit lijkt er net een beetje teveel op...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven