Geld & Recht
alle pijlers
Zending aan de deur geweigerd, nu pakket kwijt
maandag 25 juni 2018 16:47
Midden april heb ik een bestelling gedaan bij een kleding webshop. Was een flinke bestelling en gekozen voor achteraf betalen. Na zo'n 3 weken was het pakket nog steeds niet verstuurd en wilde ik de bestelling annuleren. Dat kon niet meer want het was ineens verzonden.
Maar goed, ik wilde het niet meer en ik heb toen besloten om de zending aan de deur te weigeren zodat ik geen retourkosten hoefde te betalen.
Dat was op 18 mei trouwens.
Nu kreeg ik afgelopen vrijdag ineens een betalingsherinnering. Dus ik controleer de DHL t&t en zie dat het pakket nog steeds op 'sorteren' staat.
Gebeld met de webshop en die zeggen nu dat het mijn verantwoordelijkheid is en dat ik de rekening eerst moet betalen. Als de zending alsnog bij hun binnenkomt, krijg ik mijn geld terug.
Maar goed, ik heb het pakket nooit in mijn bezit gehad en ben nu ook niet van plan om ruim €300,- te betalen. Volgens mij is het pakket niet mijn verantwoordelijkheid toch?
Wat te doen?
Maar goed, ik wilde het niet meer en ik heb toen besloten om de zending aan de deur te weigeren zodat ik geen retourkosten hoefde te betalen.
Dat was op 18 mei trouwens.
Nu kreeg ik afgelopen vrijdag ineens een betalingsherinnering. Dus ik controleer de DHL t&t en zie dat het pakket nog steeds op 'sorteren' staat.
Gebeld met de webshop en die zeggen nu dat het mijn verantwoordelijkheid is en dat ik de rekening eerst moet betalen. Als de zending alsnog bij hun binnenkomt, krijg ik mijn geld terug.
Maar goed, ik heb het pakket nooit in mijn bezit gehad en ben nu ook niet van plan om ruim €300,- te betalen. Volgens mij is het pakket niet mijn verantwoordelijkheid toch?
Wat te doen?
maandag 25 juni 2018 16:50
maandag 25 juni 2018 16:53
Voor mijn gevoel handelt de webshop correct, zij hebben het pakket verzonden voordat je de bestelling geannuleerd had, en dus had je het op de normale wijze moeten retourneren en niet weigeren. Punt is, ik zie niet waar de webshop fout heeft gehandeld en door het pakket te weigeren heb je zelf geen (retour)verzendbewijs. Hopen maar dat de pakketservice het pakket nog weet op te duikelen, ik kan me voorstellen dat geweigerde retourzendingen minder prioriteit hebben dan normale pakketpost.
maandag 25 juni 2018 17:03
Bij mij was een tijdje geleden een DHL-pakket dat ik moest ontvangen echt zoek geraakt. Bij de tracker stond dat er onbekende vertraging was.
Ik heb hiervoor contact gehad met de DHL, die gaven aan dat alleen de verzender van het pakket actie in kan zetten om het op te sporen. Daar moet jij dan denk ik ook zijn.
(mijn pakket was verpakkingloos aangetroffen en vervolgens verzonden naar een 'algemeen' adres van de vereniging waar het heen moest, daar had iemand het aangenomen en neergezet zonder mij in te lichten, is uiteindelijk goedgekomen)
Ik heb hiervoor contact gehad met de DHL, die gaven aan dat alleen de verzender van het pakket actie in kan zetten om het op te sporen. Daar moet jij dan denk ik ook zijn.
(mijn pakket was verpakkingloos aangetroffen en vervolgens verzonden naar een 'algemeen' adres van de vereniging waar het heen moest, daar had iemand het aangenomen en neergezet zonder mij in te lichten, is uiteindelijk goedgekomen)
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
maandag 25 juni 2018 17:03
Webshop kan dat wel anders zien maar het staat toch echt in hun contract met DHL plus bij elke verzendopdracht moet er volgens mij ook nog akkoord worden gegaan met de voorwaarden....
Vraag ze eerst maar eens naar het bewijs dat jij de zending hebt aangenomen. Is er niet....
Vraag ze eerst maar eens naar het bewijs dat jij de zending hebt aangenomen. Is er niet....
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
maandag 25 juni 2018 17:06
Nee, heb het pakket niet eens aangeraakt. De bezorger heeft het meteen meegenomen. Het is gewoon nooit in mijn bezit geweest dus volgens mij kan het dan ook nooit mijn verantwoordelijkheid zijn.
Ik kan ook met de t&t zien dat het pakket terug is gegaan en ergens in Duitsland moet zijn.
maandag 25 juni 2018 17:12
maandag 25 juni 2018 17:14
Achteraf betalen staat los van of een pakket al dan niet bezorgd is. Dat zijn twee verschillende dingen. Je kon de bestelling niet meer annuleren, dan kun je niet zelf besluiten dat je het dan niet aanneemt en op die manier alsnog je zin krijgt én ook nog eens onder de retourkosten uitkomt. Je had het beter kunnen ontvangen en dan formeel retouren. Daar heb je nu natuurlijk niets meer aan.
Je kunt via de webshop (de verzender) een onderzoek in laten stellen. Jij kunt dat inderdaad niet, want jij bent niet de verzender. Het pakket is heus nog wel ergens.
Je kunt via de webshop (de verzender) een onderzoek in laten stellen. Jij kunt dat inderdaad niet, want jij bent niet de verzender. Het pakket is heus nog wel ergens.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 17:16
24.75% gewijzigd
maandag 25 juni 2018 17:18
Heb je de zending zo retour gegeven?Boheme schreef: ↑25-06-2018 17:06Nee, heb het pakket niet eens aangeraakt. De bezorger heeft het meteen meegenomen. Het is gewoon nooit in mijn bezit geweest dus volgens mij kan het dan ook nooit mijn verantwoordelijkheid zijn.
Ik kan ook met de t&t zien dat het pakket terug is gegaan en ergens in Duitsland moet zijn.
er is een poging tot afleveren gedaan en je hebt hem niet aangenomen?
maandag 25 juni 2018 17:20
Als ik zo een beetje google, dan heb ik niks gedaan wat niet mag.
https://www.google.nl/amp/s/www.webwink ... osten/amp/
https://www.google.nl/amp/s/www.webwink ... osten/amp/
maandag 25 juni 2018 17:25
Dit zou ik ook gedaan hebben, maar ik denk dat TO niets te vrezen heeft. Het kon niet geleverd worden, dus retour gegaan. TO heeft nergens voor getekend, er is geen bewijs.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 25 juni 2018 17:26
Beetje lullig misschien maar ik krijg toch het "onderste uit de kan deksel" gevoel Je besteld voor een flink bedrag, bedenkt je dan en stuurt het niet retour met alle voordelen vandien maar gaat weigeren om een paar euro te besparen. Had het pakket nou gewoon aangenomen en wat gekocht hé Waarom bestel je eigenlijk zo veel als je het eigenlijk toch niet wil.