Geld & Recht alle pijlers

Zending aan de deur geweigerd, nu pakket kwijt

25-06-2018 16:47 59 berichten
Midden april heb ik een bestelling gedaan bij een kleding webshop. Was een flinke bestelling en gekozen voor achteraf betalen. Na zo'n 3 weken was het pakket nog steeds niet verstuurd en wilde ik de bestelling annuleren. Dat kon niet meer want het was ineens verzonden.

Maar goed, ik wilde het niet meer en ik heb toen besloten om de zending aan de deur te weigeren zodat ik geen retourkosten hoefde te betalen.
Dat was op 18 mei trouwens.

Nu kreeg ik afgelopen vrijdag ineens een betalingsherinnering. Dus ik controleer de DHL t&t en zie dat het pakket nog steeds op 'sorteren' staat.
Gebeld met de webshop en die zeggen nu dat het mijn verantwoordelijkheid is en dat ik de rekening eerst moet betalen. Als de zending alsnog bij hun binnenkomt, krijg ik mijn geld terug.

Maar goed, ik heb het pakket nooit in mijn bezit gehad en ben nu ook niet van plan om ruim €300,- te betalen. Volgens mij is het pakket niet mijn verantwoordelijkheid toch?

Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Huh? Achteraf betalen, maar je hebt inmiddels betaald?
Welke webshop is het?
Nee, niet jouw verantwoordelijkheid, maar van de zender.
KyloRen schreef:
25-06-2018 16:48
Huh? Achteraf betalen, maar je hebt inmiddels betaald?
Welke webshop is het?
Nee, ik heb niet betaald en dat wil ik ook niet doen eigenlijk.

Gaat om POMPdeLUX trouwens, die zit in Denemarken maar heeft ook gewoon een Nederlandse website en klantenservice.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn gevoel handelt de webshop correct, zij hebben het pakket verzonden voordat je de bestelling geannuleerd had, en dus had je het op de normale wijze moeten retourneren en niet weigeren. Punt is, ik zie niet waar de webshop fout heeft gehandeld en door het pakket te weigeren heb je zelf geen (retour)verzendbewijs. Hopen maar dat de pakketservice het pakket nog weet op te duikelen, ik kan me voorstellen dat geweigerde retourzendingen minder prioriteit hebben dan normale pakketpost.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon de factuur betwisten omdat je bij de deur geweigerd hebt, als het goed is, is dit ook bekend bij DHL.
Hoe of wat verder moeten zij maar uitzoeken met DHL.
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
25-06-2018 16:50
Nee, ik heb niet betaald en dat wil ik ook niet doen eigenlijk.

Gaat om POMPdeLUX trouwens, die zit in Denemarken maar heeft ook gewoon een Nederlandse website en klantenservice.
offtopic maar leuke webshop (Y)
Maar punt is... Volgens DHL ben ik niet de verzender en kan ik geen onderzoek laten starten maar alleen de webshop kan dat aangezien zij met DHL een overeenkomst hebben, niet ik dus.

Webshop ziet dat anders.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was een tijdje geleden een DHL-pakket dat ik moest ontvangen echt zoek geraakt. Bij de tracker stond dat er onbekende vertraging was.
Ik heb hiervoor contact gehad met de DHL, die gaven aan dat alleen de verzender van het pakket actie in kan zetten om het op te sporen. Daar moet jij dan denk ik ook zijn.

(mijn pakket was verpakkingloos aangetroffen en vervolgens verzonden naar een 'algemeen' adres van de vereniging waar het heen moest, daar had iemand het aangenomen en neergezet zonder mij in te lichten, is uiteindelijk goedgekomen)
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren
Webshop kan dat wel anders zien maar het staat toch echt in hun contract met DHL plus bij elke verzendopdracht moet er volgens mij ook nog akkoord worden gegaan met de voorwaarden....

Vraag ze eerst maar eens naar het bewijs dat jij de zending hebt aangenomen. Is er niet....
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Maar je hebt toch niet getekend voor ontvangst?
popita schreef:
25-06-2018 17:03
Maar je hebt toch niet getekend voor ontvangst?
Nee, heb het pakket niet eens aangeraakt. De bezorger heeft het meteen meegenomen. Het is gewoon nooit in mijn bezit geweest dus volgens mij kan het dan ook nooit mijn verantwoordelijkheid zijn.

Ik kan ook met de t&t zien dat het pakket terug is gegaan en ergens in Duitsland moet zijn.
Dan zou ik me niet teveel zorgen maken. De webshop zoekt de makkelijkste weg. Misschien even advies inwinnen hoe je ze het beste kunt antwoorden.
Boheme schreef:
25-06-2018 16:59
Maar punt is... Volgens DHL ben ik niet de verzender en kan ik geen onderzoek laten starten maar alleen de webshop kan dat aangezien zij met DHL een overeenkomst hebben, niet ik dus.

Webshop ziet dat anders.

Heb je een track en trace nummer gekregen?
Achteraf betalen staat los van of een pakket al dan niet bezorgd is. Dat zijn twee verschillende dingen. Je kon de bestelling niet meer annuleren, dan kun je niet zelf besluiten dat je het dan niet aanneemt en op die manier alsnog je zin krijgt én ook nog eens onder de retourkosten uitkomt. Je had het beter kunnen ontvangen en dan formeel retouren. Daar heb je nu natuurlijk niets meer aan.

Je kunt via de webshop (de verzender) een onderzoek in laten stellen. Jij kunt dat inderdaad niet, want jij bent niet de verzender. Het pakket is heus nog wel ergens.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 17:16
24.75% gewijzigd
Star² schreef:
25-06-2018 17:12
Heb je een track en trace nummer gekregen?
Niet een nieuwe. De t&t die ik van de webshop heb gekregen is nog steeds te volgen.
Boheme schreef:
25-06-2018 17:16
Niet een nieuwe. De t&t die ik van de webshop is nog steeds te volgen.

Maar daar staat dus niet zwart op wit dat jij de zending geweigerd hebt?
Boheme schreef:
25-06-2018 17:06
Nee, heb het pakket niet eens aangeraakt. De bezorger heeft het meteen meegenomen. Het is gewoon nooit in mijn bezit geweest dus volgens mij kan het dan ook nooit mijn verantwoordelijkheid zijn.

Ik kan ook met de t&t zien dat het pakket terug is gegaan en ergens in Duitsland moet zijn.
Heb je de zending zo retour gegeven?
er is een poging tot afleveren gedaan en je hebt hem niet aangenomen?
Als ik zo een beetje google, dan heb ik niks gedaan wat niet mag.

https://www.google.nl/amp/s/www.webwink ... osten/amp/
Star² schreef:
25-06-2018 17:17
Maar daar staat dus niet zwart op wit dat jij de zending geweigerd hebt?
Daar staat dat de zending niet bezorgd kon worden en retour is gegaan.
8102 schreef:
25-06-2018 17:18
Heb je de zending zo retour gegeven?
er is een poging tot afleveren gedaan en je hebt hem niet aangenomen?
Klopt, de bezorgt heeft de zending meteen retour genomen. Ik heb het dus niet aangenomen.
Boheme schreef:
25-06-2018 17:21
Daar staat dat de zending niet bezorgd kon worden en retour is gegaan.
Waarom heb je het niet via de gewone manier gedaan? Dat was toch een kleine moeite geweest? Aanpakken en naar postkantoor retour doen?
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
25-06-2018 17:22
Waarom heb je het niet via de gewone manier gedaan? Dat was toch een kleine moeite geweest? Aanpakken en naar postkantoor retour doen?
Dit zou ik ook gedaan hebben, maar ik denk dat TO niets te vrezen heeft. Het kon niet geleverd worden, dus retour gegaan. TO heeft nergens voor getekend, er is geen bewijs.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Beetje lullig misschien maar ik krijg toch het "onderste uit de kan deksel" gevoel Je besteld voor een flink bedrag, bedenkt je dan en stuurt het niet retour met alle voordelen vandien maar gaat weigeren om een paar euro te besparen. Had het pakket nou gewoon aangenomen en wat gekocht hé Waarom bestel je eigenlijk zo veel als je het eigenlijk toch niet wil.
8102 schreef:
25-06-2018 17:22
Waarom heb je het niet via de gewone manier gedaan? Dat was toch een kleine moeite geweest? Aanpakken en naar postkantoor retour doen?
Weigeren aan de deur kan en mag prima en is een nog kleinere moeite.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven