Geld & Recht alle pijlers

Prijs jurkje

04-07-2018 21:33 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb online een jurkje besteld, was in de uitverkoop voor €27,95
Vandaag ontvangen en blijkbaar is hij uit de winkelvoorraad gevist met een actie sticker erop van €17,95!

Verder rook het jurkje enorm naar parfum, echt alsof hij al een hele dag gedragen is door iemand.
Nu krijg ik de geur er wel uit, maar dat tientje verschil zit me toch niet lekker.

Mag ik die €10 euro terug verwachten? Het jurkje is al betaald. Vreemd dat hij online (met korting) €27,95 kost, maar als je hem in de winkel koopt een tientje goedkoper.
anoniem_303677 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 21:37
Reden: Auto correct
0.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik zelf echt een punt van maken bij de klantenservice. Willen ze niets verrekenen? Dan zou ik het terugsturen.
Maar dat is een principekwestie waar je natuurlijk wel alleen jezelf mee hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wat is betaald? Even mailen lijkt me.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Urine?

Dan ging ie bij mij meteen retour afzender.
Bijzondere typo.

Maar je kunt het altijd vragen natuurlijk. Winkels zijn overigens niet verplicht om online dezelfde prijzen aan te houden als in hun fysieke winkel.
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
04-07-2018 21:37
Bijzondere typo.

Maar je kunt het altijd vragen natuurlijk. Winkels zijn overigens niet verplicht om online dezelfde prijzen aan te houden als in hun fysieke winkel.
Ze heeft deze van de online winkel met een kaartje met 17,95 er nog aan. Geen fysieke winkel aan te pas gekomen toch?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens een foto maken van jurk met kaartje en van de online betaling (27,95) en die allebei meesturen. In de mail benoemen dat de jurk naar parfum ruikt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
04-07-2018 21:39
Ze heeft deze van de online winkel met een kaartje met 17,95 er nog aan. Geen fysieke winkel aan te pas gekomen toch?
O ja, het is blijkbaar al bedtijd voor mij. O_o
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
04-07-2018 21:42
O ja, het is blijkbaar al bedtijd voor mij. O_o
:proud:

Ik dacht dat ik het niet goed begreep.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso zou ik het echt niet prettig vinden te weten dat iemand die jurk zolang aan heeft gehad dat hij naar diegene haar parfum ruikt dus daarom alleen al zou die terug gaan.En over dat 10 tje verschil zou ik ook bellen/mailen
Alle reacties Link kopieren
Haha ja mijn telefoon maakte “urine” van “jurkje” heb het aangepast :)

Ik wil het jurkje eigenlijk niet terugsturen, was nergens meer te krijgen.

Ze hebben ook een fysieke winkel en daar is het artikel dus vandaan geplukt.
Ik snap wel dat ze andere prijzen mogen hanteren online en in fysieke winkel) doet h&m ook. Maar ze vallen wel door de mand door het artikel dan op te sturen met de actie sticker er nog op, haal dat er dan af denk ik dan.

Ik heb ooit in een winkel gewerkt en daar gold; de prijs die erop zit is de verkoopprijs ookal is het fout gelabeld. Dus hopelijk werkt dit ook zo.

Ik heb dus nu een foto gemaakt van de factuur (€27,95 die al is betaald) en een foto van het kaartje met actiesticker van €17,95.
Gemaild en nu maar afwachten. De parfumwalm heb ik ook benoemd in de mail.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig. Ik had dit laatst ook. Jurkje online gekocht met 30% korting. Krijg ik m opgestuurd met een sticker van 50% korting. Denk hetzelfde verhaal als bij jou. Was er anders wel achter aan gegaan, want het was een duur jurkje en dan scheel t nogal, maar de hele naad bij de mouw lag open dus moest ‘m sowieso retour sturen... maar ik vond het ook heel raar van dat prijsverschil.
Je hebt natuurlijk winkels waar personeel zelf de kleding moet dragen en dit aan het eind van de dag terughangt.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft de parfumgeur: als je het jurkje toevallig bij Stradivarius hebt besteld dan kan dat wel kloppen, er hangt altijd een heel sterke parfumgeur in hun winkels en de kleding die ik er heb gekocht ruikt daar ook naar. In dat geval komt het dus in ieder geval niet doordat iemand hem gedragen heeft ;-)
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
05-07-2018 07:22
Je hebt natuurlijk winkels waar personeel zelf de kleding moet dragen en dit aan het eind van de dag terughangt.
Ja klopt maar deze moet dan worden gestoomd. Dat is hier duidelijk niet gedaan.
Chickeletta schreef:
05-07-2018 08:43
Ja klopt maar deze moet dan worden gestoomd. Dat is hier duidelijk niet gedaan.
Sommige zaken doen dat niet. Bij aankomst trekken ze kleding uit de winkel aan en bij vertrek gaat die kleding weer de winkel in. Bij een sieradenzaak,duits merk die failliet is gegaan,moest dat idem dito met sieraden.
Alle reacties Link kopieren
En TO, heb je reactie gekregen op je mailtje?
Brommerpech
Anders retourneren in de winkel en daarna gelijk weer kopen tegen de lagere prijs.
Je bent akkoord gegaan met de prijs tijdens de aanschaf van het artikel, dus kan je wettelijk niets doen. Ik denk wel dat de winkel jou wil compenseren, puur uit klantvriendelijkheid. Ik zou dus gewoon even bellen of mailen.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het tientje terug, echt fijn!
Goede service van de winkel dus!
Alle reacties Link kopieren
Chickeletta schreef:
10-07-2018 21:54
Ik krijg het tientje terug, echt fijn!
Goede service van de winkel dus!
Goed zeg! Die hebben er een vaste klant bij!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Chickeletta schreef:
10-07-2018 21:54
Ik krijg het tientje terug, echt fijn!
Goede service van de winkel dus!
Dank voor je update en inderdaad goede service.
Brommerpech
Alle reacties Link kopieren
zomaarwat schreef:
05-07-2018 07:49
Wat betreft de parfumgeur: als je het jurkje toevallig bij Stradivarius hebt besteld dan kan dat wel kloppen, er hangt altijd een heel sterke parfumgeur in hun winkels en de kleding die ik er heb gekocht ruikt daar ook naar. In dat geval komt het dus in ieder geval niet doordat iemand hem gedragen heeft ;-)
idem met Abercrombie
Chickeletta schreef:
10-07-2018 21:54
Ik krijg het tientje terug, echt fijn!
Goede service van de winkel dus!
Fijn. Gebeurd wel vaker. Goed dat je het hebt gevraagd.

Ik zie overigens ook regelmatig kleding van eerder seizoen of jaar ineens voor volle prijs opnieuw in rek hangen in sommige winkels. Blijkt het net een ander naadje te zijn bijvoorbeeld.
Mijn ervaring met de meeste webshops is dat ze goede service geven.

Zalando heeft een 100 dagen-retour beleid en ik heb nu al vaker meegemaakt dat het artikel dat ik kocht (en hield) binnen die termijn verder werd afgeprijst. Een belletje en je krijgt het verschil teruggestort.

Laatsts kocht ik er een jurkje dat ik met 30,- euro korting bij een andere webshop zag. Print screen gemaakt en doorgemaild en ze maakten die 30,- naar me over.

Bij Belloya had ik bij mijn eerste bestelling (die ik volledig retourneerde) een kaart met 10% korting gekregen. Die zag ik pas toen ik de tweede bestelling (die ik wel hield) a had gedaan. Ook mailtje gestuurd en 10% korting alsnog gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven