Geld & Recht alle pijlers

Spaarverzekering Dela

07-07-2018 11:44 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met de spaarverzekering van Dela? Ik wil wat meer rendement uit mijn spaargeld halen, maar niet al teveel risico lopen. Ik weet dat het niet onder het depositogarantiestelsel valt, maar wel onder de nationale opvangregeling voor verzekeraars. Als ik het zo lees is de kans behoorlijk klein dat je je geld niet terug krijgt. Is er iemand die dit aandurft/ heeft gedurfd?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik. Ik heb er wel vertrouwen in dat Dela het nog een tijdje uitzingt. En mocht dat toch niet zo zijn, dan baal ik vreselijk van dat geld dat ik kwijt zou zijn, maar dan is het ook niet het einde van de wereld.
Alle reacties Link kopieren
Uitvaartverzekeraars zijn zo'n beetje de grootste oplichters die er in dit land rondlopen. En aangezien ze (veel) meer rente betalen als anderen, zal er ongetwijfeld een flinke adder onder het gras zitten, die we nu nog niet weten.
Maar op zeker dat je opgelicht wordt!
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
07-07-2018 13:35
Maar op zeker dat je opgelicht wordt!

Altijd fijn, zo'n goed onderbouwd betoog van iemand die er verstand van heeft. :nooo: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
07-07-2018 13:35
Uitvaartverzekeraars zijn zo'n beetje de grootste oplichters die er in dit land rondlopen. En aangezien ze (veel) meer rente betalen als anderen, zal er ongetwijfeld een flinke adder onder het gras zitten, die we nu nog niet weten.
Maar op zeker dat je opgelicht wordt!
Ik hoop dat je die opmerking over oplichten kunt funderen. Ongefundeerd beschuldigen van oplichting is nl. strafbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit sinds 2 jaar bij Dela. Niks oplichting, gewoon transparant met de kosten en risico’s.

Wel jammer dat je je nu pas wil aanmelden, want ze hebben de hoogte van de rente en de voorwaarden aangepast. Wel is het nog steeds een stuk rendabeler dan een gewone spaarrekening met een zeer minimaal risico.

Veel mensen schrikt het af dat het niet onder het depositogarantiestelsel valt, maar ik heb me er behoorlijk in verdiept. Dela is geen bank die ‘omvalt’ maar een verzekeraar met langlopende contracten dus van een bankrun (als iedereen tegelijk zijn geld van de rekening haalt) kan geen sprake zijn.

Daarbij is Dela marktleider, breiden ze elk jaar uit en maken ze de laatste jaren vooral winst. Dit jaar heb ik bovenop de rente van 2,75% nog een winstdeling van 0,67% ontvangen. Dit kunnen ze bieden omdat ze over het algemeen vrij succesvol beleggen in aandelen en vastgoed.

Conclusie: Het product is erg veilig en betrouwbaar. Gewoon elk jaar in juli de jaarcijfers even bekijken. Zolang ze uitbreiden en allerlei sponsoringen doen is er helemaal niks aan het handje.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
07-07-2018 13:35
Uitvaartverzekeraars zijn zo'n beetje de grootste oplichters die er in dit land rondlopen. En aangezien ze (veel) meer rente betalen als anderen, zal er ongetwijfeld een flinke adder onder het gras zitten, die we nu nog niet weten.
Maar op zeker dat je opgelicht wordt!
Haha goed verhaal! Kom nu eens met goede argumenten?

To, heb je het over een uitvaartverzekering of een spaardeposito? Er zit wel verschil in. Misschien even goed naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er niet bij stilgestaan dat dit bij Dela ook deden. Vind het er inderdaad ook niet verkeerd uitzien maar daarentegen vind ik ook dat het wel erg weinig rendement geeft voor iets waar je minimaal 10 jaar niet aankunt.
Ja meer rente dan bij spaarrekening op dit moment ( 0,5 bij ING , dela 2 % ) .
Ik denk dat er meer rendement mogelijk is dan dit bij bv lijfrentepolis.( beleggen) Hier loop je ook wel wat risico maar er zijn er ook waar je inleg gegarandeerd is. Wij hebben hier destijds voor gekozen.
love2dance wijzigde dit bericht op 07-07-2018 21:29
Reden: Automatisch aanvullen maakt rare woorden....
1.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
07-07-2018 21:20
Haha goed verhaal! Kom nu eens met goede argumenten?

To, heb je het over een uitvaartverzekering of een spaardeposito? Er zit wel verschil in. Misschien even goed naar kijken.

Staat toch duidelijk spaarverzekering?

Thanx voor de reacties...
Alle reacties Link kopieren
LeLe schreef:
07-07-2018 22:34
Staat toch duidelijk spaarverzekering?

Thanx voor de reacties...
Ik heb toch maar even voor je gekeken op de site van Dela. Er staat staat inderdaad duidelijk dat ze het een spaarverzekering noemen maar is het eigenlijk een deposito. Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Ik had je best willen adviseren maar je reactie komt niet zo vriendelijk over.
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
08-07-2018 09:00
Ik heb toch maar even voor je gekeken op de site van Dela. Er staat staat inderdaad duidelijk dat ze het een spaarverzekering noemen maar is het eigenlijk een deposito. Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Ik had je best willen adviseren maar je reactie komt niet zo vriendelijk over.

TO is helemaal niet onvriendelijk. Het product is gewoon een spaarverzekering, dat is juist GEEN spaardeposito en een uitvaartverzekering heeft er al helemaal niks mee te maken.

Het belangrijkste verschil tussen een spaardeposito en een spaarverzekering is (en tevens de reden van dit topic) dat het deposito onder het depositogarantiestelsel valt en je verzekerd bent van maximaal 100.000 euro. Het ander is een spaar-verzekeringsproduct en krijgen de nabestaanden 110% van het bedrag uitgekeerd bij overlijden van de verzekeringnemer.

Daarbij kun je bij de spaarverzekering bijstorten (wat het product aantrekkelijk maakt) en bij een deposito leg je eenmalig een bedrag in.

Verder zijn er behoorlijk wat spaardeposito’s die de rente bijschrijven op de spaarrekening i.p.v. het deposito wat inhoudt dat je niet profiteert van het rente op rente effect. Dit is bij Dela wel het geval.
love2dance schreef:
07-07-2018 21:27
Ik had er niet bij stilgestaan dat dit bij Dela ook deden. Vind het er inderdaad ook niet verkeerd uitzien maar daarentegen vind ik ook dat het wel erg weinig rendement geeft voor iets waar je minimaal 10 jaar niet aankunt.
Ja meer rente dan bij spaarrekening op dit moment ( 0,5 bij ING , dela 2 % ) .
Ik denk dat er meer rendement mogelijk is dan dit bij bv lijfrentepolis.( beleggen) Hier loop je ook wel wat risico maar er zijn er ook waar je inleg gegarandeerd is. Wij hebben hier destijds voor gekozen.
De uitkering van jouw lijfrente valt in box1.

Kun je er fijn inkomstenbelasting over gaan betalen...
Alle reacties Link kopieren
love2dance schreef:
07-07-2018 21:27
Ik had er niet bij stilgestaan dat dit bij Dela ook deden. Vind het er inderdaad ook niet verkeerd uitzien maar daarentegen vind ik ook dat het wel erg weinig rendement geeft voor iets waar je minimaal 10 jaar niet aankunt.
Ja meer rente dan bij spaarrekening op dit moment ( 0,5 bij ING , dela 2 % ) .
Ik denk dat er meer rendement mogelijk is dan dit bij bv lijfrentepolis.( beleggen) Hier loop je ook wel wat risico maar er zijn er ook waar je inleg gegarandeerd is. Wij hebben hier destijds voor gekozen.
Ze zegt dat ze juist niet teveel risico wil lopen. Dan zou ik beleggen afraden. Lijfrentepolis/banksparen is alleen interssant voor aanvulling pensioen, dat maak ik niet uit haar verhaal op.

Je kan wel bij het geld, maar dan betaal je 150 euro aan opnamekosten. Ik heb in 2 jaar tijd 670 euro aan rente ontvangen dus dat is te overzien. Een lijfrentepolis afkopen is belastingtechnisch zeer onvoordelig. Kan met de revisierente van 20% en inkomstenbelasting oplopen tot wel 70% van de poliswaarde.
Alle reacties Link kopieren
Mellona schreef:
08-07-2018 09:33
De uitkering van jouw lijfrente valt in box1.

Kun je er fijn inkomstenbelasting over gaan betalen...
Ligt eraan wanneer het uitbetaald word. Na pensioen is het box 3 ( bij ons dus) Ondertussen is premie aftrekbaar. Tuurlijk word ook de belastingdienst er rijker van ben ik mij van bewust maar bij welke vorm van sparen niet?
Zelfs in het ongunstigste geval houden we meer over dan met gewoon sparen.
Alle reacties Link kopieren
FireMe schreef:
07-07-2018 19:59
Ik zit sinds 2 jaar bij Dela. Niks oplichting, gewoon transparant met de kosten en risico’s.

Wel jammer dat je je nu pas wil aanmelden, want ze hebben de hoogte van de rente en de voorwaarden aangepast. Wel is het nog steeds een stuk rendabeler dan een gewone spaarrekening met een zeer minimaal risico.

Veel mensen schrikt het af dat het niet onder het depositogarantiestelsel valt, maar ik heb me er behoorlijk in verdiept. Dela is geen bank die ‘omvalt’ maar een verzekeraar met langlopende contracten dus van een bankrun (als iedereen tegelijk zijn geld van de rekening haalt) kan geen sprake zijn.

Daarbij is Dela marktleider, breiden ze elk jaar uit en maken ze de laatste jaren vooral winst. Dit jaar heb ik bovenop de rente van 2,75% nog een winstdeling van 0,67% ontvangen. Dit kunnen ze bieden omdat ze over het algemeen vrij succesvol beleggen in aandelen en vastgoed.

Conclusie: Het product is erg veilig en betrouwbaar. Gewoon elk jaar in juli de jaarcijfers even bekijken. Zolang ze uitbreiden en allerlei sponsoringen doen is er helemaal niks aan het handje.

Bij mij idem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven