Geld & Recht alle pijlers

Te hoog aangeslagen hoogheemraadschap

25-02-2009 21:30 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
beste allemaal,



Op dit moment weet ik even niet meer wat ik moet doen. Voor 2007 en 2008 ben ik aangeslagen door een hoogheemraadschap voor ingezetenenomslag en verontreinigingsheffing. 1 Keer voor de ingezetenenomslag en drie vervuilingseenheden voor de verontreinigingsheffing. Ik heb bezwaar aangetekend want ik woon hier als sinds ik mijn huis kocht alleen.

Daar heb ik voor 1 jaar (2008) bericht op gehad dat het iets (ik geloof 25 euro) werd verlaagd. Ik moet volgens mij betalen:

2007: 66,87 euro ipv 183,57

2008: 114,00 euro ipv 254,50



Ik heb een maand geleden een herinnering gehad waarna ik heb wederom bezwaar heb aangetekend nadat ik eerst bij de gemeenten ben geweest om uit te zoeken hoe dat zit. Blijkbaar stonden hier al sinds ik het huis kocht mensen ingeschreven die ik niet ken en waarvan ik echt niet wist dat ze bij de GBA nog ingeschreven stonden. Zij hebben zich nooit uitgeschreven en daardoor moet ik nu dik 400 euro betalen ipv 180. De gemeente kan mij ook niet verder helpen, maar ik heb in mijn bezwaar 'bewijsstukken' aangeleverd dat ik bij de gemeente maar voor 1 persoon betaal (rioolrecht en afvalstoffenheffing). Vandaag kreeg ik tot mijn grote schrik een aanmaning, en ik MOET binnen 10 dagen betalen. Ik wil best betalen maar niet voor mensen die hier nooit hebben gewoond. De vorige keer (begin februari) heb ik gebeld met de vraag wat ik moet doen, dat was wederom een bezwaar aantekenen. Verder konden ze mij niet helpen. Dat heeft dus niet geholpen, ik ga morgen maar weer bellen en zeggen dat ik best wil betalen maar niet het volledige bedrag.



Mijn vraag is: wat kan ik nog meer doen??? Mijn rechtsbijstand inschakelen? Wel het bedrag betalen wat ik denk dat ik moet betalen? Ik heb geen zin in extra kosten voor herinneringen en deurwaarders namelijk.

Alvast bedankt voor de antwoorden!
vervelend probleem. Ik zou toch nog contact opnemen met het hoogheemraadschap. In het systeem kunnen zij precies zien sinds welke datum jij bent ingeschreven op jouw adres. Die andere persoon staat al veel langer ingeschreven. Dat kan voor hun een aanwijzing zijn dat dit niet klopt. Officieel bezwaar maken zou ik alsnog doen, dan sta je toch sterker. Ik heb deels hetzelfde, met dat verschil dat ik met mijn zoon sta ingeschreven en er dus een derde staat ingeschreven, voor 2 of 3 personen betaal je dezelfde belasting en in mijn geval komen de invorderingsbrieven op naam van de persoon die ik niet ken.



Heb jij ook een formulier moeten invullen met gegevens over hoeveel mensen op het adres wonen en gebruik maken van wc, badkamer, keuken en dergelijke? Ik werd naar aanleiding daarvan gebeld met de melding dat er niet 2 maar 3 mensen op mijn adres bekend zijn.



Ik werk zelf bij het waterschap en heb de enveloppen voor de spookbewoner aan de afdeling belastingen gegeven, zij zouden contact opnemen met de gemeente om te vragen hoe dit op te lossen, maar aanmaningen blijven komen.



Niet direct een oplossing voor je. Ik blijf het aangeven bij het hoogheemraadschap en ga ook bij de gemeente proberen van deze "bewoner" af te komen.
Alle reacties Link kopieren
nou ik heb gebeld, en ze hebben mijn bezwaar van 4 februari pas dinsdag ontvangen. Waarschijnlijk krijg ik deze week of volgende week een reactie hierop. De telefoniste gaf wel het advies te betalen wat ik zelf denk te moeten betalen. Nou dan gaan we dat maar doen.



@ lavendula, ik heb een bewonersvergunning moeten aanvragen om uberhaupt een parkeervergunning en dergelijke te mogen krijgen. Bij de gemeente ben ik een hele tijd geleden al geweest en de personen die bij mij ingeschreven stonden zijn resp in maart 2008 en september 2008 uitgeschreven. Dat betekent dat ik voor heel 2007 en een groot gedeelte van 2008 nog steeds de volle mep mag betalen. Ik ga iig afwachten wat de uitslag op het bezwaar is en nu maar van 190 euro betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven