Geld & Recht alle pijlers

Tips particuliere lening

12-07-2018 09:18 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn vraag even toelichten, mijn halfbroertje heeft epilepsie en is nu toch echt wel beter af met een hulphond,zijn aanvallen worden erger en we willen natuurlijk voor hem het beste.

Nu hebben we allemaal een bedrag bij elkaar gekregen voor hem maaar het hele bedrag ophoesten is voor ons op dit moment niet haalbaar.(nu nog 5800 zijn we nodig)
Waardoor we graag een particuliere lening willen, ze hebben zelf een extra lening moeten nemen hiervoor al en meer kunnen ze niet lenen.

Ik heb wel is gehoord dat er particuliere leningen zijn dat we rente betalen, of eventueel ik administratieve werkzaamheden op afstand doe aangezien ik ook veel ervaring heb met de administratie(ik werk nu thuis ook voor mensen met administratieve werkzaamheden)

iemand tips?

(graag wel leuke antwoorden aangezien wij het beste willen voor hem maar we zelf niet meer weten hoe)
Alle reacties Link kopieren
Vergoeding hulphonden 2018
Hulphonden

Een hulphond is een hond die is afgericht om mensen die gehandicapt zijn te helpen tijdens de dagelijkse activiteiten. Hierdoor wordt de zelfstandigheid en deelname aan de samenleving van deze mensen vergroot. A.D.L. (assistent dagelijks leven) honden kunnen bij vele dingen helpen, o.a. bij: het openen/sluiten van deuren, dingen aangeven (telefoon, afstandsbediening, boek),de post halen. Ze zijn zelfs in staat om te helpen bij het aan en uitkleden. Ze kunnen de koelkast openen en hier dingen uit halen. Iemand die rolstoelafhankelijk is wordt door een hulphond in staat gesteld om zelfstandig te blijven wonen. De signaalhond wordt afgericht om mensen te waarschuwen bij geluiden, zoals het geluid van de deurbel, telefoon, een huilende baby. Op straat waarschuwen ze voor het verkeer wat gevaar kan betekenen voor iemand. Zij reageren op de geluiden van brommers, auto’s, bussen en trams. Een signaalhond is voor mensen die doof of slechthorend zijn. Er zijn ook hulphonden die worden geplaatst bij mensen die epilepsie hebben. Deze honden slaan alarm als iemand een epilepsieaanval krijgt. De hond heeft geleerd om in deze omstandigheid een alarmknop in te drukken, door deze actie wordt familie of iemand anders gewaarschuwd. Geleidehonden zijn geschikt voor mensen die visueel beperkt of blind zijn, zij worden ook wel blindengeleidehonden genoemd. De taak van deze hond is om iemand op straat te begeleiden. Er wordt o.a. gewaarschuwd voor obstakels zoals fietsen die op de stoep staan en zonweringen. De hond weet niet welke weg moet worden bewandeld, de blinde (visueel beperkte) stuurt de hond door commando’s. Indien de hond een commando krijgt en hij ziet dat dit gevaar kan opleveren weigert hij dit commando. Als een hond vaak een zelfde route heeft gelopen leert hij zelf de weg kennen. Een geleidehond mag je nooit aaien of iets te eten geven omdat je de hond dan afleidt van zijn werk.

Vergoeding

Voor een hulphond wordt een vergoeding verstrekt vanuit de basisverzekering van uw zorgverzekering. Voor deze vergoeding geldt geen eigen risico. In de polisvoorwaarden van uw verzekering zijn de voorwaarden benoemd om in aanmerking te komen voor een vergoeding.
Dit vind ik als ik zoek op vergoeding hulphond.

Ik zou eens contact opnemen met de verzekeraar voordat je jezelf in de schulden gaat steken.
Alle reacties Link kopieren
hebben jullie al gekeken naar potjes van de gemeente?
Je zorgverzekeraar gebeld etc?

een lening is geen goed idee op een roerend goed (dier). Als de hond aangereden wordt, is het onderpand van je lening weg.

Misschien crowd funding?
Alle reacties Link kopieren
Je bedoeld dat je een lening wil nemen waar je alleen rente betaald en niks aflost? Hoe zie je dat dan voor je als die hond doodgaat en er een nieuwe moet komen? Ik zou echt eerst even andere mogelijkheden bekijken zoals hierboven al genoemd.
Is een Crowdfunding starten en de link delen op Facebook met een verhaal een optie?
Alle reacties Link kopieren
De zorgverzekering betaald geen vergoeding voor epilepsie signaal honden. De effectiviteit is daarvan (nog niet) wetenschappelijk aangetoond.

Al zijn ze wel bezig om dit verder te gaan onderzoeken.

Ook de WMO zal geen bijdrage leveren.

Een lening aangaan lijkt mij zeer onverstandig.

Mensen die een speciale hond echt nodig hebbem die krijgen hem gratis. (en zelfs daarvoor zijn wachtlijsten)
Alle reacties Link kopieren
Crowdfunding, zijn diverse websites voor waar je zo'n actie kunt starten. Lenen voor een hond is niet slim. Hoe wenselijk zo'n hond ook is.
Jullie sparen met meerdere mensen, begrijp ik. Is 5.800 euro dan zo'n groot bedrag? Hoe lang moet je sparen om dat bedrag bij elkaar te krijgen en hoe acuut is het probleem? Hij leeft al jaren zonder hond, kan hij nog een tijdje zonder? Ik zou mijn energie steken in zo snel mogelijk sparen (meer werken?) in plaats van lenen.
Alle reacties Link kopieren
Kan je geen crowdfundingactie beginnen? Ik weet niet hoe dat moet maar er zijn vast mensen die je willen helpen hiermee.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je het proberen via een fonds of bijvoorbeeld een plaatselijke service club zoals de Rotary in de gemeente waar je halfbroertje woont. Met name de service clubs staan vaak wel open voor een individuele hulpvraag. Veel succes!
Als via verzekering of gemeente niet lukt, zou ik eerder nog even doorsparen dan gaan lenen. Je schrijft halfbroertje, dus misschien is jullie familie wat groter dan gemiddeld? Met meer mensen tegelijk sparen gaan best snel en dan is 5.800,- toch wel te halen?

Aanvulling; ik lees nog even terug en zie dat er al een lening is en dat de particuliere lening een extra lening zou zijn. Lijkt me niet verstandig om zoveel leningen te hebben; je vult straks het ene gat met het andere als je niet uitkijkt.
Alle reacties Link kopieren
Doorsparen en geld blijven inzamelen lijkt me nog de beste optie.

Je zou met de familie ook iets kunnen gaan verkopen voor dit goede doel, zoals een mok met beeltenis erop en met bijbehorend verhaal uiteraard. Voor collega's/ buren e.d.. Alle beetjes helpen.

Misschien dat je binnen de familie ofzo ook wel iemand kan vinden die dit bedrag kan uitlenen. Bij de bank krijg je toch geen rente meer. Nadeel is wel dat een lening ook weer terug moeten betaald (uiteraard) en dat je daar dan een paar jaar aan vast kan zitten. Ook een nadeel voor degene die het bedrag uitleent overigens.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
12-07-2018 09:57
Jullie sparen met meerdere mensen, begrijp ik. Is 5.800 euro dan zo'n groot bedrag?
.
5800 is het nog ontbrekende bedrag. Normaal gesproken ben je voor de aanschaf van een hulphond tussen de 30.000 en 50.000 euro kwijt.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
12-07-2018 11:44
.
5800 is het nog ontbrekende bedrag. Normaal gesproken ben je voor de aanschaf van een hulphond tussen de 30.000 en 50.000 euro kwijt.

Dat weet ik. Dan nog hoeft 5.800 euro niet zo'n groot bedrag te zijn als je dat met meerdere mensen spaart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven