Geld & Recht alle pijlers

Online betaling niet van rekening

15-07-2018 11:00 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Op 25/05/2018 kocht ik een voetbal shirtje van het Belgische nationale team op de website van Adidas. Het was €89,95 en die betaal ik gewoon met mijn Maestro-kaart, wordt vervolgens doorgestuurd naar mijn bankapp waar ik alle stappen uitvoer.

Ik krijg een bevestigingsmail van mijn bestelling en enkele dagen later krijg ik het shirtje aan.

Maar tot op vandaag is het bedrag nog steeds niet van mijn rekening gegaan. Bijna 2 maand later lijkt me dit verdacht. Wat moet ik hiermee?

Gewoon zo laten? Of contact opnemen met Adidas/bank? Indien ik het zo laat, kan ik dan in problemen komen met Adidas, indien ze plots aanmaningen ofzo beginnen te versturen?
Gewoon de webwinkel contacteren?

Heb je al op bedrag gezocht?

Heel vaak hebben webwinkels een naam van de betaaldienst ipv hun eigen winkelnaam? Dus Ayden of Omnipay ect...
Alle reacties Link kopieren
Ayden tot het betalingsverkeerd voor Adidas...
Staat deze er niet tussen?
Het is Adyen (ipv Ayden).
Alle reacties Link kopieren
Nee nog eens extra gekeken, geen Adyen of Ayden. Ook op bedrag kom ik niets tegen.

Ik wil best wel contact opnemen met Adidas, maar ik vraag me af of ik echt moet gaan smeken om te betalen. Ik heb mijn plicht gedaan (betalen), het is aan hen om die betaling te innen neem ik aan
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met 'maestro-card'? Heb je via iDEAL betaald of op een andere manier?

Of ben je Belgisch en deed je het via Bankcontact of andere manier?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Erizon schreef:
15-07-2018 11:52
Het is Adyen (ipv Ayden).
off topic, maar thanks, altijd verkeerd gelezen!
Alle reacties Link kopieren
AnnelienVD19 schreef:
15-07-2018 12:00
Nee nog eens extra gekeken, geen Adyen of Ayden. Ook op bedrag kom ik niets tegen.

Ik wil best wel contact opnemen met Adidas, maar ik vraag me af of ik echt moet gaan smeken om te betalen. Ik heb mijn plicht gedaan (betalen), het is aan hen om die betaling te innen neem ik aan

Je loopt natuurlijk risico dat je een aanmaning krijgt met daar bovenop extra kosten, dus ja ik zou zelf contact opnemen.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
15-07-2018 12:23
off topic, maar thanks, altijd verkeerd gelezen!
.
Ik ontdekte het ook laatst, dat het dus anders was. Gek is dat, kennelijk 'denken' onze hersenen die y op een andere plaats. :)
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Als er niks is afgeschreven terwijl de stappen wel goed zijn doorlopen, valt je niets te verwijten. Ik denk zelfs dat het ze nooit zal opvallen. Als op mijn werk iets doorgegaan is terwijl achteraf blijkt dat de betaling niet goed is gegaan (creditcard of Adyen) heeft de klant gewoon mazzel.
Alle reacties Link kopieren
Als je met creditcard hebt betaald staat het op je creditcardoverzicht en niet herkenbank bij je gewone afschrijvingen. Al je creditcard-uitgaven worden in een keer van je rekening afgehaald en dat 1 keer per maand.
|Courage| schreef:
15-07-2018 12:03
Wat bedoel je met 'maestro-card'? Heb je via iDEAL betaald of op een andere manier?

Of ben je Belgisch en deed je het via Bankcontact of andere manier?

Dat vraag ik me ook af. Bij Maestro denk ik toch aan een creditcard en als ik met creditcard betaal word ik niet doorgestuurd naar mijn bank-app.

Ik heb trouwens een keer iets vergelijkbaars gehad. Zelfs nog contact opgenomen met de betreffende winkel. Zij bleven volhouden dat het betaald was. Ik zei nog dat het niet was afgeschreven, maar ze bleef volhouden. Daar heb ik het maar bij gelaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inderdaad van België en betaalde via Maestro bancontact!

Ik denk dat ik het voorlopig zo ga laten, aangezien Adidas het pakketje verstuurde, veronderstel ik dat zij van Adyen een bevestiging kregen dat het betaald werd. Dan ligt de fout bij Adyen denk ik
Alle reacties Link kopieren
AnnelienVD19 schreef:
15-07-2018 12:00
Nee nog eens extra gekeken, geen Adyen of Ayden. Ook op bedrag kom ik niets tegen.

Ik wil best wel contact opnemen met Adidas, maar ik vraag me af of ik echt moet gaan smeken om te betalen. Ik heb mijn plicht gedaan (betalen), het is aan hen om die betaling te innen neem ik aan
Nee, je hebt je plicht niet voldaan. Je moet betalen en dat heb je niet gedaan. Ik zou contact opnemen.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
strandjuttertje schreef:
15-07-2018 13:40
Als er niks is afgeschreven terwijl de stappen wel goed zijn doorlopen, valt je niets te verwijten. Ik denk zelfs dat het ze nooit zal opvallen. Als op mijn werk iets doorgegaan is terwijl achteraf blijkt dat de betaling niet goed is gegaan (creditcard of Adyen) heeft de klant gewoon mazzel.

En vermelden jullie klanten zoiets ook op internet? Want iemand kan natuurlijk heel makkelijk een linkje sturen naar de webshop :popcorn:
strandjuttertje schreef:
15-07-2018 13:40
Als er niks is afgeschreven terwijl de stappen wel goed zijn doorlopen, valt je niets te verwijten. Ik denk zelfs dat het ze nooit zal opvallen. Als op mijn werk iets doorgegaan is terwijl achteraf blijkt dat de betaling niet goed is gegaan (creditcard of Adyen) heeft de klant gewoon mazzel.


Je hebt de plicht om te betalen en als je weet dat je niet betaald hebt ben je nalatig of een oplichter. Als mijn bedrijf er achterkomt dat iemand doelbewust achteraf als nog niet betaald heeft dan sturen we een factuur en blokkeren we de klant voor verdere aankopen. Dat laatste mag ws ook niet maar ik doe geen zaken met zulke consumenten.

TO stuur een mailtje naar de webwinkel. Dan zit dat shirtje ook wat lekkerder.
GlitterCupcake schreef:
16-07-2018 08:25
Je hebt de plicht om te betalen en als je weet dat je niet betaald hebt ben je nalatig of een oplichter. Als mijn bedrijf er achterkomt dat iemand doelbewust achteraf als nog niet betaald heeft dan sturen we een factuur en blokkeren we de klant voor verdere aankopen. Dat laatste mag ws ook niet maar ik doe geen zaken met zulke consumenten.

TO stuur een mailtje naar de webwinkel. Dan zit dat shirtje ook wat lekkerder.
In ons systeem reserveert het bij een creditcardbetaling eerst het bedrag en daarna neemt het het ook echt. Als het daartussen fout gaat en alles al gedaan is, gaan wij de klant daarna niet meer vragen om alles nogmaals te doen. Ook zal bij Adyen ons systeem al iets doorgezet heeft, maar dat eigenlijk niet klopt, laten we de klant met rust. Het is immers niet de schuld van de klant. Als meteen blijkt dat de betaling niet werkt, is het natuurlijk een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt simpelweg niet aan je plicht gedaan om te betalen. Gezien je het nu zelf hebt ontdekt, ben je min of meer “verplicht” om hiervoor contact op te nemen met de verkoper. Iets met normen en waarden..
stuur gewoon een mailje waarin je de situatie uitlegt: wie weet gaan zijn ze inderdaad zo dat jij als consument mazzel hebt (zoals hierboven beschreven). Er kan je dan niks worden verweten
Wish you were beer
Tribal_Lautje schreef:
17-07-2018 23:22
Je hebt simpelweg niet aan je plicht gedaan om te betalen. Gezien je het nu zelf hebt ontdekt, ben je min of meer “verplicht” om hiervoor contact op te nemen met de verkoper. Iets met normen en waarden..
stuur gewoon een mailje waarin je de situatie uitlegt: wie weet gaan zijn ze inderdaad zo dat jij als consument mazzel hebt (zoals hierboven beschreven). Er kan je dan niks worden verweten
Waarom? De verkoper heeft zijn plicht niet gedaan om het bedrag op juiste wijze te innen. Waarom moet jij daar nog achteraan gaan? Als je in een winkel probeert af te rekenen en de verkoopster zegt "neehoor, loop maar door" ga je daarna toch ook niet terug?
AnnelienVD19 schreef:
15-07-2018 15:39
Ik ben inderdaad van België en betaalde via Maestro bancontact!

Ik denk dat ik het voorlopig zo ga laten, aangezien Adidas het pakketje verstuurde, veronderstel ik dat zij van Adyen een bevestiging kregen dat het betaald werd. Dan ligt de fout bij Adyen denk ik
Waarom open je eigenlijk een topic als je je plan toch al getrokken hebt?
Alle reacties Link kopieren
wittegeit schreef:
19-07-2018 20:22
Waarom open je eigenlijk een topic als je je plan toch al getrokken hebt?

Omdat mensen hopen dat ze hier bevestiging krijgen dat ze een oké keus maken door dit niet te melden bij de verkoper, omdat ze ergens ook wel weten dat niks zeggen niet te netste keuze is.
Heb net 3 rekeningen betaald bij bol.com, achteraf betalen. Met Ideal en bankpasje.
Je kan kiezen om een mailtje met de betaling naar je mailadres te laten sturen, dat doe ik altijd mocht de betaling 'mis' gaan.

Ik was er ook van overtuigd dat ik een andere bestelling direct betaald had (niet dus) en kreeg dan ook na 2 weken een herinnering. Ik verontwaardigd zoeken naar mijn bewijsje... :D
Vergissen is menselijk bedoel ik maar, als jij binnen 2 weken moet betalen is het aan hun om je een betalingsherinnering te sturen. Dan nog een aanmaning geloof ik, dan pas incassokosten.
Weet niet zeker, ik ben zo'n brave Hendrik die altijd op tijd betaald, geeft rust in je hoofd!
Maar als ik iets vergeet -ik kies als het even kan voor achteraf betalen, mocht het niet bevallen geen wachten op je geld- hebben ze pech, ik ga ervanuit dat ze wel even LENN BETALEN, NU &^%$#@ naar me mailen als ik dat vergeet.
Ik zou het laten zitten, ze kunnen volgens mij hooguit alsnog een herinnering sturen.

Met zulke prijzen eten ze geen boterham minder om dat ene shirt denk ik dan ;)
strandjuttertje schreef:
17-07-2018 23:48
Waarom? De verkoper heeft zijn plicht niet gedaan om het bedrag op juiste wijze te innen. Waarom moet jij daar nog achteraan gaan? Als je in een winkel probeert af te rekenen en de verkoopster zegt "neehoor, loop maar door" ga je daarna toch ook niet terug?
Precies dit bedoel ik! Als het druk is in de supermarkt waar ik vaak kom en je hebt een artikel zonder barcode krijg je het gratis mee merkte ik pas.
Ik zei tegen cassiere: word ik dan niet gestopt door een loeiend alarm straks, zó geen zin in..
Nee, was een regel om lange rijen te voorkomen. Gebeurd zelden en ze hadden door dat mensen zich enorm ergeren aan verkeerde/ontbrekende prijzen die dan nog opgezocht moeten worden. Dus: geen barcode, gewoon gratis meegeven.
Schuld van de winkel.

Ook kreeg ik pas mail van Klarna: er staat nog 55 euro teveel van u op onze rekening, terugstorten?
Ik reageerde niet want het was een artikel dat retour was gegaan en wel betaald, ik nam aan dat de winkel dat regelde dus even afwachten.
En ja hoor, 2 dagen later was het geld automatisch teruggestort naar mij.

TO, je kán nog een rekening krijgen; ik heb het ooit meegemaakt dat een bedrijf eind van het jaar blijkbaar was vergeten de rekening te innen dus kreeg ik alsnog een nota met 14 dagen betaaltermijn.
Bummer voor mij, leuk voor hun maar niemand was boos hoor. Ging ook om een shirt of zoiets, geen bankstel en ik was het allang vergeten.
Ik meen dat de termijn om nog een rekening te sturen in Nederland 5 jaar is, daarna is het verjaard. :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven