Geld & Recht alle pijlers

Wat moet je bewaren aan administratie van huizen

16-07-2018 13:58 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan ons huis verkopen. Ik moet wat stukken aanleveren dus ben de mappen aan het uitzoeken. Ik kom vanalles tegen waarvan ik me afvraag of we dat straks nog moeten bewaren.

De koopakte van het huis wat we nu gaan verkopen. Die is straks niet meer geldig toch? De verkoopakte van dit huis zullen we wel moeten bewaren neem ik aan.

De eigendomsakte van het huis wat we nu verkopen. Het is straks niet meer van ons dus kan weg denk ik dan.

Samenlevinsgcontract. We gaan trouwen dus dat komt dan te vervallen?

De hypotheek op het huis wat we gaan verkopen. We nemen deze mee en hij wordt wat hoger. We krijgen dan weer een nieuwe hypotheekakte, kan de oude dan zomaar weg?

Facturen van de verbouwing aan het huis wat we verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Het samenlevingscontract komt idd te vervallen als je trouwt. Ik zou het nog even bewaren tot na de huwelijksdatum.

De facturen van de verbouwing, zit er nog garantie op? Zo ja, doorgeven aan de nieuwe eigenaar. Zo nee, en is het langer dan 5 jaar geleden? dan kan het weg.

De akten zou ik zo niet weten, ik denk dat er wel veel weg kan. Alleen de verkoopakte van je huidige huis bewaren.
eigendoms akte en koopakte zou ik wel even bewaren. Vaak vraagt de notaris ernaar.

Ik zou pas dingen weg gooien als de overdracht van de woning is geweest
Facturen van de verbouwing kan handig zijn om dingen na te kijken als kopers vragen hebben.

Samenlevingscontract kan weg als je de huwelijksakte in handen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Eigendomsakte, hypotheekakte, koopakte etc zou ik nog even bewaren, heb je nodig voor de verkoop bij de notaris inderdaad. Ik zou dan meteen even vragen aan de notaris of aan de makelaar of hypotheekadviseur wat je in de toekomst nog nodig kunt hebben.

Facturen inderdaad doorgeven aan de nieuwe bewoners, als er ooit iets is met lekkages ofzo dan weten ze wie dat gedaan heeft. En wat voor materialen er bijvoorbeeld gebruikt zijn. Zo'n aannemer is ook nog best lang aansprakelijk.

Samenlevingscontract kan weg na het huwelijk.

Kortom: zeker niks weggooien totdat je getekend hebt bij de notaris en de burgerlijke stand!
The owls are not what they seem
Ik zou eerlijk gezegd alles bewaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven