Geld & Recht alle pijlers

Computer + thinner = WA?

28-02-2009 20:40 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets doms gedaan...ik heb thinner over de computer van mijn man (eigendom werkgever) laten vallen vanmiddag. Niet geheel verrassend, maar dit was niet een hele goede combinatie Helaas was de laptop net nieuw en werkt hij nu niet bepaald goed meer.



Duidelijk mijn schuld en dit zullen we vergoeden aan de werkgever. Ik vroeg me alleen net af of zoiets onder je WA-verzekering valt. Ik bel ze maandag even, maar was toch benieuwd. Polis kan ik zo gauw even niet vinden (papieren zitten nog in dozen na verhuizing), maar ik kan me zo voorstellen dat dit onder de WA zou kunnen vallen. Ik heb iets van iemand anders stuk gemaakt. Daar is de WA toch voor lijkt mij.



Wie kan hier zijn licht over laten schijnen?
Ja, lijkt me nogal logisch, als je iets stuk maakt (of dat nou een voetbal door een ruitje is, of thinner over de laptop mikken, maakt mi niets uit) van een ander, dan ben je daarvoor WA-verzekerd.
Yep, daar is je WA voor.
Alle reacties Link kopieren
Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering

WA. Een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering, is een verzekering die beschermt tegen het risico van aansprakelijkheid. De aansprakelijkheidsverzekering vergoedt, enkele uitzonderingen daargelaten, de meeste letselschade en zaakschade die door de verzekerde wordt veroorzaakt.
Alle reacties Link kopieren
Dat dacht ik ook, maar kan me zo voorstellen dat er uitzonderingen zijn, maar waarschijnlijk valt dit niet onder de uitzonderingen dan. Toch wel prettig als het vergoed wordt. Het zijn niet bepaald goedkope laptops die ze gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is je werkgever zelf verzekerd voor schade die werknemers aanrichten aan eigendommen van de werkgever. Maar ik kan ernaast zitten...
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt op zich wel vinyl, maar ik ben niet de werknemer, maar mijn man en ik heb de computer stuk gemaakt. Dan geldt dat niet lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of WA dit dekt. Iets met dat het object onder jullie toezicht en dus jullie verantwoording was.
Alle reacties Link kopieren
Opzicht: niet verzekerd is schade aan zaken die een verzekerde of iemand anders namens hem onder zich heeft:

- uit hoofde van een huur- huurkoop, lease, pacht, erfpacht, pandovereenkomst, koop op proef of vruchtgebruik.

-uit hoofde van de uitoefening van een (neven)bedrijf of (neven) beroep ...



Dit komt uit mijn polisvoorwaarden. Ik denk dat je jouw polisvoorwaarden best online kunt inzien, zeker als je maatschappij ook online verzekeringen aanbiedt.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt niet best Mamzelle, wel duidelijk. Ik heb gezocht maar kan de polisvoorwaarden even niet op internet vinden. Ik zoek nog even verder. Dank je voor het nakijken
Alle reacties Link kopieren
Nou ik bel maandag wel even. Zit bij ING (verzekering bij postbank afgesloten) en als ik zoek op polisvoorwaarden kom ik niet veel verder dan de algemene pagina's over verzekeren. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:josephine69 schreef op 28 februari 2009 @ 21:31:

Dat klopt op zich wel vinyl, maar ik ben niet de werknemer, maar mijn man en ik heb de computer stuk gemaakt. Dan geldt dat niet lijkt me.Dan zou ik even heel lullig misschien net doen alsof het je man was...
Alle reacties Link kopieren
ING verzekeren > woonverzekering > aansprakelijkheidsverzekering > downloads en informatie > pdf polisvoorwaarden.



En dan staat opzicht onder 18.3
Alle reacties Link kopieren
Oeps, had niet ver genoeg doorgescrold. dank je mamzelle, ik ga gelijk even kijken.



Vinyl, ik moet zeggen dat dat wel heel even door mijn hoofd schoot, maar ik geloof niet dat ik dat ga doen. Toch fraude enzo
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit eens eens strijkijzer van mijn oma geleend. Het ding laten vallen en was dus kapot.

De verzekering vergoedde het niet omdat mijn oma het vrijwillig had uitgeleend. Ik weet niet meer precies hoe het zat. Is al zeker 20 jaar geleden, maar vandaar dat ik denk dat je het wellicht niet vergoed krijgt.



Ik hoop uiteraard dat de regels zijn veranderd, of de verzekeringen beter zodat je het vergoed krijgt.
Vanmorgen zag ik een vrouw op tv die drinken over de laptop had laten vallen. Viel idd gewoon onder de WA.
Zoals Vinyl ook al zegt, de werkgever is hiervoor verzekerd. Dat is gewoon het risico van dit soort dingen.

Ik heb zelf een keer de laptop van mijn man (van werkgever) op de grond laten vallen. Er brak het 1 en ander af . Er werd gewoon een nieuwe besteld door de werkgever.

Een paar maanden daarvoor had de dochter van mijn man dat ding al een keer in de fik gestoken. Ze had een kaars onder het schuine deksel van de laptop neergezet . Ook dit onderdeel werd gewoon op kosten van de werkgever vergoed.

De werkgever van je man kan ook niet van je verlangen dat je met een wijde boog om dat ding heenloopt en er niet eens naar durft te wijzen (bij wijze van spreken) in je eigen huis.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij valt dat gewoon onder het risico van de werkgever hoor. Denk niet dat jullie je verzekering hiervoor aan hoeven spreken.



De werkgever van je man geeft dat ding in bruikleen. Als ik op mijn werk een computer om zeep help (wat ik gelukkig nog nooit gedaan heb ) hoef ik hem ook niet te vergoeden. In dit geval was het wel niet je ma, maar dat is het risico als hij zo'n ding meekrijgt voor thuis. En ik denk ook niet dat de werkgever daar moeilijk over doet (tenzij het de 3e keer is).
Alle reacties Link kopieren
Heb gebeld en het valt inderdaad niet onder onze verzekering. Precies om hetgene eerder werd genoemd --> opzicht.



Ik denk ook niet dat het werk van mijn man moeilijk doet, maar voel me toch wel lullig. Benieuwd wat ze er over zeggen op zijn werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven