Geld & Recht alle pijlers

Paypal

01-03-2009 19:59 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand hier die weet hoe betalen/betaald krijgen via een Paypal-rekening werkt?



Ik heb zo'n rekening geopend omdat ik veel via Ebay en Marktplaats koop en verkoop. Nu heeft een vriendin (ook een paypal-rekening) net als test 1 euro aan mij betaald, maar ik hou er maar 62 cent aan over. "Kosten" zijn (dus) 0,38 cent



Vervolgens heb ik weer 0,50 cent aan haar betaald en zij krijgt wel gewoon die volle 0,50 cent overgemaakt.



Wie oh wie kan me uitleggen hoe dit nou precies werkt en of er kosten zijn verbonden aan het gebruik van Paypal.



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Heb jij de knop terugbetalen gebruikt voor de betaling aan je vriendin? Of heb je echt een geheel nieuwe transactie gemaakt? Bij terugbetalen accepteer je als het ware de betaling niet of gedeeltelijk. De betaler krijgt dan zijn geld terug (minus de reeds gemaakte kosten). er worden dus maar een keer kosten over de transctie gerekend.



Heeft je vriendin echt in Euro over gemaakt en niet in $? De kosten van een transactie zijn rond de 4%. De kosten die in rekening zijn gebracht zijn dus erg hoog en kunnen niet kloppen naar mijn idee. Heeft zijn geen EUR 10,00 overgemaakt? Ik weet niet of er tegenwoordig bij een 1e gebruik een extra fee wordt gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal ook wel eens via Paypal en heb er ook betalingen op ontvangen en weet toevallig dat betalen niets kost, maar voor ontvangen rekent Paypal wel kosten (3,4%) als je een zakelijke verkoper bent. Het starttarief is 35 cent en daar komt dan die 3,4% bij. Dat klopt dus wel met jouw bedrag van 38 cent. Het lijkt er dus op dat jij je als zakelijke verkoper hebt ingeschreven en jouw vriendin niet. Kan dat kloppen?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips/adviezen!



Heb het allemaal nog even gecheckt; ben particulier lid, hebben alles in euro's overgemaakt en ook echt 1 euro/0,50ct.



Maar heb de site van Paypal nog eens doorgeploegd en las nu dat betalingen met creditcard aan jou idd geld kosten (0,35 ct + 3,4% inderdaad). Dus het lijkt erop dat mijn vriendin mij met haar creditcard heeft betaald en ik haar gewoon vanaf mijn betaalrekening. Dat ga ik zo nog even bij d'r checken. De rest zou nl. inderdaad allemaal gratis moeten zijn.



Ik laat het nog even weten of dat het was. Hmmm, toch minder "ideaal" dat paypal, als je het je geld kost als mensen iets aan jou betalen...

Voor zelf dingen betalen is het wel heel handig inderdaad....
Alle reacties Link kopieren
Degene die het geld ontvangt krijgt inderdaad minder dan dat jij betaald. Uiteraard is dat meestal gewoon in de verkoopprijs verrekend.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad een overboeking via de creditcard geweest. Dit kost geld, een overboeking (zowel betalen als ontvangen) via een gewone rekening niet.



Thanks voor het meedenken!
Ik dacht dat de uitzending van Radar van afgelopen maandag over problemen met deze manier van betalen ging.
Alle reacties Link kopieren
paypal is een super uitvinding

ik doe al jaren business met paypal

okay er zijn wel wat kosten maar stel iemand stuurt cash aangetekend 500 engels pond op en die wissel je bij de bank in dan kost dat omwisselen je best veel

met paypal ben je uiteraard wel wat kosten kwijt maar de omwisselkoers bv pond naar euro is heel goed



Verder is het als de koper snel overmaakt een snelle + veilige handeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven