Geld & Recht alle pijlers

Geld geleend aan vriend

10-08-2018 02:26 29 berichten
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-08-2018 15:15
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bel naar het juridisch loket
Alle reacties Link kopieren
Voor 50 euro?
Ik zou het laten gaan. Wijze les voor de toekomst...
The time is now
Er is een ondergrens aan het bedrag waar het om gaat wil je rechtsbijstandverzekering aan de slag gaan. Of je naar de (kanton)rechter kan stappen.
Google daar eerst even op.

Of vergeet die vijftig piek en bedenk: als je geld leent aan vrienden of familie moet je dat als gift beschouwen. Krijg je het terug is het mooi meegenomen maar reken er niet op.
Tenzij je wel van een relletje houdt, want je verbeten toon doet mij denken dat je door roeien en ruiten wil gaan om die 5 tientjes terug te krijgen. Niet doen..

Enneh.. als jij hem geld moet lenen anders heeft hij geen geld voor eten, zelfs niet voor zijn kind snap je toch zelf wel dat hij heel krap zit en dat geld nooit terug kan betalen?
Waarom heeft hij zelf geen geld, weet je dat?
Alle reacties Link kopieren
Banba schreef:
10-08-2018 03:00
Voor 50 euro?
Ik zou het laten gaan. Wijze les voor de toekomst...
psies... dit is geen vriend en dat lesje heeft je € 50,- gekost :hug:
geen woorden meer aan vuil maken
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Een internet-vriend die je zo goed kent dat je zijn telefoonnummer niet eens had?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Banba schreef:
10-08-2018 03:00
Voor 50 euro?
Ik zou het laten gaan. Wijze les voor de toekomst...
+1
Naar dat geld kun je wel fluiten natuurlijk. Voortaan nooit meer geld lenen aan een internet'vriend'. Waarschijnlijk valse/gestolen ID en valse/gestolen betaalkaart en speelt hij dit spelletje vaak en haalt hij met zijn zielige verhaaltje zo een leuk bedragje binnen. Mag hopen dat jij geen foto van je ID-bewijs hebt gestuurd. Daarop staat je BSN-nummer en daarmee kan men heel veel schade aanrichten, van ID-fraude tot afsluiten van dure contracten e.d.
Nee TO, je hebt geen poot om op te staan.
Je bent niet de enige die zo naïef is om geld te lenen aan zo goed als wildvreemden en nooit meer een cent terugziet.
Waarom leen je in godsnaam geld aan mensen met zielige verhaaltjes die je niet eens kent?
Laat het een les zijn voor je.
Wees blij dat 't maar 50 euro is. Zou deze 'vriend' schrappen en laat dit een les zijn voortaan geen geld meer uit te lenen.
Voor 50 € gedoe aan willen gaan? Kansloos en lekker laten zitten
Je maakt geld over naar iemand die je niet eens kent? Niet zo slim natuurlijk. Zie het als een wijze les en wees blij dat het maar 50,00 was.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die makkelijk geld aanneemt is ook makkelijk in het niet-terugbetalen.

Als je bewijs hebt dat het een lening was (en geen gift) kan je een kort geding aanspannen maar of het sop de kool waard is?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je doet alsof je slim bent maar dat ben je niet.
50 euro lenen maar hij kan wel op vakantie.
Hoevaak heeft hij 50 euro bij andere "geleend"?
Hij heeft nu wel je banknummer.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
10-08-2018 08:36
Iemand die makkelijk geld aanneemt is ook makkelijk in het niet-terugbetalen.

Als je bewijs hebt dat het een lening was (en geen gift) kan je een kort geding aanspannen maar of het sop de kool waard is?
De kosten van een kort geding lijken mij vele malen hoger dan die € 50,- die ze van die 'vriend' terug moet krijgen. Ik zou er nog ene mailtje aan wagen en daarna mijn verlies nemen. Wees blij dat het niet een veel groter bedrag is. En laat het een wijze les zijn: wil iemand geld om eten te kunnen kopen voor zijn/haar kind? Bied aan om een boodschappentas vol eten te komen langs brengen. Ik kan je op een briefje geven dat diegene dat dan weer niet nodig vind.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Moest het twee keer lezen maar er stond écht een kort geding aanspannen. Man man man, geef geen advies als je ergens geen verstand van hebt. Enig idee wat zoiets kost?
Banba schreef:
10-08-2018 03:00
Voor 50 euro?
Ik zou het laten gaan. Wijze les voor de toekomst...
Dit dus.
retrostar schreef:
10-08-2018 08:36
Iemand die makkelijk geld aanneemt is ook makkelijk in het niet-terugbetalen.

Als je bewijs hebt dat het een lening was (en geen gift) kan je een kort geding aanspannen maar of het sop de kool waard is?
Nog afgezien van de kosten, er is ook geen spoed, dan krijg je sowieso geen kort geding.
Alle reacties Link kopieren
50 euro Leer geld betaald!

Niet meer geld uitlenen als je het niet kan missen. En al helemaal niet aan "vreemden"
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_374034 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 13:43
Reden: persoonlijk
0.00% gewijzigd
You can't have your cake and eat it too!
Oké,
Duidelijk mensen.
Moderator er kan weer een slotje op mijn vraag is beantwoord!:)

Hartelijk dank mensen.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
10-08-2018 08:43
Je doet alsof je slim bent maar dat ben je niet.
50 euro lenen maar hij kan wel op vakantie.
Hoevaak heeft hij 50 euro bij andere "geleend"?
Hij heeft nu wel je banknummer.
ja en? Ik heb van zoveel mensen het banknummer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dit 50 euro leergeld voor een les die veel meer waard is dan dat. Je had boodschappen voor hem kunnen bestellen en dat beschouwen als gegeven. Em tja hier op het forum ben je ook al niet de baas die bepaalt of mensen mogen reageren hoe en wanneer. Welkom op het internet!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
10-08-2018 11:09
Volgens mij is dit 50 euro leergeld voor een les die veel meer waard is dan dat. Je had boodschappen voor hem kunnen bestellen en dat beschouwen als gegeven. Em tja hier op het forum ben je ook al niet de baas die bepaalt of mensen mogen reageren hoe en wanneer. Welkom op het internet!
Praat je tegen mij?
Zo ja: Ik vermeld enkel dat mijn vraag is beantwoord. Dus reageer als je wilt reageren hoor :)
Kun je op Viva trouwens geen slotje aanvragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven