Geld & Recht alle pijlers

Schade aangericht aan auto door kinderen

10-08-2018 22:19 33 berichten
Goedemiddag dames en moeders,

Vanavond hebben mijn vriend en ik boodschappen gehaald. Vijf minuten voor sluitingstijd hebben we afgerekend en zijn we naar zijn auto gelopen. Zijn zusje werkt in die supermarkt en was gebracht met de auto. Wij hebben dus op haar gewacht om haar mee naar huis te nemen. Toen het personeel aan het afsluiten was hebben drie jongetjes van geschat tussen de 11 en 14 jaar hun eerst lastig gevallen.

Daarna zijn ze om onze auto heen blijven fietsen en heb ik stiekem foto’s gemaakt van twee van de jongetjes totdat plots een van die jongens een gekke move maakte tegen de auto van mijn vriend aan. Nog voordat wij die jongens konden aanspreken zijn ze er vandoor gegaan. Er is duidelijk een deuk in de zijkant van de auto met lakschade zichtbaar.

Wij gaan zeker aangifte doen maandag bij de politie, wat zijn onze rechten in deze situatie? Van het winkelpersoneel hoorden we dat die jongens daar bekend zijn en ze vaker lastig vallen.

Ik heb dus duidelijke foto’s van twee van de drie jongens. Vriend is echt pissig, hij heeft heel hard gewerkt voor de auto en is er altijd erg zuinig op geweest. Ons gevoel zegt dat de jongens ons bewust aan het treiteren waren.
Alle reacties Link kopieren
Aangifte doen. Foto's aan de politie geven. Hopen dat de ouders verzekerd zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Het recht om aangifte te doen.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Om aangifte te doen hoef je toch niet tot maandag te wachten? Dat kun je volgens mij gelijk via internet doen.
Succes, zulke dingen zijn rot!
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
10-08-2018 22:22
Om aangifte te doen hoef je toch niet tot maandag te wachten? Dat kun je volgens mij gelijk via internet doen.
Succes, zulke dingen zijn rot!
Wanneer je zelf bewijs wilt indienen (de foto’s dus) dan dien je de aangifte in persoon te doen op het politiebureau. De procedure op het internet vermeldt dit ook duidelijk. Of nouja, zo was het een aantal jaren geleden.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Aj wat rot voor jullie. In deze kun je alleen aangifte doen en afwachten. Als dat niet werkt kun je misschien ook nog een oproep plaatsen op een plaatselijke buurtapp of Facebook? Denk er wel om dat je niet alle foto's openbaar maakt. Maar misschien voelt een van de ouders zich wel aangesproken of herkent iemand zich in dezelfde situatie.
Alle reacties Link kopieren
Foto's van die jongens mailen naar Dumpert
Aangifte doen met bewijsmateriaal kan alleen op het politiebureau. Bedankt voor jullie reacties er word werk van gemaakt.
quattro35 schreef:
10-08-2018 22:42
Foto's van die jongens mailen naar Dumpert
Hoe fout het ook is, het zijn kinderen. Doe even normaal.
Alle reacties Link kopieren
Dus je hebt foto’s van 2 fietsende jongens? En dat wil je gebruiken als bewijs van de deuk?

Heeft de supermarkt geen camera hangen waarop te zien is dat ze tegen de auto op fietsen/vallen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Aangifte doen.
Hopen dat de ouders verzekerd zijn en dat de jongens jonger dan 14 zijn.

Bij kinderen onder de 14 jaar dekt de verzekering namelijk ook opzet.

Wordt er door de politie niet achterhaalt wie de jongens zijn dan zou je de schade ook nog kunnen melden bij het waarborgfonds.

Hangen de jongens vaker bij de supermarkt rond dan zou je er ook nog eentje kunnen achtervolgen tot zijn huis om te weten te komen wie het is.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een paar avondjes daar posten. Of je vraagt het zusje in te seinen als ze er weer zijn.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
10-08-2018 22:42
Foto's van die jongens mailen naar Dumpert
Niet doen.
Aan die foto's heb je niks, alleen als je foto's had gehad terwijl hij tegen je auto viel was het nuttig geweest.
Je kan iedereen die daar fietst wel fotograferen en aanwijzen als dader.
Wel waardeloos, ik hoop dat het in orde komt en het door een camera gefilmd is o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
Lostit schreef:
10-08-2018 23:00
Gewoon een paar avondjes daar posten. Of je vraagt het zusje in te seinen als ze er weer zijn.


Geen slim idee.
Naar de politie.
Alle reacties Link kopieren
Nou wel heel toevallig dat je alvast een foto van ze had gemaakt hoor.
chocolol schreef:
11-08-2018 00:48
Nou wel heel toevallig dat je alvast een foto van ze had gemaakt hoor.
Dat dacht ik ook, en van nr.3 niet.
Dan is het vervolg: ze geven het jochie dat niet op de foto staat de schuld. Wat nu.
Gaat niet op die vlieger omdat een foto van een fietsend jochie geen waarde heeft.

To lees je nog mee? Ik ben ook benieuwd waarom je foto's maakt van kinderen die rondfietsen in je buurt. Doe je dat vaker of was er een goede reden voor die je bent vergeten te vertellen?
Lenn12345 schreef:
11-08-2018 00:56
Dat dacht ik ook, en van nr.3 niet.
Dan is het vervolg: ze geven het jochie dat niet op de foto staat de schuld. Wat nu.
Gaat niet op die vlieger omdat een foto van een fietsend jochie geen waarde heeft.

To lees je nog mee? Ik ben ook benieuwd waarom je foto's maakt van kinderen die rondfietsen in je buurt. Doe je dat vaker of was er een goede reden voor die je bent vergeten te vertellen?
Ehm de kinderen waren niet zomaar aan het rondfietsen, ze fietsen rondjes strak om de auto van mijn vriend heen. Ik heb dus van twee een foto gemaakt omdat we het niet vertrouwden, van de derde heb ik geen foto kunnen maken omdat het toen net gebeurd was. Mijn vriend heeft trouwens ook een dashcam, die beelden hebben we opgeslagen en nemen we ook mee. Daarop is te zien dat de jongens rondjes om de auto fietsten.
Waarom zei je er niet gewoon wat van? Waarom wachten tot die jongens tegen de auto fietsen?
En had het dan gefilmd, had je beter bewijs gehad.
Alle reacties Link kopieren
Als je een beetje pech hebt, wordt er niets vergoed, fietsers zijn altijd in het voordeel helaas, zeggengewoon dat het per ongeluk ging.

Edit: zie nu dat je op camera hebt dat ze lopen te klieren, hopelijk zijn de ouders schappelijk en verzekerd.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, stiekem foto's maken van de rondfietsende kinderen om je auto? Die wil je bij de politie overhandigen als je aangifte doet? Ik denk niet dat de politie zo amused is. Jij / jouw vriend heeft de privacy van de kinderen geschonden door foto's van hen te maken zonder dat zij daarvoor toestemming gaven........

Je kunt aangifte doen en de camera beelden bij de supermarkt opvragen. Als de kinderen daar al vaker rondhangen en anderen lastig vallen, dan zal dat bij de betreffende supermarkt wel bekend zijn. Kinderen jonger dan 14 jaar zijn niet strafrechtelijk vervolgbaar. De schade zou je kunnen verhalen op de ouders via jullie verzekering. Hopelijk zijn zij voor rede vatbaar en bereid mee te werken.

Blijft wel de vraag waarom jullie de jongens niet gewaarschuwd hebben om bij de auto weg te blijven. Persoonlijk vindt ik dat jullie de kinderen de gelegenheid gaven door zelf niet tijdig in te grijpen.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
10-08-2018 22:20
Aangifte doen. Foto's aan de politie geven. Hopen dat de ouders verzekerd zijn.
Het is niet relevant of de ouders verzekerd zijn. Als ze niet zijn verzekerd moeten ze het gewoon zelf betalen.
Wat raar dat je uitgebreid gaat staan fotograferen in plaats van die jochies gewoon even weg te bonjouren.
Sara9876 schreef:
11-08-2018 23:46
Het is niet relevant of de ouders verzekerd zijn. Als ze niet zijn verzekerd moeten ze het gewoon zelf betalen.
WA is verplicht.
Waarom heb je die gastjes niet gewoon even weggeblaft?
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
10-08-2018 22:56
Dus je hebt foto’s van 2 fietsende jongens? En dat wil je gebruiken als bewijs van de deuk?

Heeft de supermarkt geen camera hangen waarop te zien is dat ze tegen de auto op fietsen/vallen?

Nog maar een keer.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven