Geld & Recht alle pijlers

ING en hun bonus

07-03-2009 13:07 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag besloten om al ons spaargeld over te boeken naar een andere bank. My ass dat ze mijn spaargeld gaan gebruiken voor het uitbetalen van de bonus. Nu hebben we niet de wereld aan spaargeld, maar het idee alleen al doet mij op dit moment walgen van de ING.
Alle reacties Link kopieren
Toelichting?
Alle reacties Link kopieren
Ohja... http://925.nl/archief/200...orden-bonussen-uitgedeeld
Alle reacties Link kopieren
Toch maar naar de Rabobank dan...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pilous schreef op 07 maart 2009 @ 13:13:

Toch maar naar de Rabobank dan...Van mij mag het. Vergeet alleen niet dat ook Rabobank werkt met een systeem van vaste en variabele beloning. Dat laatste is dus een ander woord voor bonus
Alle reacties Link kopieren
Eens en Bos moet ook maar eens opstappen. "Hij gaat wel over staatsleningen om de bank overeind te houden, maar niet over de bonussen van diezelfde bank." Huh?!
Alle reacties Link kopieren
Ja, goed zo, ben het helemaal met je eens.....al was die variable beloning dan wel niet die hoge bonussen van miljoenen.....denk trouwens niet dat de personeelsleden van Ing een gedeelte aan geld in Ing-aandelen willen ontvangen......



En Bos moet vooral alles afpakken van de oudjes en het de bankmanagers in hun gat stoppen! Not
Alle reacties Link kopieren
quote:wuiles schreef op 07 maart 2009 @ 13:22:

[...]





Van mij mag het. Vergeet alleen niet dat ook Rabobank werkt met een systeem van vaste en variabele beloning. Dat laatste is dus een ander woord voor bonus Alleen de Rabobank heeft geen kapitaalinjectie nodig. Zij "boeren" goed en daar mag voor mij best een bonus voor gegeven worden. Een kapitaalinjectie ontvangen van de staat en daar tegenover een bonus uitkeren. Dat rijmt niet. En dan alleen al het commentaar van meneer Hommen: ik wil mijn medewekers niet tegen mij in het harnas jagen. Met managen hoef je geen vriendjes te maken, maar je moet wel je toko overeind houden.
Er staan gewoon afspraken op papier, dat heet het beloningsbeleid. Hoe denk je dat het overkomt naar personeel toe als je je totaal niet aan je afspraken houdt?

Variabel belonen werkt vrij simpel, je hebt gewoon een standaardloon en als je bepaalde afspraken nakomt (je werk goed doet) dan krijg je een bonus (variabel loon.)

't is natuurlijk geen stijl om te zeggen 'ja medewerker, je hebt alle afspraken gehaald dit jaar, maar de beloofde bonus krijg je niet.'
Alle reacties Link kopieren
quote:tangerine schreef op 07 maart 2009 @ 13:37:

Er staan gewoon afspraken op papier, dat heet het beloningsbeleid. Hoe denk je dat het overkomt naar personeel toe als je je totaal niet aan je afspraken houdt?

Variabel belonen werkt vrij simpel, je hebt gewoon een standaardloon en als je bepaalde afspraken nakomt (je werk goed doet) dan krijg je een bonus (variabel loon.)

't is natuurlijk geen stijl om te zeggen 'ja medewerker, je hebt alle afspraken gehaald dit jaar, maar de beloofde bonus krijg je niet.'



Maar als je staatssteun moet ontvangen dan kun je het als organisatie toch niet betalen? Mijn werkgever krijgt heus geen kapitaalinjectie om mijn toegezegde bonus te betalen hoor.

Als je de bonus van 300 mln kunt betalen, dan ook de staatsteun terugbetalen en dan maar eens zien of er nog gewerkt kan worden bij de ING of dat ze allemaal ww kunnen aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
Als een bedrijf zelf geen kapitaal heeft dan worden er toch gewoon geen bonussen uitgekeerd? Vind het belachelijk dat ze een kapitaal van de staat krijgen en daar dat geld voor gebruiken! En ja, dan worden er afspraken niet nagekomen... Dat zal op dit moment binnen meer bedrijven wel gebeuren. Heel vervelend, maar het is niet anders dan. Die medewerkers mogen blij zijn dat hun baan en daarmee hun inkomen nog hebben!
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Alle reacties Link kopieren
"Mensen hebben geen probleem met bonussen, alleen met bonussen van anderen".





Niet zelf bedacht helaas, komt uit deze column:



Inveztor.nl: Michael Kraland: Solon.....



*zit al jaren bij de Rabobank*
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 07 maart 2009 @ 14:00:

"Mensen hebben geen probleem met bonussen, alleen met bonussen van anderen".





Niet zelf bedacht helaas, komt uit deze column:



Inveztor.nl: Michael Kraland: Solon.....



*zit al jaren bij de Rabobank*Jaaaha, en we hebben helemaaaaaal de schurft aan mensen die eruit moeten omdat ze hun bank naar de kloten hebben geholpen ie niet voldoen.....en dan een dikke ontslagbonus meekrijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:wuiles schreef op 07 maart 2009 @ 13:22:

[...]





Van mij mag het. Vergeet alleen niet dat ook Rabobank werkt met een systeem van vaste en variabele beloning. Dat laatste is dus een ander woord voor bonus





dat zijn gewoon de beloningen die in je cao staan, belonen naar gelang van prestatie en behaalde skills etc.



eerlijk verdiend.



anders moet iedereen in nederland maar zijn 13e maand gaan inleveren, kijken hoe ze dan piepen.



Alles is altijd zo zwart wit aan reacties.
Alle reacties Link kopieren
quote:wuiles schreef op 07 maart 2009 @ 13:22:

[...]





Van mij mag het. Vergeet alleen niet dat ook Rabobank werkt met een systeem van vaste en variabele beloning. Dat laatste is dus een ander woord voor bonus zie mijn vorige bericht en ...Rabobank heeft de overheid niet nodig, die boert prima
Alle reacties Link kopieren
Man werkt ook bij een (int) bank en krijgt ook beloning dus bonus over het gewerkte jaar, is niet veel hoor maar wel een leuk zakcentje.

Zijn bank merkt natuurlijk ook wat van de KC maar geven wel bonussen maar wel een stuk minder, voorheen kreeg hij een maand salaris als bonus, nu is dat de helft.
Alle reacties Link kopieren
De ergernis komt voort uit het feit dat het ergens tegenstrijdig is dat een bedrijf aan de ene kant staatssteun ontvangt en tigduizend man op straat zet, en aan de andere kant bonussen uitdeelt. Het klopt dat die vaak verdisconteerd zitten in een CAO, of vasthangen aan een bepaalde functie, maar heel vaak zijn die bonussen ook afhankelijk van de winst die gemaakt wordt. Het levert zo op zich scheve ogen op, als je dieper kijkt, zie je bijv.een afdeling die geen steun nodig had, geen mensen ontslaat, maar goed draait, en dus die bonus kan uitdelen.

Alleen, wij zien de oppervlakte in relatie tot de KC en dat maakt dat dit zo scheef oogt.
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg ook om weg te gaan bij de ING. Vind dit echt het toppunt. Dat die bonussen beloofd zijn is dan jammer, veel mensen mogen blij zijn dat ze hun baan nog hebben.

Die bonus bij de Rabobank is gewoon verdiend, de Nederlandse staat heeft geen cent in de Rabobank hoeven pompen.

Denk dat ik daar maar naar overstap dan.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik werk dus bij een bedrijf dat nog steeds goed winst maakt. Helaas is het zo dat wanneer het met het moederbedrijf minder gaat, ik minder of geen winstuitkering krijg. Dus het zal mij een zorg zijn of het bij die ene afdeling bij de ING wel goed gaat, het blijft toch 1 bedrijf, dus m.i. geen recht op bonussen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:zusenzo schreef op 07 maart 2009 @ 16:06:

Man werkt ook bij een (int) bank en krijgt ook beloning dus bonus over het gewerkte jaar, is niet veel hoor maar wel een leuk zakcentje.

Zijn bank merkt natuurlijk ook wat van de KC maar geven wel bonussen maar wel een stuk minder, voorheen kreeg hij een maand salaris als bonus, nu is dat de helft.Maar dit gebeurt bij de ING nu ook... er werken ongeveer 100.000 mensen bij de ING, dus er worden niet zulke bonussen uitgekeerd zoals normaal, maar t wordt wel gedaan... en terecht... het is niet zo zwart wit als het lijkt hoor!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Daar haak ik wel bij aan Noa, het lijkt me ook wel heel erg wrang, dat je een bonus krijgt, terwijl een collega twee verdiepingen hoger ontslagen wordt. Hoe hard ik ook gewerkt heb, hoezeer ik die bonus ook waard zou zijn, ik zou het wel gek vinden om hem te krijgen in de wetenschap dat veel van mijn collega's ontslag krijgen.
quote:tangerine schreef op 07 maart 2009 @ 13:37:

't is natuurlijk geen stijl om te zeggen 'ja medewerker, je hebt alle afspraken gehaald dit jaar, maar de beloofde bonus krijg je niet.'



Bij mijn werkgever gebeurt dit wel nu.

Niemand krijgt zijn bonus, ook de afdelingen die winstgevend zijn niet. Dit omdat er delen van het bedrijf zijn, die het niet goed doen de laatste tijd. Er worden mensen aangezegd en om dit zo veel mogelijk te voorkomen, wordt op allerlei gebied zoveel mogelijk bezuinigd. O.a. op de bonussen.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels het spaargeld overgeboekt. Ben er helemaal klaar mee. We zijn ook bezig met onze betaalrekening.



Ik gun mensen echt hun bonus wel, maar de Ing kan het simpel niet betalen. Ze hebben 2 miljard ontvangen, dat zal echt wel via de beurs van de belastingbetaler betaald moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Het laat mij Siberisch of bankmedewerkers een bonus ontvangen. Als dat zo is afgesproken bij hun aanstelling dan heeft hun werkgever dat na te komen. Het is wel heel simpel gesteld dat arbeidsvoorwaarden, en daar hebben we het over, bij de ene bank zouden moeten afwijken van de andere bank. Er is sprake van een arbeidsmarkt waarop zowel werkgevers als werknemers concurreren. Met het bonussysteem an sich is niets mis. Ik stel wel vast dat toezichthouders, die niet eens een bonus mogen ontvangen, hebben gefaald. Alle ambtenaren naar huis sturen dan maar?
Alle reacties Link kopieren
belastingbetaler die de bonussen betaalt (want dat is het). Het moet niet gekker worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven