Geld & Recht alle pijlers

Spaarloonregeling openbreken voor opleidingskosten

09-03-2009 12:24 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag gehoord dat ik een opleiding moet gaan doen voor de afdeling waar ik straks heen moet.

Hartstikke leuk.....in eigen tijd (s'avonds) én ook nog eens van eigen geld

Met dat eigen geld wordt waarschijnlijk wel rechtgetrokken maar voorschieten kunnen ze dus niet doen.

Wel wordt het vastgelegd dat ik het opleidingsgeld terugkrijg bij het behalen van mijn diploma evenals het nieuwe salaris wat daar bij komt kijken.

Een groot probleem is het allemaal niet behalve het geld.

Want ik moet in 1 keer 2700,00 euro op tafel leggen.



Nu heb ik wel een spaarloonregeling maar die mag je niet zomaar openbreken.

Nu staat me iets bij dat het wel mag met een opleiding.

Nu vraag ik me af hoe het werkt, storten zij het geld rechtstreeks aan het opleidingsinstituut of moet ik dat zelf vanaf mijn eigen rekening gaan regelen nadat zij het hebben gestort?

Doen ze dat pas na de opleiding of ervoor?



En het belangrijkste....kan ik na ontvangst geld van werkgever mijn spaarloonregeling weer aanvullen?



Ik ga ze morgen zelf ook even bellen hoor hoe het werkt maar heb nu mijn gegevens niet bij de hand.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs een huis gekocht en mijn spaarloon laten storten op mijn rekening. Voor kinderopvang mag het ook, voor studie weet ik eigenlijk niet...



Ik denk wel dat je pas volgend jaar weer kan instappen en opnieuw beginnen met spaarloon..
Alle reacties Link kopieren
http://www.belastingdiens...2_spaarregelingen-03.html
Alle reacties Link kopieren
Studie is idd een reden om spaarloon open te breken. Ik heb het opengebroken voor een extra storting voor de kapitaalopbouw voor onze hypotheek (dat mag ook). Omdat ze bij onze bank zelf twijfelden of het via mijn eigen rekening mocht, hebben we het voor de zekerheid via de tussenrekening van de bank gedaan.



Wat je denk ik wel even goed uit moet zoeken, is wat de consequenties zijn als je werkgever de opleiding alsnog vergoed. Want dan betalen ze in feite je opleiding en heb je dus je spaarloon oneigenlijk opengebroken. Ik weet niet of dat zo gezien wordt, maar ik zou het in ieder geval even goed navragen. Kun je anders geen lening ofzo via je werkgever krijgen die kwijtgescholden wordt als jij je diploma haalt?
Alle reacties Link kopieren
Wel een hele rare regeling trouwens dat je de opleiding MOET gaan doen en in eerste instantie ook zelf moet betalen.
Alle reacties Link kopieren
Kan ik het spaarsaldo ook eerder opnemen?



Tussentijds mag u opnemen ('deblokkeren') voor zogenaamde erkende bestedingsdoelen. Wettelijk zijn de volgende bestedingsdoelen voor een spaarloonrekening erkend:

Aankoop van een eigen woning

Betaling premie voor bepaalde levensverzekeringen ('lijfrente')

Studie

Onbetaald verlof

Start eigen bedrijf

Vrijwillig betaalde pensioenpremies

Omzetten in -geblokkeerde- effecten

Eigen bijdrage kinderopvang (dit met een maximum van de hoogte van de eigen bijdrage van de Wet Kinderopvang)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven