Geld & Recht alle pijlers

Wat als de vader van je kinderenpsychisch niet in orde is

12-08-2018 14:57 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat als de vader van je kinderen psychisch niet in orde is maar doet of dat wel zo is?

Mijn ex was of is onder behandeling van wat ik weet, waarvoor weet ik niet. heb ik het recht om zijn dokter te spreken of een verklaring van de ggd wat zijn toestand is..


Mijn kinderen zijn belangrijk voor mij!
Nope. Medisch beroepsgeheim. Hier kan je niks mee.
Natuurlijk kan je zijn dokter niet spreken of en een verklaring van de GGZ ( dat bedoel je neem ik aan, niet GGD) krijg je natuurlijk ook niet. Zou was zijn als ze zo met gegevens van de patiënten omgingen.
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen die onder behandeling staat is gevaarlijk. Goed dat hij aan zichzelf werkt.

Je kan het hem eens vragen, als dat niet kan vanwege slechte band dan zal je je moeten berusten dat hij werkt aan wat hij ook doormaakt en samen met zijn behandelaar een goede afweging kan maken wat goed is voor hem en voor zijn kinderen.

Wees blij dat hij hulp heeft, zou je juist geruster moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
Hij was iig wel goed genoeg als zaaddonor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Nee, die informatie mogen ze je uiteraard niet geven.

Niet iedereen die onderbehsndeling is voor psychische problemen is een gevaar voor zichzelf of zijn omgeving. Het zegt ook helemaal niets over de kwaliteiten als vader.

Heb jij reden om te denken dat je kinderen in gevaar zijn?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
12-08-2018 15:05
Hij was iig wel goed genoeg als zaaddonor.

Je kunt niet in de toekomst kijken he.
Wie weet loop jij over 5 jaar ook wel ergens knetterpsychotisch in je onderbroek de appie in....
Of zit je gewoon even met jezelf in de knoop en heb je behoefte daarover met een professional te praten.
Hier helaas ervaring en nee, er is geen inzage recht.

Mijn ervaringen in deze zijn enkel negatief. Toen mijn ex na een zelfmoordpoging op de spoedeisende hulp kwam te liggen, wilde ik graag met de psychiater die geconsulteerd was in gesprek. Ex weigerde stelselmatig hulp en zocht alle oorzaken van zijn problemen buiten zichzelf. Ik wilde gewoon dat hij de juiste hulp kreeg, opgenomen werd, behandeld zou worden, juist ook voor ons kind.

Helaas ging het gesprek uiteindelijk alleen maar over de omgang met ons kind(welke gestagneerd was, omdat ik door zijn gedrag haar niet meer alleen met hem durfde te laten zijn). Heb meerdere malen aangegeven dat ik graag wilde dat hij hulp kreeg, maar de psychiater luisterde voor geen meter....

Moeten lullen als brugmans om hem opgenomen te krijgen. 5 dagen later overleed hij alsnog, na een tweede 'geslaagde' poging.

Dus ik snap je frustratie erg goed, alleen begin je weinig als ex partner.
Madeliefjees schreef:
12-08-2018 15:05
Hij was iig wel goed genoeg als zaaddonor.

Schandalige opmerking! Heb je er wel eens bij stil gestaan, dat psychische problemen zich ook kunnen openbaren, nadat er al kinderen zijn geboren? Je kunt beter je mond houden als je niet weet waar je het over hebt!
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
12-08-2018 15:08
Hier helaas ervaring en nee, er is geen inzage recht.

Mijn ervaringen in deze zijn enkel negatief. Toen mijn ex na een zelfmoordpoging op de spoedeisende hulp kwam te liggen, wilde ik graag met de psychiater die geconsulteerd was in gesprek. Ex weigerde stelselmatig hulp en zocht alle oorzaken van zijn problemen buiten zichzelf. Ik wilde gewoon dat hij de juiste hulp kreeg, opgenomen werd, behandeld zou worden, juist ook voor ons kind.

Helaas ging het gesprek uiteindelijk alleen maar over de omgang met ons kind(welke gestagneerd was, omdat ik door zijn gedrag haar niet meer alleen met hem durfde te laten zijn). Heb meerdere malen aangegeven dat ik graag wilde dat hij hulp kreeg, maar de psychiater luisterde voor geen meter....

Moeten lullen als brugmans om hem opgenomen te krijgen. 5 dagen later overleed hij alsnog, na een tweede 'geslaagde' poging.

Dus ik snap je frustratie erg goed, alleen begin je weinig als ex partner.
Dat is niet alleen als ex-partner zo. Ook als partner/ouder/broer/zus. Als iemand bij kennis en wilsbekwaam is en niet wil dat jij info krijgt, krijg je dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou jij het vinden als jouw ex jou gegevens kon inzien......juist ja :facepalm:
Amaqanda schreef:
12-08-2018 15:11
Dat is niet alleen als ex-partner zo. Ook als partner/ouder/broer/zus. Als iemand bij kennis en wilsbekwaam is en niet wil dat jij info krijgt, krijg je dat niet.
Heb je gelijk aan, dat is ook gewoon zo. Maar er zijn ook exen, of andere familie leden die het wel goed voor hebben met degene in kwestie en dan is het ontzettend vervelend dat je echt helemaal niets kan doen
Heb je signalen dan dat hij een bedreiging voor zijn kinderen is?
mallebeppie schreef:
12-08-2018 15:14
Heb je gelijk aan, dat is ook gewoon zo. Maar er zijn ook exen, of andere familie leden die het wel goed voor hebben met degene in kwestie en dan is het ontzettend vervelend dat je echt helemaal niets kan doen
Gelukkig is zelfbeschikking in Nederland een hoog goed.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je hem niet zelf of je je zorgen moet maken? Dan kan hij eventueel antwoorden zonder in details te treden.

Op zich is 'onder behandeling zijn' meestal een slimme stap. Wie weet heeft hij hulp nodig bij het verwerken van jullie scheiding, of is er sprake van werkstress. Je kan om 1001 redenen onder behandeling zijn. Niet iedereen die een psycholoog bezoekt, hoort stemmen.

Heb je reden om aan te nemen dat hij een gevaar vormt voor zichzelf of jullie kinderen?
Madeliefjees schreef:
12-08-2018 15:05
Hij was iig wel goed genoeg als zaaddonor.
Misselijke opmerking zeg.

TO, heb je mensen in jouw omgeving die hem goed kennen, vaak zien en wie je kunt vragen hoe het met hem gaat en of je je zorgen moet maken om je kind? Ik heb een kort lijntje met de beste vrienden van mijn man als het niet goed met hem gaat.
Nee, maar je kan wel een melding doen bij Jeugdzorg als je je zorgen maakt over het welzijn van de kinderen als ze bij hem zijn. Mits jullie een bezoekregeling hebben natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
12-08-2018 15:18
Gelukkig is zelfbeschikking in Nederland een hoog goed.
Is mooi tot dat je een vader of moeder hebt die alle symptomen heeft van dementie maar dit zelf ontkent ( kenmerk dementie geen inzage ziekte beeld). En zolang er geen diagnose is sta je als familie toe te kijken hoe het misgaat.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
12-08-2018 15:34
Nee, maar je kan wel een melding doen bij Jeugdzorg als je je zorgen maakt over het welzijn van de kinderen als ze bij hem zijn. Mits jullie een bezoekregeling hebben natuurlijk.
Zo dan.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Amaqanda schreef:
12-08-2018 15:11
Dat is niet alleen als ex-partner zo. Ook als partner/ouder/broer/zus. Als iemand bij kennis en wilsbekwaam is en niet wil dat jij info krijgt, krijg je dat niet.
Je krijgt de informatie niet, en je bent ook geen partij in de behandeling. Dat laatste is raar als je partner bent en samen kinderen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig niet zeg. Mijn familie hoeft niet te weten welke psychische stoornissen ik heb. Gelukkig heb ik geen kinderen of partner.
Heanig an
Had je je moeten bedenken voor je er kinderen mee nam.
Uiteraard heb jij geen enkel recht zijn privacy te schenden, zijn artsen zullen daar in elk geval zeker niet aan meewerken.
Christiana schreef:
12-08-2018 15:42
Je krijgt de informatie niet, en je bent ook geen partij in de behandeling. Dat laatste is raar als je partner bent en samen kinderen hebt.
En weer niet zo raar als je door je partner mishandeld wordt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-08-2018 16:18
Had je je moeten bedenken voor je er kinderen mee nam.
Uiteraard heb jij geen enkel recht zijn privacy te schenden, zijn artsen zullen daar in elk geval zeker niet aan meewerken.
Toen ze in de kinderwinkel, kinderen aan het uitzoeken waren deed hij natuurlijk volkomen normaal.

Achteraf is het altijd makkelijk een koe in de kont kijken hè?
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Helaas en gelukkig is er in NL een medisch geheim.
Idd melding maken bij veilig thuis en in gesprek met je huisarts om te vragen of deze mss tips heeft om de veiligheid van je kinderen te vergroten.
Vraag advies aan (je) een advocaat in hoeverre je verplicht bent de regeling na te leven.
Ik denk dat je een behoorlijk goed verhaal moet hebben, met bewijzen dat je kinderen in gevaar zijn bij je ex. Anders zou dit de uitweg zijn voor vechtende exen, die (over de rug van) de kinderen bij de ander weg willen houden.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven