Geld & Recht alle pijlers

Door autopech veerboot gemist

14-08-2018 11:25 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Wij wilden op vakantie naar Scandinavië en hadden de nachtboot geboekt vanuit Noord-Duitsland. De dag voor vertrek gaf de auto aan: motorstoring. Dat is met spoed gemaakt door de garage, dus we konden toch 's morgens vertrekken, al was het later dan we hadden gepland. Na 20 km opnieuw motorstoring, ook dat is door de garage gemaakt (de monteur is naar ons toe gekomen). Een uur oponthoud, maar we zouden de boot nog kunnen halen.

Helaas 's middags in Duitsland voor de derde keer autopech. We hebben toen meer dan 3 uur op de ADAC moeten wachten en dus de boot gemist. De nachtboot was voor de volgende twee dagen vol geboekt. We hebben toen omgeboekt naar een overtocht vanuit het noorden van Denemarken. Dat betekende 400 km extra rijden en 45 euro omboekkosten betalen, terwijl de overtocht veel goedkoper was. Naast dat we de leuke ervaring van het ’s nachts varen hebben gemist, hebben we dus ook extra kosten moeten maken.

De derde keer autopech was een gevolg van de reparatie, er was iets niet goed aangesloten. Bij thuiskomst lag de rekening van de garage op de mat, 1400 euro. Kunnen wij nu om korting vragen of kun je zoiets opgeven bij een reisverzekering? Wie weet wat onze rechten zijn hierin?
Alleen kalmte kan ons redden.
Je reisverzekering weet dat.
Alle reacties Link kopieren
Bel je reisverzekering eens.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Koop een goede auto.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt korting op de rekening van de garage? Vragen kan altijd, maar verwacht niet dat ze dat doen.

De extra kosten van de reis kun je opgeven bij de reisverzekering, of alles gedekt is vind je in de voorwaarden van de reisverzekering.
Dit lijkt me een gevalletje reisverzekering
karin6789 schreef:
14-08-2018 11:35
Koop een goede auto.
Serieus? Dat is je advies als je het hele verhaal leest?
Wij hebben jaren geleden ook tijdens een vakantie autopech gekregen. De auto had nét een beurt gehad en midden in Duitsland hoorden we ineens een knal en zijn we gestrand. Afgesleept naar een garage. Bleek een bougie te zijn verdwenen. Gerepareerd. Rekening betaald.

Na de vakantie contact opgenomen met de garage. Een en ander uitgelegd. Zij hebben de gemaakte onkosten (reparatie en slepen) vergoed.

Ik zou beginnen met contact op te nemen met je garage en kijken wat hun commentaar is.
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze ook kosten voor de derde reparatie in rekening gebracht? Dat zou ik in ieder geval niet betalen. Verder zou ik zeker in overleg gaan over de gemaakte kosten die door hen veroorzaakt zijn (immers, die zijn ontstaan doordat de tweede reparatie niet goed/volledig is uitgevoerd). Als je er met de garage niet uitkomt, zou ik contact opnemen met de reisverzekering. De omboekkosten en misschien ook de extra benzinekosten krijg je van hen denk ik wel terug, maar voor gemist plezier o.i.d. bestaat denk ik geen vergoeding?
Alle reacties Link kopieren
Je reisverzekering bellen is de enige weg naar een eenduidig antwoord.

Niet elke reisverzekering biedt dezelfde dekking, dus als iemand hier dezelfde ervaring heeft en wel vergoeding kreeg, zegt niets over jouw situatie met een andere verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik gokken? Renault Laguna?
Alle reacties Link kopieren
Idd afhankelijk van de dekking van de reisverzekering.

En de nachtboot is niet heel spannend. Al zal het in de zomer misschien leuker zijn dan in de winter. Ik vond het vooral donker :P
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
14-08-2018 12:46
Mag ik gokken? Renault Laguna?
Nee, wel Frans....
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties.
Ik begrijp dat ik mijn reisverzekering moet bellen, ik zocht alleen wat tips hoe we dit het beste aan kunnen pakken.

Het is lang licht in Scandinavië en de boot zou al vroeg in de avond vertrekken, dus vast wel het een en ander te zien. En anders lekker sterren kijken op het dek. In elk geval aantrekkelijker dan over donkere Deense snelwegen rijden en overnachten op een parkeerplaats met een vieze wc.

Er zal geen vergoeding zijn voor gemist plezier, nee, maar we hebben behoorlijk wat extra kosten gemaakt. Als we die vergoed krijgen, hebben we toch een begin om het volgend jaar opnieuw te doen.
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
doemediema schreef:
14-08-2018 13:52
Nee, wel Frans....
Ik zal maar niks zeggen :proud:


Sterkte verder. Hopelijk krijgen jullie (een deel van) de kosten vergoed.
Alle reacties Link kopieren
doemediema schreef:
14-08-2018 13:52
Nee, wel Frans....



Peugeot 307?
Wat ging er stuk?
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de website van de verzekering en vul een schadeformulier in. Ook als je ze gaat bellen, zullen ze je verwijzen naar dit formulier. Telefonisch doen ze geen uitspraak of dit wel of niet onder de verzekering valt.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
14-08-2018 14:56



Peugeot 307?
Wat ging er stuk?
Citroen C4 Picasso.
Eerst is de ketting vervangen, daarna de bobines en bougies en toen drie keer de turboslang eraf geschoten.
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
14-08-2018 15:12
Ga naar de website van de verzekering en vul een schadeformulier in. Ook als je ze gaat bellen, zullen ze je verwijzen naar dit formulier. Telefonisch doen ze geen uitspraak of dit wel of niet onder de verzekering valt.
Wel hoor. Toevallig vanmiddag mijn reisverzekering gebeld omdat wij te maken hadden met annulering vlucht en daarna nog een hoop gedoe en kosten. Kreeg meteen telefonisch antwoord en binnen een kwartier een bevestigingsmail van het gesprek.
Dahlia74 schreef:
14-08-2018 15:12
Ga naar de website van de verzekering en vul een schadeformulier in. Ook als je ze gaat bellen, zullen ze je verwijzen naar dit formulier. Telefonisch doen ze geen uitspraak of dit wel of niet onder de verzekering valt.
Hoe kom je daar nou bij? Dat dat bij jouw verzekering zo werkt, betekent niet dat het overal zo werkt.
Ik zou niet betalen eerlijk gezegd, want het is kennelijk niet goed gemaakt. Ik zou kijken of je rechtsbijstandsverzekering iets kan doen.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
14-08-2018 18:36
Ik zou niet betalen eerlijk gezegd, want het is kennelijk niet goed gemaakt. Ik zou kijken of je rechtsbijstandsverzekering iets kan doen.
Dat is een gevaarlijk advies. Iets kan best wel goed gerepareerd zijn, maar er kan altijd een kettingreactie van problemen optreden. Als je niet betaalt moet dit heel goed onderbouwd worden.
Sara9876 schreef:
14-08-2018 18:57
Dat is een gevaarlijk advies. Iets kan best wel goed gerepareerd zijn, maar er kan altijd een kettingreactie van problemen optreden. Als je niet betaalt moet dit heel goed onderbouwd worden.
Ja uiteraard, maar ik zou toch even wachten en eerst even advies in winnen. En met de garage contact op nemen.
Alle reacties Link kopieren
doemediema schreef:
14-08-2018 17:03
Citroen C4 Picasso.
Eerst is de ketting vervangen, daarna de bobines en bougies en toen drie keer de turboslang eraf geschoten.
En daar durf je mee op vakantie???
Alle reacties Link kopieren
Ik zou contact opnemen met je garage, blijkbaar lopen zij te prutsen.

En zoek een nieuwe garage voor het onderhoud van je auto!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven