Geld & Recht alle pijlers

Kinderopvang eigenbijdrag

17-08-2018 13:39 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal alleen als alleenstaande klopt het dat je per kind altijd rond de 50 euro per maand eigen bijdrage betaald en de belastingdienst de rest?

Zijn er mensen hier die alleenstaand zijn en rond de 1800 of lager verdienen?

En hoeveel betaal jij aan opvang?
anoniem_373044 wijzigde dit bericht op 17-08-2018 13:52
29.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hangt helemaal af van je inkomen.
Dat is heel verschillend.Niet iedereen betaald rond de 50 euro.

Toen mijn zoons naar het KDV gingen betaalde de belastingdienst nog niets mee.Ik was mijn halve inkomen aan kinderopvang kwijt.Tegenwoordig is dat toch heel wat goedkoper mazzelaars :proud:
Alle reacties Link kopieren
Hangt af van
- hoe veel uur je afneemt
- uurtarief van de kinderopvang
- je inkomen
€1397,36 per maand. Maar wat heb jij daar aan?
Je hebt de openingstekst nu verandert in alleenstaande.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
17-08-2018 13:44
Je hebt de openingstekst nu verandert in alleenstaande.

Klopt zo dat alleen alleenstaanden kunnen reageren
Alle reacties Link kopieren
Als je als alleenstaande een ton per jaar verdient, betaal je wel wat meer dan 50 euro.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
17-08-2018 13:42
€1397,36 per maand. Maar wat heb jij daar aan?
Nou nou
Het moedigt niet aan om te gaan werken in dit land..
Maar ik wil het om te groeien
Searcheri schreef:
17-08-2018 13:47
Nou nou
Het moedigt niet aan om te gaan werken in dit land..
Dat ligt er helemaal aan hoe veel je inkomen is. Ik kan je vertellen, bij mij loont werken zeker. Ik verdien per uur veel meer dan de 7 euro die ik aan de kinderopvang betaal.
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 17-08-2018 13:49
29.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was eerst maar eens een diploma ergens voor gaan halen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Searcheri schreef:
17-08-2018 13:46
Klopt zo dat alleen alleenstaanden kunnen reageren

Nou ik kan ook reageren hoor :proud:
Searcheri schreef:
17-08-2018 13:47
Nou nou
Het moedigt niet aan om te gaan werken in dit land..
Maar ik wil het om te groeien

Het moedigt niet aan om te gaan werken?!? Wat wil je dan?! Elke ochtend een dozijn cheerleaders naast je bed om je te complimenteren dat je naar je fucking werk gaat? Of subsidie omdat je je voortplant?

Ben jij van de pot gerukt.
Alle reacties Link kopieren
Searcheri schreef:
17-08-2018 13:46
Klopt zo dat alleen alleenstaanden kunnen reageren
Maar ook voor alleenstaanden geld dat dat volledig afhankelijk is van hun inkomen. Je kunt het best een proefberekening maken op toeslagen. En dan rekenen met het inkomen wat je verwacht te gaan krijgen.
Een alleenstaande moeder die goed verdiend krijgt minder KOT dan iemand die minimumloon verdient. Ik ken ook universitair geschoolde alleenstaande moeders met een prima inkomen.

In de tijd dat ik mijn reactie heb getypt heb je je OP weer aangepast, zodat mijn reactie nergens op slaat.
wilma36 wijzigde dit bericht op 17-08-2018 13:55
Reden: toevoeging
9.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
17-08-2018 13:53
Het moedigt niet aan om te gaan werken?!? Wat wil je dan?! Elke ochtend een dozijn cheerleaders naast je bed om je te complimenteren dat je naar je fucking werk gaat? Of subsidie omdat je je voortplant?

Ben jij van de pot gerukt.
:rofl:

You go girl! :cheer2:
GlitterCupcake schreef:
17-08-2018 13:53
Het moedigt niet aan om te gaan werken?!? Wat wil je dan?! Elke ochtend een dozijn cheerleaders naast je bed om je te complimenteren dat je naar je fucking werk gaat? Of subsidie omdat je je voortplant?

Ben jij van de pot gerukt.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Je kan op de toeslagen site van de belastingdienst een proef berekening maken. Je vult in wat je jaarinkomen is (of gaat zijn in jouw geval) en dan vul je in hoeveel opvang uren + bedrag je gaat betalen en dan zie je wat je terug krijgt. Dan haal je dat af van de kosten van de opvang= je eigen bijdrage.
Habbekratz schreef:
17-08-2018 13:41
Dat is heel verschillend.Niet iedereen betaald rond de 50 euro.

Toen mijn zoons naar het KDV gingen betaalde de belastingdienst nog niets mee.Ik was mijn halve inkomen aan kinderopvang kwijt.Tegenwoordig is dat toch heel wat goedkoper mazzelaars :proud:
Ik ken ook mensen die juist veel en veel meer terugkregen dan nu alweer het geval is... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
17-08-2018 13:47
Als je als alleenstaande een ton per jaar verdient, betaal je wel wat meer dan 50 euro.
Ook als je een stuk minder dan een ton verdient overigens :-).
Ik betaal ongeveer 450 euro zelf voor 1 kind voor 4 dagen. Maar dat hangt inderdaad volledig van je inkomen af.

Of je alleenstaand bent maakt dan weer minder uit, behalve dat je als alleenstaande natuurlijk vaker een laag inkomen hebt. Maar als een stel met zijn tweeën hetzelfde salaris verdient als ik alleen, krijgen ze gewoon net zoveel, of eigenlijk zelfs nog een heel klein beetje meer ivm dubbele kortingen. Het beeld dat alleenstaande moeders altijd meer toeslag etc krijgen is gewoon niet waar (is overigens prima hoor, want ik heb het ook niet nodig, maar het stoort soms een beetje dat iedereen denkt dat de overheid stabdaard geld gooit naar alleenstaanden).
Alle reacties Link kopieren
Je was vergeten dat je dit nog geen maand geleden ook had gevraagd?

viewtopic.php?f=4&t=416688&start=#p28795650


(Als ik tenminste mag reageren hoor, als kindvrije)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Searcheri schreef:
17-08-2018 13:47
Nou nou
Het moedigt niet aan om te gaan werken in dit land..
Alleen als je toekomstvisie niet verder reikt tot het puntje van je neus gaat dat op. Je werkt niet alleen voor die paar jaar dat de kinderen naar de opvang gaat. Daarna wil je ook werken. En als je niet gaat werken tot de kinderen oud genoeg zijn dat ze niet meer naar de opvang hoeven is de moeder in kwestie te oud om nog iets fatsoenlijks te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ligt echt aan je inkomen, ik zou zoveel moeten betalen dat mijn kinderen expres niet naar een opvang gaan en ik werk als mijn ex vrij is. Peuterspeelzaal gaan de oudste 2 wel heen en alleen dat is al 160 euro per maand, alleenstaande vriendin van mij betaald voor 1 kind peuterspeelzaal 13 euro.
Kinderopvangtoeslag is helemaal niet afhankelijk van 1- of 2-ouder gezin. Puur je inkomen.

Voor de alleenstaande toeslagen zijn andere potjes. Maar voor iedereen loopt werken want minimum loon is altijd hoger dan uur bedrag kdv. Of je moet minimum verdienen en dure privé opvang Wien.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik betaalde als alleenstaande ouder netto zo’n 200€ per maand voor twee middagen bso.
Dat zegt toch niks?
Zelf gaan rekenen op de site van Toeslagen, dat zegt wel iets.
Of klinkt dat teveel als werken? :P
Als je halve dagen werkt maar hele dagen opvang moet! afnemen loont het niet. Dus als je bv op een peuterschool of bso werkt, in de schoonmaak of catering.
Flexibele opvang die wel per uur is, is duurder per uur.
Kinderopvang is open van half 8 tot 19 uur. Als jij dan werkt tot 14 of 15 uur heb je heel wat uren voor niets betaald.

Aan to, maak een proefberekening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven