Geld & Recht alle pijlers

Leuker leven voor minder

21-08-2018 00:24 453 berichten
Wie kletst er mee? Ik leef al jaren redelijk zuinig maar ben geen krent. Bijvoorbeeld; Ik ga graag op vakantie maar zoek graag uit wat de beste deals zijn. Inmiddels weet ik dat je vliegtickets het beste in januari aankoopt :idee: en vervolgens het hotel in mei.

Ik ga bijna niet naar supermarkten, ik bestel veel online. Het is makkelijk, de bezorging is vaak gratis bij aankoop van een product wat ik toch nodig heb, en ik heb niet de neiging tot impuls aankopen, win/win. De groenten hier op de markt zijn duurder als bij de Aldi of Lidl, dus wip ik liever daar even binnen dan dat ik een rondje op de markt doe. Ik hou ervan om ons leven zo prettig mogelijk te houden op een zo goedkoop mogelijke manier.

Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Enerzijds wel, anderzijds stuit het me vaak tegen de borst dat goedkoper ook vaak betekent milieu-onvriendelijk. Veel in plastic verpakt, terwijl het op de markt zo in mijn mand mag. Plofkip, dan maar liever een goeie scharrel en een keertje minder vlees eten.

Ik koop zelf veel in bij de Turkse supermarkt. Alle groenten en fruit onverpakt en het vlees is halal geslacht en gefokt, en mag na afwegen in mijn eigen meegebrachte bakjes. En meestal zijn ze niet duur.
Maakt het dan met die tickets niet uit voor wanneer je ze boekt? *mental note*
Ja, maar niet zo als hier aangeeft.

Het gratis bezorgen bij bepaalde producten niet bijvoorbeeld. Ik eet juist die producten helemaal niet.

En vliegen doen we ook niet.
Markt is vaak nog goedkoper dan de Lidl. Waar ik wel kom, net als de AH en de Jumbo voor de aanbiedingen of meer keus in assortiment.

Ik kijk gewoon altijd goed wat ik koop, of ik 2e hands ook kan halen of in de sale. Kleding dan bijvoorbeeld.

En soms koop ik gewoon iets wat ik echt graag wil hebben, nieuw en duurder. Omdat het dan gewoon iets goeds is of lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Ik ben ook een echte dealtjes-scharrelaar. Kijk vaak eerst voor tweedehands en daarna paa nieuw. Tegelijkertijd betaal ik liever wat meer voor een goede fles wijn en lekkere koffie.

Zoek graag de bonus & 35% sticker bij AH (want 35% gaat van de volle prijs af, dus driedubbel korting). Daarnaast haal ik sinds kort afgedankt voedsel op, een complete verrassing wat het wordt en dus een goede oefening in improvisatie en minder afval. En het is vaak verrassend veel waar voor je geld.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Geld boeit me totaal niet, ik geef lekker uit. Ok, het boeit me dus wel. Want als ik t niet had kon ik ook niet lekker spenderen.
Dus ik pak wat ik lekker vind en koop wat ik mooi vind.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Afgedankt voedsel ophalen? Ieuwwwww
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
21-08-2018 01:10
Nee. Geld boeit me totaal niet, ik geef lekker uit. Ok, het boeit me dus wel. Want als ik t niet had kon ik ook niet lekker spenderen.
Dus ik pak wat ik lekker vind en koop wat ik mooi vind.

mooi voor jou, ik heb geen graaikas
Misschien een stomme vraag, ik werk veel. Besteden jullie iets uit? Schoonmaak etc?

Dat is de eerste verdienste toch?
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
21-08-2018 01:07
Ik ben ook een echte dealtjes-scharrelaar. Kijk vaak eerst voor tweedehands en daarna paa nieuw. Tegelijkertijd betaal ik liever wat meer voor een goede fles wijn en lekkere koffie.

Zoek graag de bonus & 35% sticker bij AH (want 35% gaat van de volle prijs af, dus driedubbel korting). Daarnaast haal ik sinds kort afgedankt voedsel op, een complete verrassing wat het wordt en dus een goede oefening in improvisatie en minder afval. En het is vaak verrassend veel waar voor je geld.
Ah, met die app 'Too good to go'?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-08-2018 01:11
Afgedankt voedsel ophalen? Ieuwwwww
:facepalm:
Life is short. Eat dessert first.
patchouli_ schreef:
21-08-2018 00:32
Enerzijds wel, anderzijds stuit het me vaak tegen de borst dat goedkoper ook vaak betekent milieu-onvriendelijk. Veel in plastic verpakt, terwijl het op de markt zo in mijn mand mag. Plofkip, dan maar liever een goeie scharrel en een keertje minder vlees eten.

Ik koop zelf veel in bij de Turkse supermarkt. Alle groenten en fruit onverpakt en het vlees is halal geslacht en gefokt, en mag na afwegen in mijn eigen meegebrachte bakjes. En meestal zijn ze niet duur.
Is niet alles verpakt, online of in de supermarkt gekocht?
Madeliefjees schreef:
21-08-2018 01:11
Afgedankt voedsel ophalen? Ieuwwwww
.
Nee joh, het is de sticker-hysterie waardoor we massaal prima voedsel weggooien. Het zijn geen afgekloven restjes of zo, maar bijvoorbeeld groente die de volgende dag niet meer verkocht kan worden of een kant en klaarmaaltijd met houdbaarheidsdatum van vandaag. Prima veilig eten! Moet je alleen binnen zeer afzienbare tijd opeten.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 01:41
2.68% gewijzigd
doornroosje9 schreef:
21-08-2018 01:34
Ah, met die app 'Too good to go'?
.
Yep. Werkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
21-08-2018 01:39
.
Yep. Werkt goed!
Dat lijkt me zo leuk! Maar nog niet in de buurt hier.
Life is short. Eat dessert first.
Ik vind het prima om een boodschappenlijstje aan te maken. Ik denk dat ik daarmee behoorlijk bespaar, tijd en geld.
Alle reacties Link kopieren
Pro tip: minder vlees eten. Het is misschien wennen in het begin, maar ik heb gemerkt dat dit zoveel scheelt in je portemonnee.
Wish you were beer
Alle reacties Link kopieren
Heel begrijpelijk vind ik. Door alle constant fors stijgende belastingen is Nederland een extreem duur land geworden.

Dus logisch dat mensen moeite doen om alles zo scherp mogelijk in te kopen

Al die overheids heffingen en belastingen kun je meestal niet onderuit, dus dan blijven de andere uitgaven en kosten over om op te bezuinigen
Ik vind het zonde om eten weg te gooien dus ik koop heel bewust.
Kleding vind ik leuk en belangrijk maar ik heb er een hekel aan en vind het zonde als ik wat koop en het dan weinig draag.
Eveneens met spullen, als ik makkelijk zonder kan dan koop ik het niet.
Alle besparingen geef ik wel graag uit aan vakanties. :)
anoniem_77885 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 08:24
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sushy schreef:
21-08-2018 01:21
Misschien een stomme vraag, ik werk veel. Besteden jullie iets uit? Schoonmaak etc?

Dat is de eerste verdienste toch?
ik heb een werkster (man&ik werken beiden fulltime) en dat is wel de laatste luxe die ik weg doe.
En zolang zij per uur minder verdient dan ik, is het dus voordelig om het uit te besteden
lilalinda wijzigde dit bericht op 21-08-2018 08:26
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom ben je graag zuinig? waar spaar je voor?
Wij hebben heus een leuke spaarrekening voor noodgevallen, maar ik beknibbel absoluut niet op een leuk leven. Lekker eten, goeie wijn, fijne vakantie etc.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-08-2018 08:23
ik heb een werkster (man&ik werken beiden fulltime) en dat is wel de laatste luxe die ik weg doe.
En zolang zij per uur minder verdiend dan ik, is het dus voordelig om het uit te besteden
+1. Zou eerder vakanties wegbezuinigen dan de schoonmaakster. Scheelt zoveel tijd (en frustraties) op weekbasis.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Het zit niet in mijn aard. Ik ben een enorme spender.
Maar ik wíl wel leuk leven met minder dus ik doe mijn best. Kleding koop ik tegenwoordig vooral in de sale. Laatst zelfs voor 2 euro iets gescoord bij de kringloop. Normaal ben ik daar een beetje viezig van maar goed schoongemaakt en het staat supertof in huis. Schoonmaakster hebben ee niet meer maar das puur omdat die we hadden niet zo beviel.
Gisteren in de sale bij h&m voor de oudste vast korte broeken en shirts voor volgend jaar ingeslagen, voor mezelf had ik schoenen in de sale voor 4,50 en ze lopen heeeerlijk. Voor jongste leren schoenen ook voor 4,50 en ze zijn echt leuk! Laatste maatje maar perfect voor als hij straks gaat lopen.
Kleding soms tweedehands als het er echt nog goed uitziet
Alle reacties Link kopieren
De markt is inderdaad niet meer wat ie geweest is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven