Geld & Recht alle pijlers

Opgelicht??

24-08-2018 22:54 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet een beetje onherkenbaar blijven vanwege herkenbaarheid maar ik vraag me af wat ik in deze situatie kan doen.
Iets fysiek aangeschaft met een levertijd van 4 weken en volledige bedrag betaald. Nu 8 weken verder en nog steeds geen product. Het gaat om een franchise zaak in dit geval een eenmansbedrijf maar er zitten er meerde in het land. Geen louche bedrijf maar goed zo voelt het ondertussen wel. Dame in kwestie reageert niet op telefoon mail en app en het gaat om een behoorlijk bedrag en een product dat snel nodig is. Wat voor stappen kunnen we het beste zetten?
Terug naar de winkel gaan en je geld terug halen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een stevige mail sturen! In deze mail zou ik aangeven dat mevrouw 1 week de tijd heeft om op je mail te reageren. Misschien helpt het ook aan te geven dat je binnen een bepaalde tijd het product wilt ontvangen of het geld terug wilt. Als de dame dit negeert, gewoon even bij een advocaat een afspraak maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je een bon hebt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard bon aanwezig helaas langsgaan in winkel is geen optie meer zag op de website dat ze alleen nog maar aan huis kwam. Klinkt heel vaag allemaal maar dat is het niet ze hebben meerdere onderscheidingen enz. Ik geloof alleen dat deze dame er een potje van maakt maar ze is oprichter van. Maar goed misschien zijn wij re ongeduldig? Heb der vrijdag vorige week telefonisch gesproken voor het laatst. Toen gaf ze aan maandag meer te weten en ons te bellen als het product binnen is. Niks meer van gehoord, vandaag gebeld voicemail. App gestuurd is gelezen maar niet op gereageerd, ze heeft me niet geblokkeerd. Wat is redelijk in deze situatie? Ben bang als ik nu van toon verander ik het product nooit meer krijg en heb het nodig over maximaal een week. Maar ja ben er ook wel echt klaar mee op de manier hoe het nu loop😲 zo onprofessioneel en totaal niet verwacht. Ze hebben ook een Facebook met meer als 3000 likes en talloze recensies
Alle reacties Link kopieren
moet het uit china komen en dat het toch wat langer gaat duren dan de normale 4 weken wat het gemiddelde is?
Alle reacties Link kopieren
miniinthebox ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Nope geen China haahah echt een Nederlands bedrijf met meerdere vestigingen. En tuurlijk kan het dat de levertijd wat oploopt maar daar kan je op je minst je klanten van op de hoogte houden of reageren op de vraag hoe het met de status van het product staat.
Alle reacties Link kopieren
Als het een franchise is, dan zou ik het moederbedrijf eens bellen. Die gaan niet blij zijn dat hun naam te grabbel wordt gegooid zo.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
mailen dat je een klacht in gaat dienen, dan willen ze soms ineens wel reageren.
Bij één van de andere vestigingen horen of ze meer weten van die vrouw?
En of ze dit soort verhalen wel vaker horen van haar?
Wat voor onderscheidingen bedoel Je?
Zijn ze aangesloten bij het Thuiswinkel Waarborg?

Dan zou ik daar mijn licht eens opsteken, het is zonder meer onbeschoft.
Waarom moest je het hele bedrag vooruitbetalen eigenlijk?
maak een klacht aan op klacht.nl
Alle reacties Link kopieren
Is het soms een meubel/beddenzaak? Want die komen nou als paddenstoelen uit de grond met hun alieexpres meubels ( al ontkennen ze dat) en daar kloppen de levertijden echt nooit!
Ik ben normaal geezien niet voor public shaming, maar als ze je geblokkeerd heeft, commentaar op facebook leveren werkt heel goed en snel is mijn ervaring.

Ik heb ook ooit eens iets gehad dat een bedrijf niet meer reageerde, toen geklaagd via fb, en het was ineens heel snel geregeld.

Na tijd wel je geklaag verwijderen natuurlijk.
Tornacense schreef:
24-08-2018 23:40
Bij één van de andere vestigingen horen of ze meer weten van die vrouw?
En of ze dit soort verhalen wel vaker horen van haar?
Dit zou ik doen idd.
Alle reacties Link kopieren
meissie22 schreef:
24-08-2018 23:10
Uiteraard bon aanwezig helaas langsgaan in winkel is geen optie meer zag op de website dat ze alleen nog maar aan huis kwam. Klinkt heel vaag allemaal maar dat is het niet ze hebben meerdere onderscheidingen enz. Ik geloof alleen dat deze dame er een potje van maakt maar ze is oprichter van. Maar goed misschien zijn wij re ongeduldig? Heb der vrijdag vorige week telefonisch gesproken voor het laatst. Toen gaf ze aan maandag meer te weten en ons te bellen als het product binnen is. Niks meer van gehoord, vandaag gebeld voicemail. App gestuurd is gelezen maar niet op gereageerd, ze heeft me niet geblokkeerd. Wat is redelijk in deze situatie? Ben bang als ik nu van toon verander ik het product nooit meer krijg en heb het nodig over maximaal een week. Maar ja ben er ook wel echt klaar mee op de manier hoe het nu loop😲 zo onprofessioneel en totaal niet verwacht. Ze hebben ook een Facebook met meer als 3000 likes en talloze recensies
Helaas kan je likes en recensies op facebook tegenwoordig kopen! Ik heb er een keer een artikel erover gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Potplant schreef:
25-08-2018 00:09
Ik ben normaal geezien niet voor public shaming, maar als ze je geblokkeerd heeft, commentaar op facebook leveren werkt heel goed en snel is mijn ervaring.

Ik heb ook ooit eens iets gehad dat een bedrijf niet meer reageerde, toen geklaagd via fb, en het was ineens heel snel geregeld.

Na tijd wel je geklaag verwijderen natuurlijk.

Volgens mij schrijft TO dat ze niet geblokkeerd is.

En waarom zou je na een tijdje je geklaag verwijderen? Is het niet handiger om er een update bij te plaatsen? Geeft een realistischer beeld voor nieuwe/andere klanten lijkt me.
chocolol schreef:
25-08-2018 02:02
Volgens mij schrijft TO dat ze niet geblokkeerd is.

En waarom zou je na een tijdje je geklaag verwijderen? Is het niet handiger om er een update bij te plaatsen? Geeft een realistischer beeld voor nieuwe/andere klanten lijkt me.
Helemaal mee eens, klagen op fb als niets anders helpt: niks mis mee maar als het probleem alsnog en evt. met excuses en uitleg wordt opgelost zou ik het laten staan en uitspreken dat je tevreden bent met hoe e.e.a. is afgehandeld.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is ze op vakantie of naar haar thuisland?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens meegemaakt dat de vrouw (Marktplaats) vergeten was het pakketje naar de post te brengen voordat ze op een lange vakantie naar Roemenië vertrok.

Ook komt het wel voor dat iemand alleen een plek in een magazijn heeft waar de orders binnenkomen en niet meer doet dan verzenden of een order bijbestellen als er geen voorraad meer is. Correspondentie daar hebben ze geen mannetje voor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kan ook nog dat ze (bijna) failliet is en dan zie je meestal je geld ook niet meer terug. Dat is me ook een keer gebeurd. Als ze het failissement zien aankomen dan houden ze vast wat ze maar te pakken kunnen krijgen. Die leven op de rand van de wet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Stel ze per aangetekende brief in gebreke en verzoek om binnen 2 weken leveren of geld retour met je rekening nummer erbij en geef aan wanneer er geen oplossing komt dat je een advocaat in schakelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
chocolol schreef:
25-08-2018 02:02
Volgens mij schrijft TO dat ze niet geblokkeerd is.

En waarom zou je na een tijdje je geklaag verwijderen? Is het niet handiger om er een update bij te plaatsen? Geeft een realistischer beeld voor nieuwe/andere klanten lijkt me.
Och ja, verkeerd gelezen.

Uhm, als iets is opgelost ben ik ineens een stuk meer vergevingsgezind, vandaar liever verwijderen dan een update.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit pas bij de Bentofabriek. Eerst netjes geprobeerd met mailtjes en priveberichten. Had eind mei besteld, maar toen ik begin augustus begon aan te dringen via berichten op haar facebookwebsite kreeg ik gelukkig snel een berichtje dat het niet meer geleverd kon worden. Toen kreeg ik vrij snel mijn geld terug gelukkig, maar mooi niet dat ik daar nog wat koop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven