Geld & Recht alle pijlers

Pakketje zoek

29-08-2018 12:21 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Een pakketbezorger heeft bij mij een pakketje proberen af te leveren, maar omdat ik niet thuis was is het pakketje afgegeven bij een woning in de buurt. Bij mij is een briefje achtergelaten dat ik het pakket op dat adres kan afhalen.

Probleem is dat de bewoners van dat adres beide zwaar dementerend zijn, en zich niets kunnen herinneren. Ze hebben thuiszorg, maar ook die zijn geen pakketje tegengekomen. Dat het pakketje daar daadwerkelijk is achtergelaten, daar twijfel ik op zich niet aan...

Het betreft een pakket met contactlenzen twv 100 euro, dus het gaat best om een behoorlijk bedrag.

Een vervelende situatie dus. Ik moet nog bellen met het bedrijf, maar zou graag voor ik bel alvast weten hoe dit juridisch zit.
Alle reacties Link kopieren
contact opnemen met het bedrijf waar je de contact lenzen hebt besteld en daar de situatie uitleggen
Alle reacties Link kopieren
https://www.paazl.com/nl/blog/bezorging ... -de-buren/
Alle reacties Link kopieren
iloondb schreef:
29-08-2018 12:32
contact opnemen met het bedrijf waar je de contact lenzen hebt besteld en daar de situatie uitleggen
Uiteraard, maar zoals ik schreef zou ik voordat ik bel graag weten wie er in een dergelijke situatie verantwoordelijk is. Het pakket is immers wel daadwerkelijk afgeleverd, en er zal waarschijnlijk ook wel een handtekening gezet zijn. Als ik weet wat mijn rechten zijn kan ik dat aandragen als men eventueel moeilijk zou gaan doen aan de telefoon.
Alle reacties Link kopieren
spookjes schreef:
29-08-2018 12:38
Uiteraard, maar zoals ik schreef zou ik voordat ik bel graag weten wie er in een dergelijke situatie verantwoordelijk is. Het pakket is immers wel daadwerkelijk afgeleverd, en er zal waarschijnlijk ook wel een handtekening gezet zijn. Als ik weet wat mijn rechten zijn kan ik dat aandragen als men eventueel moeilijk zou gaan doen aan de telefoon.
Jij staat in je recht, jij (=koper) hebt deze buren nergens aangewezen als ‘derde partij’, dus leverancier is verantwoordelijk.
Alle reacties Link kopieren
Vaak staat er op de site van de postbezorger dat, wanneer er iets mis is gegaan met bezorgen o.i.d., je contact moet zoeken met het bedrijf waar je wat besteld hebt. Zij kunnen indien nodig contact zoeken met de postbezorger.

Dit heb ik ook wel eens gehad en het bedrijf waarbij ik het boek besteld had, ging er meteen voor me achteraan. Het is hun artikel, dus hun verantwoordelijkheid totdat jij het in ontvangst genomen hebt.
De verzender is verantwoordelijk en zij zijn ook de partij die bij PostNL een onderzoek moeten opstarten als een pakketje zoek is.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
29-08-2018 12:42
Jij staat in je recht, jij (=koper) hebt deze buren nergens aangewezen als ‘derde partij’, dus leverancier is verantwoordelijk.

Dank je wel voor deze link, hier staat het mooi duidelijk in beschreven! Ik wacht vandaag nog even af of het pakket toch niet boven water komt, en anders ga ik even bellen...
Alle reacties Link kopieren
(wel suf van de postbesteller trouwens om pakje daar af te geven).
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
29-08-2018 12:57
(wel suf van de postbesteller trouwens om pakje daar af te geven).
Er wordt wel vaker bij buren afgegeven en als jij als postbezorger niet weet dat die mensen dementerend zijn en ze ook normaal doen aan de deur, tsja.
Alle reacties Link kopieren
https://www.deurstickergeenverkoop.nl/c ... icker_.gif

Ik hoop dat het pakketje nog boven water komt. Wellicht een idee om deze buren (of via de thuiszorg) te vragen of ze deze sticker bij de deur kunnen plakken. Als zij vaak thuis zijn zou het best kunnen dat het anders bij een volgend pakket weer gebeurt.

Ik heb ook zoiets een keer meegemaakt. Pakketje was bij de buurvrouw afgeleverd en zij snapte er niets van en had het pakket al helemaal uitgepakt en in haar kast gezet. Al vond ze het wel vreemd, want ze had geen kat en het was een pakketje met verschillende soorten kattenvoer en speeltjes. Zo'n sticker was bij haar ook wel handig geweest.
Alle reacties Link kopieren
iloondb schreef:
29-08-2018 12:32
contact opnemen met het bedrijf waar je de contact lenzen hebt besteld en daar de situatie uitleggen
ik werk bij postnl, (kantoor) en we kunnen alleen een klacht/onderzoek starten als jij de afzender bent van het pakket.
Alle reacties Link kopieren
Je moet naar het bedrijf toe en zeggen dat je niet geleverd hebt gekregen en dat je alsnog geleverd wil hebben. Als zij je doorsturen naar de post moet je dat afwimpelen: het is hun verantwoordelijkheid het bestelde bij jou te krijgen, niet die van jou.

Daarom neemt postnl ook nooit een klacht van een geadresseerde in behandeling: altijd van degene die hen heeft betaald en verantwoordelijk is voor de verzending.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven