Geld & Recht alle pijlers

Geef jij je postcode in winkels?

30-08-2018 20:49 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het afrekenen in winkels krijg ik regelmatig de vraag of ze mijn postcode mogen registreren.

Ik heb het altijd al irritant gevonden, maar somde altijd toch even braaf m’n postcode op.

Daar ben ik maar eens mee gestopt. Tegenwoordig antwoord ik gewoon: ‘Nee, dat lijkt me niet nodig.’ En dan krijg ik vaak iets als: ‘Nou ja, het hoeft ook niet per se.’

Geef jij je postcode, desgevraagd?

Geef jij je postcode in winkels?

Totaal aantal stemmen: 185

Ja, waarom niet? (44%)
Ja, maar eigenlijk met tegenzin (15%)
Nee (22%)
Soms, net hoe mijn pet staat (19%)
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Ja hoor.
Nee.
Alle reacties Link kopieren
nooit. als ik iets terugbreng ben ik nog net bereid om mijn naam en een krabbeltje te zetten maar adresgegevens of telefoonnummers geef ik nooit.
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
30-08-2018 20:55
nooit. als ik iets terugbreng ben ik nog net bereid om mijn naam en een krabbeltje te zetten maar adresgegevens of telefoonnummers geef ik nooit.

Ik heb alleen nog maar meegemaakt dat ze om de 4 cijfers van mijn postcode vroegen. Valt weinig aan te achterhalen.
Ja.

Ik woon in een stad met 85.000 inwoners.
Ze zullen toch wat moeite moeten doen om mij te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ze vragen hier altijd alleen om de cijfers en daar wonen inderdaad nogal veel mensen, dus ik zou niet weten waarom niet.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
30-08-2018 20:56
Ik heb alleen nog maar meegemaakt dat ze om de 4 cijfers van mijn postcode vroegen. Valt weinig aan te achterhalen.
Ja, eerder vroegen ze altijd om 4 cijfers, maar tegenwoordig krijg ik steeds vaker de vraag om een volledige postcode.
Hier in de stad zijn ze nogal fanatiek ofzo.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het eigenlijk wel altijd maar je hebt wel een punt. Nergens voor nodig. Al die gegevens die ze verzamelen.... Ik ga er ook mee stoppen.
_CarmiggelT_ schreef:
30-08-2018 20:59
Ja, eerder vroegen ze altijd om 4 cijfers, maar tegenwoordig krijg ik steeds vaker de vraag om een volledige postcode.
Hier in de stad zijn ze nogal fanatiek ofzo.

Dat zou ik dan weer niet doen. Niet heel veel mensen in de straat met dezelfde postcode.
Nee. Ik zou niet weten waarom.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
30-08-2018 21:01
Dat zou ik dan weer niet doen. Niet heel veel mensen in de straat met dezelfde postcode.
Ze vragen dan wel geen huisnummer maar inderdaad zijn het sowieso maar een aantal adressen.

Algemeen, niet als reactie op jou: Ik snap wel dat het niets met mij te maken heeft of met herleidbaarheid naar mij, maar alles met hun marketing. In die zin vragen ze je als klant gewoon om een gunst.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef altijd de postcode van mijn oude werk op. Die inmiddels al verhuisd zijn. Die optie staat er niet bij: ja, maar niet de juiste.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Nee, gaat ze niets aan.
Koffiekop1 schreef:
30-08-2018 21:08
Nee. Ik zou niet weten waarom.
Bij mijn favo kledingwinkel hoop ik altijd maar dat ze eindelijk eens een vestiging in mijn eigen stad gaan maken :-D.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij hangt het helemaal af van het soort winkel. Klein buurtwinkeltje; geen probleem. Grote keten in een stad verderop; absoluut niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een bijbaan in een winkel en daar moesten we het ook een tijdje vragen. Dat was om te kijken waar de klanten vandaan kwamen want dan konden ze daar, waar veel klanten vandaan kwamen, eventueel ook een vestiging openen. Ik vind het zelf geen probleem om mn postcode te geven.
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
30-08-2018 21:10
Ik geef altijd de postcode van mijn oude werk op. Die inmiddels al verhuisd zijn. Die optie staat er niet bij: ja, maar niet de juiste.
Haha, daar had ik inderdaad niet aan gedacht.
Ik doe dat dan wel weer met geboortedata bij het aanmaken van accounts bij webshops, iets willekeurigs invoeren.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
30-08-2018 21:13
Ik had een bijbaan in een winkel en daar moesten we het ook een tijdje vragen. Dat was om te kijken waar de klanten vandaan kwamen want dan konden ze daar, waar veel klanten vandaan kwamen, eventueel ook een vestiging openen. Ik vind het zelf geen probleem om mn postcode te geven.
Kreeg je daar vaak ‘nee’ van klanten?
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, geen probleem. Zolang ze maar niet om mijn telefoonnr vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geantwoord 'soms, net hoe mijn pet staat '. Soms word ik daar wel wat opstandig van, zeker aangezien zo'n verkoopster maar zelden bevredigend kan antwoorden op de waarom-vraag. Tsss, als ze het zelf al niet weten....Dat trek ik slecht. Zegt ook veel over mij, I know.
Ik krijg de vraag vaak ook in een museum en denk ik wel soms "Waarom?".

Je gaat toch geen heel museum - in Amsterdam bijvoorbeeld - verplaatsen omdat er ineens een heleboel mensen in Utrecht wonen?
Alle reacties Link kopieren
Mij is weleens verteld dat ze het vragen ivm folder verspreiden. Dat is nog wel plausibel.
Alle reacties Link kopieren
Ja.

Ik werkte een tijdje in een drogisterij en die vroeg het om te weten waar de klanten waarvan kwamen om zo de folders te verspreiden in de regio waar de klanten vandaan kwamen.
My bags under my eyes are couture

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven