Geld & Recht alle pijlers

Gemengde verzekering, bestaat dat nog?

12-09-2018 18:36 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een verzekering waarbij deze uitkeert bij overlijden OF op de einddatum van de verzekering. Een zgn gemengde verzekering. Ik vind bij google wel uitleg over de verzekering zelf maar niet waar ik deze nog kan afsluiten.

Bestaat het eigenlijk nog wel?
Alle reacties Link kopieren
Grappig, die kregen we vroeger, echt heel vroeger, bij het vak levensverzekeringswiskunde met de opdracht: bereken waarom dit een slecht idee is :proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
12-09-2018 19:04
Grappig, die kregen we vroeger, echt heel vroeger, bij het vak levensverzekeringswiskunde met de opdracht: bereken waarom dit een slecht idee is :proud:
Vanuit het perspectief van de verzekerde of de verzekeraar?
Ik heb hem nog, maar of het nu nog afsluitbaar is, geen idee. Gewoon even bellen?
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 12-09-2018 19:09
1.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vanuit de verzekeraar, want die moet altijd uitkeren.
Dat kan dus niet winstgevend zijn.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
12-09-2018 19:07
Vanuit het perspectief van de verzekerde of de verzekeraar?
De verzekerde. Het was een vak aan het begin van de opleiding, toen we nog niet waren doorgedrongen in the dark arts
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
hvm schreef:
12-09-2018 19:09
Vanuit de verzekeraar, want die moet altijd uitkeren.
Dat kan dus niet winstgevend zijn.
:) nee hoor, zo werkt dat niet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Is niet elke verzekering slecht voor de verzekerde als je puur economisch gaat rekenen?
Alle reacties Link kopieren
yyy schreef:
12-09-2018 19:29
Is niet elke verzekering slecht voor de verzekerde als je puur economisch gaat rekenen?
Nee.

Wat een verzekering doet is jouw risico verspreiden over een grote groep. Dat is economisch verstandig als je de gevolgen van een incident niet kan of wil dragen, terwijl de kans op een incident statistisch afdoende bepaalbaar is, en betrekkelijk klein.

Als je bedoelt dat een bedrijf dat die dienst voor jou uitvoert daar een vergoeding voor wil, dan is een brood kopen ook economisch "slecht".
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dan ook verzekeringen lopen ;).

Wat is er zo anders aan deze verzekering? Het feit dat er altijd een uitkering is en de verzekeraar dus rekening mee houdt?
Je betaald toch een deel verzekering en je spaart. Volgens mij is dat best rendabel voor verzekeraars. Of het nog bestaat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
yyy schreef:
12-09-2018 20:49
Ik heb dan ook verzekeringen lopen ;).

Wat is er zo anders aan deze verzekering? Het feit dat er altijd een uitkering is en de verzekeraar dus rekening mee houdt?
Het is feitelijk niet één maar twee verzekeringen. De ene keert uit bij overlijden voor de einddatum, de andere keert alleen uit bij bereiken van de einddatum. Per saldo is het dus in feite een spaarrekening met dekking van vroegtijdig overlijdensridico. Het benodigde premiebedrag is echter hoger bij dubbel verzekeren dan bij sparen+verzekeren (bij gelijke uitkeringen) en dus gewoon niet zo slim.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Helaas bestaat deze niet meer. Premie is relatief ook duur dan een ORV. Daar kiezen de meeste namelijk vóór als zekerheid en deze zijn de laatste jaren veel goedkoper geworden.
Alle reacties Link kopieren
Hmm jammer. We hebben een ORV gekoppeld aan de hypotheek. Die laatste is meteen afbetaald mocht een van ons overlijden.

Toch zou ik graag nog een bedrag verzekeren mocht man overlijden. Dat is idd een ORV. Door omstandigheden is hij nu voorlopig kostwinner. Ik ga me even verdiepen in partnerpensioen en hoeveel dat is mocht hij binnen nu en een aantal jaar overlijden. En dan bekijken hoeveel nodig zou zijn om een tijdje mee uit te zingen en me de ruimte te bieden een baan te zoeken.
Je kan toch gewoon nog een extra levensverzekering afsluiten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven