Geld & Recht alle pijlers

Toetsingsinkomen?

12-09-2018 19:13 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit maar moeilijk te vinden op Google en hoop dat lezers hier mij kunnen helpen. Als je je toetsingsinkomen wil opgeven bij de belastingdienst, reken je dan per maand je brutosalaris of brutosalaris + reiskostenvergoeding?


(Sorry als dit een domme vragen-prijs krijgt, ben nog niet zo lang bezig met een grotemensenbaan)
Kijk op je salarisstrook naar de cumulatieven, per maand en het totaal tot nu toe voor dit jaar, daar staat je brutoloon tot nu toe. Tel daar de komende maanden dan nog bij op.

Bij meerdere werkgevers/ uitkeringen alles van dit jaar optellen.
Alle reacties Link kopieren
Oh jee, ehm... Op mijn strook staat 'salaris', is dat het dan? Daar zitten dan geen reiskosten bij. De belasting gaat daar ook nog af. Sorry, dit moet voor mijn begrip echt even in jip-en-janneketaal.
Staan er bovenaan of onderaan geen cumulatieven?
Alle reacties Link kopieren
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ngsinkomen
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Gizzmo, ze gebruiken allemaal vage afkortingen op mijn loonstrook waar ik echt de ballen van begrijp. Maar volgens mij heb ik het dankzij jou nu wel opgelost, dank je :)
Een reiskostenvergoeding staat volledig los van je toetsingsinkomen. Je hoeft het dus niet mee te rekenen.
Zeeepje schreef:
12-09-2018 19:30
Gizzmo, ze gebruiken allemaal vage afkortingen op mijn loonstrook waar ik echt de ballen van begrijp. Maar volgens mij heb ik het dankzij jou nu wel opgelost, dank je :)
Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Zeeepje schreef:
12-09-2018 19:30
Gizzmo, ze gebruiken allemaal vage afkortingen op mijn loonstrook waar ik echt de ballen van begrijp. Maar volgens mij heb ik het dankzij jou nu wel opgelost, dank je :)
Als je die link die hierboven werd gepost aanklikt weet je het zo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven